بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
دسامبر 18, 2021
6 دقیقه زمان مطالعه

تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
دسامبر 18, 2021
6 دقیقه زمان مطالعه

تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا

کشور کانادا یکی از کشورهای مهاجرپذیر در جهان است. سطح آموزش بالا در دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور، رفاه اقتصادی و… همه باعث شده‌اند تا دانشجویان بسیاری از سراسر جهان خواهان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور باشند. این کشور با طبیعت زیبا، دانشگاه‌ها، پارک، بناهای تاریخی و دریاچه‌های خود توانسته سالانه حدود 400 هزار دانشجوی بین‌المللی را به سمت خود جذب کند.
اما چگونه می‌توانید نسبت به اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید؟ اخذ اقامت کشور کانادا از راه‌های بسیاری ممکن است اما در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با تمام قوانین مربوط به تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا و مدارک و شرایط لازم آن بیشتر آشنا شوید. 

بیشتر بخوانید:

آیا امکان تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا وجود دارد؟

کانادا کشوری است که مردم بسیاری را در سراسر جهان مجذوب خود کرده است. در این کشور شما می‌توانید در بهترین دانشگاه‌ها و در بهترین شرایط ممکن ادامه تحصیل دهید و زندگی کنید. بسیاری از افراد برای تعطیلات به کشور کانادا سفر می‌کنند اما با دیدن محیط و شرایط زندگی در این کشور تصمیم می‌گیرند که ویزای توریستی خود را به ویزای تحصیلی تبدیل کنند، به این ترتیب می‌توانند در این کشور ماندگار شوند. اما این یک باور نادرست است، چون با این کار تنها 6 ماه بعد از اخذ ویزا می‌توانید در کانادا ماندگار شوید. البته ناگفته نماند که اخذ ویزا از این طریق یکی از بهترین راه و روش‌های تبدیل ویزای توریستی است. اخذ ویزای تحصیلی هم منوط به شرایط زیر خواهد بود:

  • متقاضی باید حتما از جانب دانشگاه، کالج و… پذیرش خود را دریافت کرده باشد. 
  • متقاضیانی که کمتر از 18 سال سن دارند، مشمول این قانون می‌شوند و به راحتی می‌توانند تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا را انجام دهند. 

روش تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا چگونه است؟

در اخذ ویزای توریستی و تبدیل آن به ویزای تحصیلی آنچه بیش از هر موضوع دیگری اهمیت دارد، مدارک کامل و بی عیب و نقص است. داشتن مدارک کامل می‌تواند پروسه اخذ ویزا و تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا را بسیار آسان‌تر کند. در میان مدارک لازم برای ادامه تحصیل در کانادا ، اثبات تمکن مالی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. 

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی

  • اصل پاسپورت به همراه حداقل یک سال اعتبار 
  • یک قطعه عکس با زمینه سفید 
  • شناسنامه و کارت ملی به همراه ترجمه 
  • سند ازدواج به همراه ترجمه 
  • ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل 
  • فرم اطلاعات فردی و خانوادگی
  • اثبات تمکن مالی 

مراحل اخذ ویزای توریستی

برای اخذ ویزای توریستی ابتدا باید تمام مدارک لازم را آماده کنید تا بدون کم و کاستی بتوانید نسبت به اخذ ویزای توریستی اقدام کنید. سپس باید اطلاعات مربوط به مشخصات فردی خود را با دقت کامل و بدون اشتباه پر کنید.
ویزای توریستی با هزینه‌هایی همراه است که برای اخذ آن باید به صورت آنلاین یا حضوری این هزینه‌ها را بپردازید. سپس درخواست خود را برای ویزای توریستی ثبت کرده و منتظر پاسخ آن بمانید. 

هزینه اخذ ویزای توریستی

در حال حاضر هزینه اخذ ویزای توریستی کانادا حدود 300 دلار کانادا است که در زمان اقدام به اخذ ویزای توریستی باید آن را پرداخت کنید.
این مقدار هزینه شامل هزینه سفارت که حدود 185 دلار، هزینه بررسی مدارک 100 دلار، هزینه انگشت نگاری هم 85 دلار است. 

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی در کانادا

  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ترجمه 
  • ریزنمرات تحصیلی به همراه ترجمه 
  • داشتن مدرک زبان معتبر با نمره قابل قبول 
  • پاسپورت معتبر 
  • داشتن یک انگیزه‌نامه قوی 
  • اثبات تمکن مالی 

مراحل تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا

اگر قصد دارید که در دوره‌های تحصیلی بیش از 6 ماه در کشور کانادا شرکت کنید، باید نسبت به اخذ مجوز تحصیل خود اقدام کنید. معمولا افرادی که قصد دارند به مدت 6 ماه در کانادا بمانند معمولا اقدام به اخذ ویزای توریستی کانادا می‌کنند. این ویزا 6 ماهه بوده و با آن تنها یک بار حق ورود به خاک کانادا را دارید. اما اگر قصد ادامه تحصیل بیش از 6 ماه را در کشور کانادا دارید، باید نسبت به اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید. در صورتی که واجد شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا هستید می‌توانید با پذیرش از کالج‌ها و دانشگاه‌های معتبر کشور کانادا،  نسبت به تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا اقدام کنید. 

مزایای تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا چیست؟

سطح بالای سیستم آموزشی دانشگاه‌های کشور کانادا، باعث شده تا هر ساله دانشجویان بسیاری این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی باعث می‌شود تا دانشجویان از مزایای بیشتری بهره‌مند شوند. ادامه تحصیل در کشور کانادا همانند دیگر کشورهای جهان دارای مزایا و معایب بسیاری است که در ادامه با مزایای آن بیشتر آشنا خواهید شد:

  • برای مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا، فرقی نمی‌کند که ویزای توریستی داشته باشید یا نه. تنها ظرف مدت 6 ماه تا یک سال تکلیف ویزای شما مشخص می‌شود. 
  • دانشگاه‌های کشور کانادا از استانداردهای بالایی برخوردار هستند، بسیاری از دانشگاه‌های این کشور در بین بهترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته‌اند. 
  • یکی از مزایای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا آن است که دانشجویان می‌توانند در حین ادامه تحصیل در دانشگاه، کار کنند. دانشجویان بین‌المللی 20 ساعت در هفته و با پایه حقوق 14 دلار کار خود را آغاز می‌کنند. کار در کشور کانادا با ویزای توریستی غیرقانونی است و در صورت آَشکار شدن می‌تواند جرم سنگینی برای فرد داشته باشد. 
  • با تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا می‌توانید شرایط تحصیل برای فرزندان زیر 18 سال خود را مهیا کنید. افرادی که کمتر از 18 سال سن دارند در صورت محصل بودن هرکدام از والدین می‌توانند به صورت کاملا رایگان در این کشور ادامه تحصیل دهند. 
  • تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا راهی است تا بتوانید اقامت دائم و شهروندی کشور کانادا را دریافت کنید. 

کلام آخر

کشور کانادا همواره به عنوان یکی از مقاصد مهم توریستی و تحصیلی در جهان شناخته شده است. بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان به دنبال آن هستند تا بتوانند در یکی از دانشگاه‌های معتبر کانادا ادامه تحصیل دهند. اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا در مقایسه با دیگر کشورها کمی سخت‌تر است، از این رو بسیاری از دانشجویان ترجیح می‌دهند که ابتدا به عنوان توریستی به کانادا سفر کنند، سپس اقدام به اخذ ویزای تحصیلی خواهند کرد.
پس اگر با ویزای توریستی در کشور کانادا هستید و قصد تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا را دارید باید بگوییم که اگر فاقد شرایط تحصیل باشید قطعا نمی‌توانید نسبت به اخذ ویزای تحصیلی خود اقدام کنید.
اگر قصد سفر به کشور کانادا را دارید یا باید از طریق تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا اقدام کنید یا باید ویزای تحصیلی داشته باشید. 

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا به چه نمره زبانی نیاز داریم؟
برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا به نمره آیلتس 6.5 یا 7 نیاز دارید.
برای ورود به دانشگاه‌های کانادا باید معدل آخرین مدرک تحصیلی چند باشد؟
برای ورود به تعداد بسیار محدودی از دانشگاه‌ها معدل 14 و برای دیگر دانشگاه‌ها معدل 16 نیاز است.
آیا در دوره‌های تحصیلی یک ساله، فرد اجازه کار پس از تحصیل را دارد؟
در دوره‌های تحصیلی یک ساله فرد می‌تواند تا یک سال پس از تحصیل هم در کشور کانادا ادامه تحصیل دهد. اما در دوره‌های تحصیلی دو سال به بالا فرد می‌تواند به مدت سه سال کار کند.
انگشت نگاری که برای اخذ ویزا انجام می‌شود تا چه مدت زمانی اعتبار دارند؟
معمولا این انگشت نگاری‌ها تا 10 سال بعد از اخذ ویزا اعتبار خواهند داشت.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.