بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
نوامبر 12, 2021
10 دقیقه زمان مطالعه

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی کانادا را بشناسید

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
نوامبر 12, 2021
10 دقیقه زمان مطالعه

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی کانادا را بشناسید

همانطور که آگاه هستید ادامه تحصیل در کشور کانادا با توجه به سیستم آموزشی پیشرفته‌ای که دارد می‌تواند آرزوی بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان باشد. معمولا والدینی که از لحاظ اقتصادی وضعیت و شرایط مساعدی دارند برای داشتن آینده‌ای درخشان‌تر، فرزند خود را از دوران تحصیلات متوسطه به این کشور می‌فرستند. در اینصورت شانس ورود به دانشگاه‌های معتبر کشور کانادا هم برای این دسته از افراد افزایش پیدا می‌کند. ورود به دانشگاه‌های کشور کانادا یک فضای رقابتی ایجاد کرده، از این رو هرکسی که بتواند شرایط ایده‌آل‌تری داشته باشد، مناسب ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور است. 

یکی از رشته‌های پرتقاضای دانشگاه‌های این کشور در چندین سال اخیر، رشته‌ دندانپزشکی است. ایجاد زیرساخت‌های مناسب، داشتن چشم انداز روشنی از آینده شغلی این رشته در کانادا باعث شده، تا افراد بسیاری از سراسر جهان خواهان ادامه تحصیل در این رشته باشند. رشته دندانپزشکی در کشور کانادا توسط هیئت ملی معاینه دندانپزشکی مدیریت خواهد شد. ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه‌های کانادا با مزایای بسیاری چون شهریه مقرون به صرفه، اجازه کار در حین تحصیل، تقویت زبان، امکان بردن همراه و… همراه است. اما علاوه بر این مزایا این کشور به لحاظ داشتن بهترین دانشگاه‌های دندانپزشکی کانادا هم مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است. در ادامه این مقاله با ما همراه شوید تا با بهترین دانشگاه‎های کانادا برای تحصیل در رشته پزشکی کانادا و دندانپزشکی کانادا بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

معرفی بهترین دانشگاه های دندانپزشکی

کشور کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورها در نزد دانشجویان است، در این کشور دانشگاه‌های بسیاری وجود دارد که در رنکینگ جهانی از رتبه بالایی هم برخوردار هستند. از این رو هر ساله تعداد بسیاری از دانشجویان از سراسر جهان برای پذیرش تحصیلی دانشگاه‌های این کشور اقدام می‌کنند. در ادامه قصد داریم تا دانشگاه‌هایی را به شما معرفی کنیم که در سال 2021 در رشته دندانپزشکی به عنوان بهترین دانشگاه‌های کانادا معرفی شدند. 

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو به عنوان یکی از بزرگترین، بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های کانادا و بخش آمریکای شمالی شناخته شده است. این دانشگاه در حال حاضر در شهر تورنتو استان انتاریو قرار دارد و با دانشکده پزشکی خود که یکی از معروف‌ترین دانشکده‌های کاناداست شناخته می‌شود. سطح بالای آموزش در این دانشکده باعث شده تا در میان دانشکده‌های پزشکی کشور کانادا رتبه اول را به خود اختصاص دهد. این دانشگاه در سال 1827 فعالیت خود را آغاز کرده است و تا به امروز توانسته به عنوان یکی از مراکز دانش‌ بنیان قوی در جهان شناخته شود. 

ورود به این دانشگاه نمی‌تواند کار راحتی باشد، از این رو دانشجویان برای ورود به این دانشگاه و ادامه تحصیل در آن باید دارای شرایط خاصی باشند. داشتن یک رزومه قوی، معدل بالا، تحقیقات و مطالعات ثبت شده و.. می‌تواند شانس شما را برای ورود به این دانشگاه افزایش دهد.
در حال حاضر بیش از 800 رشته در این دانشگاه تدریس می‌شود. دانشگاه تورنتو در رنکینگ QS دارای رتبه 22 و در رتبه‌بندی TIMES دارای رتبه 35 است.   

دانشگاه بریتیش کلمبیا

یکی از معروف‌ترین دانشگاه‌های کشور کانادا، دانشگاه بریتیش کلمبیاست. این دانشگاه از سال 1908 فعالیت خود را در شهر ونکوور استان بریتیش کلمبیا آغاز کرده است. سطح سیستم آموزشی بالا، تنوع در رشته‌های ارائه شده و وجود اساتید مجرب باعث شده تا همواره در صدر لیست بهترین دانشگاه‌های کانادا قرار بگیرد. دانشگاه بریتیش کلمبیا دارای دو کمپ به نام‌های Vancouver  و Okanagan Valley می‌باشد که هردو آن‌ها در شهر ونکوور قرار گرفته‌اند. این دانشگاه دارای 18 دانشکده، 12 دپارتمان و دو کالج می‌باشد، از طرفی افراد معروف و به نامی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند و همین موضوع می‌تواند روی محبوبیت این دانشگاه تاثیر بسیاری داشته باشد.  

دانشگاه آلبرتا

یکی از محبوب‌ترین دانشگاه‌های فعال در زمینه دندانپزشکی در قسمت شمالی کشور کانادا، دانشگاه آلبرتا می‌باشد. این دانشگاه در شهر ادمونتون که یکی از شمال‌ترین شهرهای کاناداست قرار گرفته است. این دانشگاه از سال 1908 فعالیت خود را آغاز کرده و دارای 18 دانشکده در بخش‌های پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی، داروسازی، تربیت بدنی، آموزش، حقوق و.. است. دانشگاه آلبرتا دارای پنج پردیس است، چهار پردیس آن در شهر ادمونتون و یکی دیگر از پردیس‌های آن در شهر کامرون قرار دارد. این دانشگاه اکنون در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد و افراد بسیار سرشناس و معروفی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند. در حال حاضر بیش از 400 رشته تحصیلی به دانشجویان ارائه شده است و حدود 4 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه آلبرتا در رنکینگ QS دارای رتبه 81 می‌باشد.

دانشگاه منیتوبا

یکی از دانشگاه‌های دولتی که در سردترین شهر کانادا قرار گرفته است، دانشگاه منیتوبا می‌باشد. این دانشگاه در سال 1877 در شهر ونیپگ استان منیتوبا تاسیس شده و امروزه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های پزشکی و دندانپزشکی کانادا شناخته می‌شود. در واقع دانشگاه منیتوبا یکی از اولین دانشگاه‌های غرب کانادا می‌باشد و 22 دانشکده دارد. در میان این دانشکده‌ها، دانشکده پزشکی و دندانپزشکی آن از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. در حال حاضر سه ساختمان اصلی آن پردیس بنتین، مرکز ویلیام نوری و پردیس فورت گری نام دارد.
رتبه دانشگاه منیتوبا در رنکینگ QS جایگاه 650 و در رنکینگ TIMES جایگاه 351 را دارا می‌باشد. 

دانشگاه وسترن

یکی از دانشگاه‌های قدیمی که در شهر لاندن استان انتاریو قرار گرفته است دانشگاه وسترن است. این دانشگاه در سال 1878 در این شهر تاسیس شد و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین دانشگاه‌های کانادا شناخته شده است. محوطه این دانشگاه دارای طراحی بسیار زیبایی بوده و در بین دانشگاه‌های دیگر به داشتن محوطه زیبا و معماری بی نظیر شناخته شده است. این دانشگاه عضو گروه13 است و در بخش‌های مختلفی مشغول به فعالیت می‌باشند. دانشگاه وسترن با بیش از 35 هزار دانشجو و 1200 استاد برجسته، دارای 13 دانشکده و سه کالج است. تمام 400 رشته تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، این دانشگاه علاوه بر معروف‌ترین دانشکده خود که بیزینس نام دارد با رشته دندانپزشکی در بین دانشجویان شناخته شده است. دانشگاه وسترن یکی از معدود دانشگاه‌هایی است که در رشته دندانپزشکی تقاضای بسیاری دارد. 

دانشگاه مونترال

یکی دیگر از دانشگاه‌های فرانسوی زبان شهر مونترال استان کبک، دانشگاه مونترال است. تمامی دروس و رشته‌های موجود در این دانشگاه به زبان فرانسوی تدریس می‌شوند، از این رو دانشگاه مونترال مناسب برای افرادی است که مدرک زبان فرانسوی دارند. از دیگر مزایای تحصیل در این دانشگاه می‌توان به شهریه پایین و حمایت دولت کبک از دانشجویان این دانشگاه اشاره کرد.
دانشگاه مونترال به دلیل سیستم آموزشی سطح بالایی که دارد همواره در میان برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد. دانشگاه مونترال دارای 16 دانشکده و دو مدرسه است. بیشتر رشته‌های علوم پزشکی و زیستی در این دانشگاه ارائه شده است، از این رو به عنوان یکی از بزرگترین مراکز آموزش عالی در آمریکای شمالی معرفی می‌شود. این دانشگاه در رنکینگ QS دارای رتبه 137 و در رتبه‌بندی TIMES  دارای رتبه 85 است. 

دانشگاه دالهاوزی

یکی دیگر از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی کانادا، دانشگاه دالهاوزی است. این دانشگاه در سال 1818 در استان نوا اسکاشیا کانادا تاسیس شده و توانسته در 12 دانشکده خود بیش از 180 رشته تحصیلی را در اختیار دانشجویان قرار دهد. دانشگاه دالهاوزی تا به امروز بیش از 4 هزار دوره آموزشی را برگزار کرده است. این دانشگاه یکی از معدود دانشگاه‌های نوا اسکاشیا است که در زمینه تحقیقات عمومی در حال فعالیت می‌باشد. این دانشگاه دارای چهار شعبه است که از این تعداد سه شعبه آن در شهر هالیفکس و یکی دیگر از شعبه‌های آن در شهر بیل هیل قرار گرفته دارد.
این دانشگاه که قدمتی بیش از خود کشور کانادا دارد توانسته با سازمان دهی و مدیریت درست در بین دانشگاه‌های برتر پزشکی در کانادا قرار بگیرد. بیشتر افراد این دانشگاه را بعد از فعالیت‌های تحقیقاتیش با عنوان رشته دندانپزشکی آن می‌شناسند. دانشگاه دالهاوزی عضو گروه U15 است، این گروه در کشور کانادا با عنوان تحقیقات فشرده شناخته شده‌اند.
این دانشگاه دولتی اکنون در رنکینگ QS رتبه 279 و در رتبه‌بندی TIMES توانسته رتبه 300 را از آن خود کند.  

دانشگاه لاوال

یکی از اولین دانشگا‌های فرانسوی زبان در کشور کانادا، دانشگاه لاوال است. این دانشگاه در سال 1852 در شهر کبک استان کبک تاسیس شد، در واقع می‌توان گفت یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های این استان است. این دانشگاه دولتی در حال حاضر رشته‌های بسیاری چون حقوق، فلسفه، موسیقی، جغرافیا، پرستاری، داروسازی، کشاورزی، پزشکی، دندانپزشکی را در خود جای داده است. با آموزش سطح بالا و وجود اساتید مجرب باعث شده تا در زمینه پزشکی و دندانپزشکی به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی کانادا معرفی شود.
این دانشگاه در رنکینگ QS دارای رتبه 164 و در رتبه‌بندی TIMES  در رده 261 قرار گرفته است. دانشگاه لاوال بخش تحصیلات تکمیلی خود را هم به زبان فرانسوی دایر کرده، در این مورد جزو اولین دانشگاه‌هایی است که اقدام به چنین کاری کرده است. از طرفی قدمت دیرینه این دانشگاه باعث شده تا ساختمان آن از لحاظ معماری، به عنوان یک بنای قدیمی در یونسکو به ثبت برسد.  

دانشگاه ساسکاچوان

یکی از دانشگاه‌های بزرگ و مهم کشور کانادا در رشته دندانپزشکی، دانشگاه ساسکاچوان است. این دانشگاه در سال 1907 در شهر ساسکاچوان کانادا تاسیس شده و به عنوان بزرگترین دانشگاه استان ساسکاچوان معرفی شده است. این دانشگاه در حال حاضر در بین 10 دانشگاه پزشکی برتر کشور کانادا قرار گرفته است.
دانشگاه ساسکاچوان تنها دانشگاهی در کشور کاناداست که با دانشگاه آکسفورد همکاری می‌کند. تحصیل در رشته دندانپزشکی و پزشکی این دانشگاه در بین دانشجویان شهرت بسیاری دارد. وجود اساتید مطرح و به نام در این رشته‌ها باعث شده تا هر سال تعداد بسیاری از دانشجویان خواهان ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی این دانشگاه باشند.
دانشگاه ساسکاچوان از 13 دانشکده، 6 کالج وابسته به فدرال و 4 دانشکده تحصیلات تکمیلی تشکیل شده است. در حال حاضر دانشگاه ساسکاچوان در رنکینگQS دارای رتبه 471 و در رنکینگ TIMES دارای رتبه 401 است و یکی از بهترین گزینه‌ها برای اپلای کانادا است.

شرایط و آینده تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا 

کشور کانادا از لحاظ نیروی درمانی هنوز غنی نشده است، به همین منظور به سرعت در حال جذب دانشجویان بیشتری در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی می‌باشد. دولت کانادا چشم‌انداز روشن و درستی از رشته دندانپزشکی را برای دانشجویان خواهان ادامه تحصیل در این رشته مشخص کرده است. طبق آنچه که دولت کانادا عنوان کرده حدود 7 هزار موقعیت شغلی برای دانشجویان فارغ‌التحصیل از رشته دندانپزشکی در کانادا وجود دارد. تعداد افرادی که از این رشته فارغ‌التحصیل می‌شوند حدود 5 تا 6 هزار نفر می‌باشند. این موضوع نشانگر داشتن شغل درست و مناسب و اطمینان خاطر از آینده شغلی فرد است. البته این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که کشور کانادا همچنان می‌تواند زیرساخت و پشتوانه درست و مناسبی برای افراد فارغ‌التحصیل شده از این رشته ایجاد کند. 

دندانپزشکان در کشور کانادا می‌توانند در بخش‌های مختلفی چون کار در بیمارستان، ترمیم دندان، شرکت‌های دارویی، زیبایی دهان و دندان، جراحی دندان، بهداشت دندان، تدریس در رشته دندانپزشکی در دانشگاه و… مشغول به کار شوند. 

کلام آخر

اگر قصد ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی را دارید، بی شک دانشگاه‌های کشور کانادا می‌توانند مناسب‌ترین گزینه برای ادامه تحصیل شما باشند. در ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا مزایای بسیاری وجود دارد که موجب شده تا دانشجویان بسیاری از سراسر جهان این کشور را به کشورهای دیگری چون آلمان ،اتریش، استرالیا و… ترجیح دهند. بسیاری از دانشگاه‌های دندانپزشکی کشور کانادا در رنکینگ جهانی دارای رتبه‌ بالایی هستند و این موضوع حاکی از کیفیت بالای آموزش و سیستم آموزشی آن‌ها می‌باشد. 

همچنین پیشنهاد می‌کنیم مقاله تحصیل دستیار دندانپزشکی کانادا از سایت کن اپلای را نیز مطالعه کنید.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

رشته دندانپزشکی در کشور کانادا دارای آزمون ورودی می‌باشد؟
بله، برای ورود به رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه‌های کشور کانادا نیاز به آزمون ورودی دارید. آزمون‌های ورودی هر دانشگاه ممکن است با دانشگاه‌های دیگر در این کشور متفاوت باشند.
آیا با مدرک دندانپزشکی از کشور دیگر، می‌توان در کانادا مشغول به کار شد؟
در صورتی می‌توان مشغول به کار شد که فرد متقاضی بتواند مراحل معادل‌سازی هیئت معاینه دندانپزشکی کشور کانادا را با موفقیت پشت‌سر بگذارد. در صورتی که مدارک فرد تایید شود می‌تواند در بخش‌های مختلف مشغول به کار شود.
بهترین شاخه‌های رشته دندانپزشکی کدام هستند؟
از بهترین شاخه‌های دندانپزشکی می‌توان به بهداشت عمومی، آسیب‌شناسی دهان و میکروب‌شناس، پزشکی دهان و رادیولوژی، پریودنتولوژی، دندانپزشکی محافظه کار و اندودنتیکس، جراحی دهان و فک و صورت اشاره کرد.
آیا امکان ادامه تحصیل در کشور کانادا با استفاده از مدرک دیپلم امکان‌پذیر است؟
بله، اما باید در یکی از رشته‌های علوم پایه که مربوط به رشته دندانپزشکی است معدل بالای 15 را کسب کنید.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.