بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
دسامبر 28, 2021
15 دقیقه زمان مطالعه

دانشگاه های هنر کانادا : لیستی از برترین ها

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
دسامبر 28, 2021
15 دقیقه زمان مطالعه

دانشگاه های هنر کانادا : لیستی از برترین ها

کشور کانادا می‌تواند یکی از بهترین کشورها برای ادامه تحصیل دانشجویان رشته هنر باشد. در این کشور برای رشته هنر ارزش بسیاری قائل شده‌اند و زیرساخت‌های لازم برای اشتغال فارغ‌التحصیلان را هم فراهم کرده‌اند. در حال حاضر بیش از 300 رشته هنری در دانشگاه‌های این کشور تدریس می‌شود. اگر شما هم قصد ادامه تحصیل در رشته هنر را دارید، قطعا کشور کانادا می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های انتخابی برای شما باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین دانشگاه های هنر کانادا و شرایط تحصیل در کانادا بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

بهترین دانشگاه های هنر کانادا کدامند؟ 

کشور کانادا دانشگاه‌های معتبر بسیاری دارد، برخی از آن‌ها توانسته‌اند در رنکینگ جهانی رتبه بالایی را به خود اختصاص دهند. در این بخش قصد داریم تا بهترین دانشگاه‌های کانادا در رشته هنر را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید:

دانشگاه آلبرتا

یکی از دانشگاه‌های هنر و طراحی در کشور کانادا، دانشگاه آلبرتا است که در شهر کلگری استان آلبرتا قرار دارد. دانشگاه آلبرتا فعالیت خود را از سال 1973 آغاز کرده و تا به امروز توانسته دانشجویان بسیاری را به سمت هنر و آثار هنری سوق دهد. این دانشگاه برای جذب دانشجو هر ساله تعدادی از اساتید مطرح و به نام حوزه هنر را به دانشگاه دعوت می‌کند. دانشجویان بسیاری از سراسر جهان برای حضور در این جلسات وارد دانشگاه آلبرتا می‌شوند.
اکنون این دانشگاه مدرک تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس را در رشته‌های هنری مختلف به دانشجویان ارائه می‌کند. زمان اپلای در دانشگاه هنر آلبرتا از یک نوامبر تا 15 ژانویه است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می‌توانید به وب‌سایت رسمی دانشگاه مراجعه کنید. دانشگاه آلبرتا در کشور کانادا رتبه 22 را از آن خود کرده است.
در حال حاضر رشته‌های هنری پرطرفداری در دانشکده‌های آلبرتا ارائه شده‌اند:

دانشکده طراحی ارتباطات

 در این دانشکده رشته‌های هنری چون عکاسی، تایپوگرافی، طراحی وب‌سایت، طراحی کتاب، طراحی برنامه و… ارائه شده است.

دانشکده هنرهای بصری

 رشته‌های طراحی، مجسمه سازی، نقاشی، چاپ نقاشی و… در این دانشکده تدریس می‌شوند.

دانشکده نقد و مطالعات خلاق

در این دانشکده تمام رشته‌های مربوط به هنر و علوم انسانی تدریس می‌شوند. رشته‌های علوم اجتماعی، تاریخ هنر، فلسفه هنر و… از رشته‌های موجود در این دانشکده هستند.

دانشکده هنرهای دستی و رسانه نوین

 در این دانشکده سعی شده تا آثار هنری با استفاده از مواد اولیه‌ی سرامیکی، آهن، فیبر و… توسط دانشجویان ساخته شود. تدریس هنرهای رسانه هم در این دانشکده انجام خواهد شد.  

دانشگاه کنکوردیا

این دانشگاه در حوزه هنرهای بصری فعالیت می‌کند و در شهر مونترال استان کبک قرار دارد، فعالیت خود را از سال 1974 آغاز کرده است. در حال حاضر بیش از 53 درصد دانشجویان دانشگاه کنکوردیا، دانشجویان بین‌المللی هستند. دانشگاه کنکوردیا تنها در تاریخ هنر مدرک فوق لیسانس و دکترا ارائه می‌کند. این دانشگاه همواره یکی از بهترین دانشگاه های هنر کانادا است و رشته‌های هنری چون طراحی، سینما، هنرهای خلاق، آموزش هنر، هنرهای استودیویی را به دانشجویان ارائه می‌کند. البته رشته‌های موجود در این دانشگاه تنها محدود به هنرهای بصری نیست و هنرهای اجرایی چون رقص، موسیقی و… هم در این دانشگاه ارائه شده‌ است.
دانشگاه کنکوردیا هم از یک نوامبر تا 15 ژانویه اپلای دانشجویان را انجام می‌دهد. دانشگاه کنکوردیا در رنکینگ جهانی دارای رتبه 601 و در بین دانشگاه‌های کانادا رتبه 21 را از آن خود کرده است.

دانشگاه  بریتیش کلمبیا

این دانشگاه به دلیل سیستم آموزشی و رشته‌های مختلفی که دارد به عنوان، یکی از بهترین دانشگاه های هنر کانادا معرفی شده است. در این دانشگاه تلفیقی از رشته‌های هنر و علوم انسانی آموزش داده می‌شود. دانشگاه بریتیش کلمبیا از 160 کشور جهان، حدود 17 هزار دانشجو جذب کرده است. ازجمله رشته‌های پرطرفدار در این دانشگاه می‌توان به مواردی چون نویسندگی خلاق، تاریخ هنر، تئوری موسیقی، اجرای موسیقی، تولید فیلم، رسانه دیجیتال و… اشاره کرد. این رشته‌ها در میان سایر رشته‌های موجود در دانشگاه بریتیش کلمبیا از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.
دانشگاه بریتیش کلمبیا که در شهر ونکوور کشور کانادا قرار دارد، در رنکینگ جهانی توانسته رتبه خوبی را به دست آورد. رتبه این دانشگاه در رنکینگ جهانی 31 و در کشور کانادا رتبه 3 را از آن خود کرده است.

OCAD University

دانشگاه کالج هنر و طراحی انتاریو به دلیل برنامه های بی شماری که در رشته هنرهای تجسمی و طراحی ارائه می دهد، در رتبه های اول قرار دارد. دانشگاه OCAD تنها دانشگاه با غنی ترین برنامه ها در سراسر کانادا است. این دانشگاه که در مرکز تورنتو واقع شده است، تعدادی از بهترین هنرمندان و طراحان را تربیت کرده که در بسیاری از زمینه های هنری بسیار خوب هستند. هر ساله بیش از هزاران دانشجوی بین المللی با هدف تبدیل شدن به هنرمندان موفق به تورنتو می آیند و این بی دلیل نیست، زیرا کالج هنر و طراحی انتاریو دانشجویان را به راحتی در استودیوهای خود جای می دهد که در آن به راحتی می توانند خلاقیت خود را ابراز کرده و به کار ببرند. پنج مدرک وجود دارد که هر دانشجو اعم از بین المللی یا داخلی می تواند انتخاب کند که عبارتند از: لیسانس هنرهای زیبا، لیسانس طراحی، کارشناسی ارشد هنر، کارشناسی ارشد هنرهای زیبا و کارشناسی ارشد طراحی.

دانشگاه تورنتو

دپارتمان مطالعات بصری در دانشگاه تورنتو یک مؤسسه قابل اعتماد و تحسین برانگیز برای مطالعات بین رشته ای خود در تاریخ و تئوری است که اساساً با مطالعه تصاویر بصری مرتبط است. تمام انرژی آنها به تکامل تصاویر و تجسم ها نسبت داده می شود. دانشجویان این دپارتمان طیف گسترده‌ای از دوره‌ها را که شامل هنر، معماری، تلویزیون فیلم، انیمیشن، چند رسانه‌ای، فرهنگ  می‌شود، مطالعه میکنند علاوه بر این، تاریخ هنر دارای سه برنامه است: تخصصی، اصلی و فرعی. همچنین مطالعات سینما، فرهنگ بصری و ارتباطات و آخرین آن که مطالعات فرهنگ بصری است از رشته های این دانشگاه هستند.

دانشگاه یورک ویل

 یکی دیگر از بهترین دانشگاه های هنر کانادا، دانشگاه یورک ویل است که در شهر تورنتو واقع شده است. این دانشگاه هر سال مانند دیگر دانشگاه‌های کشور کانادا آماده پذیرش دانشجویان بین‌المللی می‌باشد. بیشتر افرادی که دانشگاه یورک ویل را انتخاب می‌کنند به دلیل رشته طراحی داخلی آن است. این دانشگاه در رشته طراحی و دکوراسیون داخلی مدرک لیسانس اعطا می‌کنند.  
زمان اپلای این دانشگاه کمی با دیگر دانشگاه‌های کشور کانادا متفاوت است. تنها دلیل آن هم قوانین استانی و چهارچوب‌های دانشگاه بوده، دانشگاه یورک ویل از 15 نوامبر تا 30 ژانویه پذیرش دانشجویان بومی و بین‌المللی را انجام می‌دهد. این دانشگاه در کشور کانادا توانسته رتبه 72 را به خود اختصاص دهد.

کالج جورج براون

این کالج هنری به دلیل سیستم آموزشی، تجهیزات پیشرفته و مدرن و… توانسته توجه بسیاری از دانشجویان را در شهر تورنتو به سمت خود جلب کند. سیاست کاری این دانشگاه آن است که با شرکت‌های بزرگی چون مایکروسافت، اوراکل، یوبی سافت، تاراگون، آی بی ام و.. در حال همکاری است. از این رو دانشجویان فارغ‌التحصیل و مستعد می‌توانند در این شرکت‌ها ابتدا به عنوان کارآموز و در صورت داشتن استعداد و خلاقیت به عنوان کارمند در آنجا مشغول به کار شوند.
این کالج به سه بخش مدرسه طراحی مد، مدرسه مطالعات مد و مدرسه هنرهای نمایشی تقسیم شده است. اگر قصد ادامه تحصیل در این کالج را دارید بهتر است 6 یا 8 ماه قبل از شروع ترم تحصیلی، درخواست پذیرش خود را ارسال کنید.

دانشگاه هنر انتاریو

در سال 1867 برخی از هنرمندان مطرح آن زمان، تصمیم گرفتند مدرسه هنری را در استان انتاریو بسازند. ساخت این مدرسه با کمک دولت و بودجه‌ای که برای ساخت مدرسه مشخص کرده بود انجام شد.  البته در طی سال‌های مختلف بارها و بارها مورد تغییرات بسیاری قرار گرفت. در حال حاضر دانشجویان فارغ‌التحصیل از این دانشگاه می‌توانند در رشته‌های مختلف تا مقطع فوق‌لیسانس ادامه دهند. ازجمله رشته‌هایی که در این دانشگاه عرضه شده است می‌توان به نقد، تبلیغات، طراحی، نقاشی، عکاسی، گرافیک، تصویرگری، تاریخ هنر، رسانه نوین و… اشاره کرد. اگر قصد دارید در این دانشگاه ادامه تحصیل دهید می‌توانید از یک نوامبر تا 11 فوریه درخواست پذیرش خود را ارسال کنید. دانشگاه هنر آنتاریو اکنون رتبه 52 در میان دانشگاه‌های کشور کانادا را از آن خود کرده است.

کالج نوا اسکوشیا

یکی از بهترین کالج‌های هنر کانادا که از سال 1887 فعالیت خود را آغاز کرده، کالج نوا اسکوشیا است. در حال حاضر تنها کتابخانه هنر و طراحی بخش آتلانتیک در این دانشگاه قرار دارد. در این دانشگاه دوره‌های کوتاه مدتی برای کودکان برگزار می‌کنند تا بتوانند علاوه بر شکوفایی استعداد، تعداد متقاضیان و دانشجویان دانشگاه را افزایش دهند. برای ورود به این دانشگاه ابتدا باید بتوانید دو درس مقدماتی که اجباری هستند را بگذرانید. سپس می‌توانید وارد یکی از رشته‌های طراحی، هنرهای زیبا، هنرهای دستی، هنرهای رسانه و مطالعات تاریخ شوید. این دانشگاه در شهر هلیفکس استان نوا اسکوشیا قرار گرفته است و در رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور کانادا توانسته رتبه 75 را از آن خود کند.

دانشگاه NSCAD

مخفف NSCAD که اغلب نوشته می شود و حتی گفته می شود، مخفف کالج هنر و طراحی نوا اسکوشیا است. این کالج یکی از اولین موسسات فرهنگی در کانادا است و به دلیل بهترین امکاناتی که به دیوانگان هنر ارائه می دهد در سطح جهانی شناخته شده است. زمینه های مطالعاتی فراوانی وجود دارد که دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند روی آنها تمرکز کنند، از جمله طراحی، صنایع دستی، هنرهای رسانه ای، تاریخ هنر و مطالعات انتقادی. به عنوان یک دانشجوی کارشناسی، دو ترم اول خود را با برنامه مطالعاتی بنیاد شروع می‌کنید و پایه‌ای قوی در هنرهای تجسمی ایجاد می‌کنید. این همچنین به عنوان یک آمادگی برای مطالعات آینده شما خواهد بود. مدرک لیسانس هنر بسیار بیشتر از مطالعات پایه است، تاریخ هنر و فرهنگ معاصر را به دانشجویان آموزش می دهد. مؤسسه آن همه تجهیزات لازم را تضمین می کند، دانشجویان را با دستگاه تولید فیلم، فضاهای استودیو، ست لباس و سایر تجهیزات مربوطه راحت می کند.

مدرسه هنرهای تجسمی یوکان

از زمانی که یوکان از یک کالج محلی به یک دانشگاه دولتی تبدیل شد، کیفیت برنامه های تدریسی خود را به طور قابل توجهی افزایش داده است، به خصوص در مورد مطالعات هنرهای زیبا. مدرسه هنرهای تجسمی یوکان یک برنامه سال پایه را ارائه می دهد که با سال اول لیسانس هنرهای زیبا مطابقت دارد. دانشجویان نخبه که دارای مدرک لیسانس هنرهای زیبا هستند، واجد شرایط انتقال تحصیلات خود به هر دانشگاه همکار یوکان، مانند دانشگاه ACAD، دانشگاه امیلی کار، دانشگاه NSCAD، دانشگاه فریزر و دانشگاه OCAD هستند. این دانشگاه شش دوره استثنایی تحصیل در استودیو و یک دوره تحصیل آزاد ارائه می دهد. علاوه بر این، دانش آموزان مدرسه هنرهای تجسمی یوکان امکان توسعه برخی از مهارت های مورد نیاز با شرکت در آموزش، کارگاه ها و وبینارها را دارند.

مدرسه هنر اتاوا

مدرسه هنر اتاوا تا حد زیادی به دلیل دوره‌های مفید خود که شامل عکاسی، مجسمه‌سازی، لیتوگرافی، حکاکی، نقاشی منظره، سرامیک، طراحی زندگی می‌شود، شناخته شده است، البته این شهرت به دوره‌هایی که بسیاری از هنرمندان برجسته در آن‌ها را گذرانده‌اند بی ربط نیست. مدرسه هنر اتاوا به عنوان یک مدرسه غیرانتفاعی برنامه گواهی مبانی هنر را ارائه می دهد که فقط در پردیس اورلئان در دسترس است. سایر برنامه ها عبارتند از: دیپلم هنرهای زیبا که تکمیل آن سه سال طول می کشد. در کنار این برنامه ها، دوره های گواهی یک ساله نیز وجود دارد که برای پیشرفت هنرمندان معاصر بسیار مفید است. یکی از ویژگی های اصلی این مدرسه شهرتی است که با اسکان اکثر دانشجویان بین المللی که به کانادا می آیند به دست آورده است.

کالج نیو برانزویک

یکی از عواملی که باعث محبوبیت این کالج در بین دانشجویان بین‌المللی شده است، آن است که این کالج تنها به روی رشته‌های هنرهای دستی زیبا و طراحی تمرکز کرده است. این کالج در کنار رودخانه سنت جان قرار گرفته و بیشتر واحدهای عملی رشته‌های هنری در آن برگزار می‌شود. ازجمله رشته‌هایی که در این دانشگاه ارائه شده است می‌توان به طراحی سه بعدی، سرامیک، طراحی مد و لباس، طراحی گرافیک، طراحی جواهرات، طراحی پارچه، طراحی هنرهای بصری، عکاسی و…اشاره کرد. معمولا بیشتر این رشته‌ها در دو دوره یک ساله برگزار می‌شود. در حال حاضر این کالج در شهر فردریکتون استان نیوبرانزویک قرار دارد.

کالج شریدن

این کالج به عنوان یکی از بهترین کالج‌های کانادا در زمینه هنر و طراحی در جهان شناخته شده است. از طرفی دانشجویان آن را به عنوان یکی از بزرگترین کالج‌های هنر کانادا می‌شناسند. اکنون رشته‌های انیمیشن و طراحی بازی، عکاسی، فیلم، تلویزیون، تصویرگری و عکاسی، هنرهای نمایشی و… در این دانشگاه ارائه شده‌اند. دانشجویان می‌توانند در این رشته‌ها ادامه تحصیل دهند و تا مقاطع کارشناسی ارشد پیش روند.

شرایط تحصیل در رشته هنر و آینده این رشته در کانادا

پروسه پذیرش دانشجویان در رشته هنر، در مقایسه با دیگر رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های کشور کانادا کمی متفاوت است. به عنوان مثال برای ورود به دانشگاه‌های هنر و طراحی باید علاوه بر مصاحبه، نمونه کارهای خود را هم ارائه دهید. افرادی که در مصاحبه‌های ورودی دانشگاه‌های هنر شرکت می‌کنند، باید هدف و انگیزه خود از ادامه تحصیل را در 100 تا 300 کلمه بیان کنند. این نکات می‌تواند شانس قبولی فرد را افزایش دهد. در واقع دانشگاه‌های کشور کانادا می‌توانند فرصت بسیار خوب و مناسبی را برای پرورش و تقویت مهارت‌های علمی و هنری فرد فراهم کنند.

امروزه فارغ التحصیلان دارای مدرک هنر می توانند از پیشرفت شرکت های فناوری به ویژه در کانادا بهره مند شوند. فارغ التحصیلان هنر دیدگاه های تازه و متنوعی را در محیط کار ارائه می دهند که برای شرکت های نوآور مفید است. اگرچه مشاغل مرتبط با رشته های هنری را می توان بیشتر در مناطق شهری بزرگتر کانادا مانند تورنتو، ونکوور یا اتاوا پیدا کرد، اما همچنان ممکن است در  شهرهای کوچکتر شغل پیدا کنید.

بسته به عنوان شغلی و تجربه حرفه ای شما، مشاغل هنری نیز می تواند در کانادا پر سود باشد. به عنوان مثال، یک هنرمند چند رسانه ای به طور متوسط 51800 دلار کانادا (40730 دلار آمریکا) در سال حقوق دریافت می کند. یک مدیر هنری سالانه حدود 78000 دلار کانادا (~ 61330 دلار آمریکا) درآمد دارد، یک طراح مد حدود 54800 دلار کانادا (~ 43090 دلار آمریکا) درآمد دارد، در حالی که یک طراح گرافیک تقریباً 60000 دلار کانادا (~47170 دلار آمریکا) در کانادا درآمد دارد.

اما برای ادامه تحصیل در دانشگاه های هنر کانادا به چه مدارکی نیاز دارید:

  • داشتن یک رزومه تحصیلی پربار و قوی(سابقه کار، تعداد نمایشگاه‌ها، فعالیت‌های فرد متقاضی در رشته مورد نظر و…)
  • کارنامه تحصیلی مقاطع پیشین
  • توصیه نامه از اساتید مختلف دوره‌های پیشین
  • داشتن یک انگیزه‌نامه تحصیلی پر محتوا
  • تسلط کامل به زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • شناسایی مدارک شخصی فرد برای درخواست ویزا

دامنه مشاغل هنری در کشور کانادا بسیار گسترده است. زیرساخت‌های لازم برای اشتغال فارغ‌التحصیلان در این کشور فراهم شده، از این رو به هیچ عنوان نباید نگران فارغ‌التحصیلی خود باشید. در واقع بسیاری از فارغ‌التحصیلان رشته‌های هنر در کشور کانادا بعد از اتمام تحصیلات خود در شغل‌های مرتبط با رشته تحصیلیشان فعالیت می‌کنند.
معمولا پس از آخرین روز فارغ‌التحصیلی دانشجویان حدود 180 روز زمان دارند. اگر در این سه ماه توانستند شغل درست و مناسبی پیدا کنند، می‌توانند برای اخذ اقامت دائم خود اقدام کنند. البته بسیاری از دانشگاه‌های کشور کانادا با موسسات بزرگ در ارتباط هستند و برخی از دانشجویان فعال و پویا می‌توانند بعد از فارغ‌التحصیلی برای کار وارد این شرکت‌های معتبر شوند. رشته هنر در کشورهای پیشرفته همچون انگلیس، آمریکا، کانادا و… اعتبار بسیار بالایی دارد و از لحاظ بازار کار هم شرایط بسیار خوبی دارند.

دلایل تحصیل هنر در کانادا

کشوری که الهام بخش است

کانادا شهرهای مدرن و چندفرهنگی مانند تورنتو، مونترال و ونکوور دارد. این شهرها فضایی دوستانه و مردمانی مهمان نواز، سرزنده دارد و شهرها پر از مناظر زیبا است. کانادا همچنین مملو از شهرهای کوچک جذاب و شگفتی های طبیعی برای افرادی است که مناظر  آرامش بخش را دوست دارند. خط ساحلی، رشته‌کوه‌ها، دریاچه‌ها و جنگل‌های آن به شما بینشی از دنیایی دست نخورده را ارائه میدهد، جایی که حتی خود زمین نیز لحظه‌ای طول می‌کشد تا در تمام زیبایی‌هایش غوطه‌ور شود. هم شهرهای شلوغ کانادا و هم دنیای طبیعی منبع ایده آلی از الهام برای یک هنرمند هستند. خواه به دنبال کمی آرامش، مکانی برای آرام کردن ذهن خود محیطی یا الهام‌بخش باشید.

مراکز آموزش هنر سطح بالا

دانشگاه های کانادا در سطح بالای جهانی و نوآور هستند! این دانشگاه ها و مدارس هنری از طریق برنامه های درجه یک هنری خود، رویکردهای پیشرفته ای را برای دانش آموزان ارائه می دهند که منعکس کننده تغییرات آموزش هنر در سال های گذشته است. درست مانند هر رشته تحصیلی دیگری، حتی در هنر ، همیشه ایده‌های خوبی است. مدارس هنر کانادا بهترین روش‌های آموزش و یادگیری سنتی و مدرن را  ارائه می‌دهند. این موضوع می‌تواند  برای دانش‌آموزان مفید باشد، زیرا به آنها اجازه می‌دهد تا تحصیلات کاملی داشته باشند و همچنان نیازهای یک دنیای پویا را برآورده کنند. شما با یک محیط آموزشی تشویق کننده مواجه خواهید شد که دائماً شما را به سمت منحصر به فرد بودن سوق می دهد.

محیط چند فرهنگی 

قرار گرفتن در یک محیط متنوع و چندفرهنگی تأثیر باورنکردنی بر رشد شخصی (و حتی حرفه ای) شما دارد. نه تنها با مردم از تمام گوشه و کنار دنیا دوستی های شگفت انگیزی ایجاد می کنید، بلکه تشویق می شوید که خارج از چارچوب فکر کنید، از منطقه امن خود خارج شوید، مرزهای هنری را پشت سر بگذارید و به سادگی آثاری معنادار خلق کنید. بودن در کنار مردمی با فرهنگ ها و پیشینه های مختلف به شما دیدگاه وسیع تری نسبت به جهان می دهد. شما با تبادل نظر، دانش فرهنگی و کاوش در جنبه های مختلف هنر از یکدیگر سود خواهید برد. کانادا که بیش از نیم میلیون دانشجوی بین المللی را در خود جای داده است، محیطی را که برای یادگیری و رشد در طول تحصیلات هنری خود نیاز دارید به شما ارائه می دهد.

کلام آخر

کشور کانادا کشوری است که دانشگاه‌های معتبری دارد. دانشگاه های هنر کانادا هم از این قاعده مستثنی نیستند. کشور کانادا همچون دیگر کشورهای جهان به دنبال جذب دانشجویان از نقاط مختلف جهان است. اما آنچه بیش از هر عامل دیگری می‌تواند موجب برتری دانشگاه های هنر کانادا باشد، سیستم آموزشی آن است. سیستم آموزشی کشور کانادا به قدری پیشرفته و با کیفیت است که هر ساله عده بسیاری از دانشجویان را به سمت خود جذب می‌کند.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

در دانشگاه‌های هنر کانادا به چه زبانی تدریس می‌شود؟
تمامی دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، البته تنها دانشگاه‌های استان کبک زبان فرانسوی دارند.
آیا ادامه تحصیل در رشته‌های هنر کانادا گران است؟
شهریه ادامه تحصیل در دانشگاه‌های هنر کانادا سالانه بین 5 هزار تا 40 هزار متغیر است. این میزان شهریه به نوع رشته بستگی دارد.
آیا دانشگاه آلبرتا برای ادامه تحصیل در رشته هنر، معتبر است؟
دانشگاه آلبرتا کشور کانادا، از لحاظ سیستم آموزشی در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.
آیا برای ادامه تحصیل در رشته هنر دانشگاه‌های کانادا، محدودیت سنی وجود دارد؟
بله، اگر سن متقاضی بیش از 25 سال باشد و تا دو سال قبل از آن شاغل بوده باشد، باید اطلاعات شغلی خود را هم همراه مدارک ارسال کند.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

دیدگاه مریم هاشمی:

سلام من رتبه زیر 10 آوردم تو رشته هنر میتونم اپلای کنم دانشگاه های کانادایی؟

دیدگاه آرمان زندی:

بهترین دانشگاه ها و کالج های هنر کانادا برای دانشجویان بین المللی کدومه؟

دیدگاه هدیه عظیمی:

دانشگاه های هنر کانادا بورسیه هم دارن؟

دیدگاه امیرعباس مرتضوی:

کدام دانشگاه بهترین برنامه هنری را در کانادا دارد؟

دیدگاه سامیار:

آیا کانادا کشور خوبی برای تحصیل هنر است؟

دیدگاه نازنین زهرا طالب‌زاده:

بهترین دوره های هنری برای تحصیل در کانادا کدامند؟

دیدگاه ریحانه:

من به مد و فشن خیلی علاقه دارم برای این رشته کدوم کالج یا دوره خوبه؟

دیدگاه وکیلی:

طراحی تجربه کاربری یعنی چی؟ همون فرانت خودمونه؟ این رشته جزو کامپیوتره یا هنر؟

دیدگاه یسنا صدیق:

آیا کانادا کشور خوبی برای تحصیل و زندگی هنرمندان است؟

دیدگاه عرفان نهاوندی:

درآمد هنرمندان در کانادا چقدر است؟

دیدگاه محمد امین هاشمی:

کدام کشور برای تحصیل هنر بهتره حالا به جز کانادا؟

دیدگاه یاسین کاکاوند:

بزرگترین مدرسه هنری کانادا کدومه؟

دیدگاه شریفیان:

آیا اصلا گرفتن مدرک هنر در کانادا ارزش داره؟

دیدگاه طاها:

کدام شغل برای دانشجویان هنر در کانادا بهتر است که دنبال کنند؟

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.