بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
آوریل 3, 2022
8 دقیقه زمان مطالعه

لیست بهترین دانشگاه های کانادا رشته حسابداری

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
آوریل 3, 2022
8 دقیقه زمان مطالعه

لیست بهترین دانشگاه های کانادا رشته حسابداری

رشته حسابداری به عنوان یکی از زیر شاخه های رشته ریاضی، یکی از کاربردی ترین بخش های مالی است. این رشته در کنترل دارایی ها، برنامه ریزی بودجه، مدیریت مالی و… فوق العاده مهم است.

توانایی تصمیم گیری در مورد امور مالی، تحلیل و تجزیه، حل مسئله، نظارت بر حوزه های حسابداری از اهداف تحصیل در این رشته است.

یکی از قوی ترین اقتصادهای جهان، کانادا است. این کشور دارای برترین سازمان های مالی در سراسر دنیا است. از طرفی دیگر زندگی با استاندارد فوق العاده، ارمغانی است که این کشور به شهروندان خود هدیه می دهد. همه اینها باعث می شود تا افراد زیادی از سراسر دنیا علاقمند به تحصیل در رشته حسابداری در کانادا باشند.

بیشتر بخوانید:

شرایط اخذ پذیرش رشته حسابداری از بهترین دانشگاه های کانادا

برای اخذ پذیرش رشته حسابداری در دانشگاه های کانادا به موارد زیادی احتیاج است؛ برخی از آنها شامل، مدارک کامل و مناسب، سطح زبان بالا، داشتن انگیزه نامه، که در آن هدف خود از انتخاب این کشور را ذکر می کنید و داشتن پول کافی؛ می شود.

مدارک

کالج ها و دانشگاه های کانادا، توجه زیادی به ریز نمرات متقاضیان در هنگام پذیرش آن ها می کنند. هرچه نمرات بهتری داشته باشید و رزومه تحصیلی قوی تر، شانس شما برای قبولی در دانشگاه های کانادا بیشتر می شود. برای تحصیل در رشته های مالی و حسابداری شخص حتما  باید مدرک دیپلم ۱۲ ساله داشته باشد. به طور کلی نمرات فرد در مقاطع قبلی خود باید بالا باشد.
توجه داشته باشید که اگر دانشگاه مورد نظر در رشته مورد علاقه شما، آزمون ورودی برگزار می کند یا مصاحبه حضوری در آن ضروری است، حتما قبل از امتحان از منابع آزمون مطلع و در زمان مقرر به محل آزمون مراجعه کنید.

سطح زبان

داوطلبان تحصیل در دانشگاه های کانادا، نیاز به مدرک زبان دارند که به دلیل دو زبانه بودن (انگلیسی و فرانسوی)کشور کانادا است. متقاضیان تحصیل باید حداقل نمره ۶ آیلتس را کسب کنند. توجه داشته باشید که هیچ کدام از مهارت ها نباید پایین تر از ۵.۵ باشد. در مورد تافل هم نمره شما باید ۶۱ و یا pte 51 باشد. این دو مدرک مورد قبول دانشگاه های کانادایی هستند که می توانید به کمک آنها پذیرش بگیرید.
البته بعضی از دانشگاه ها برای کسانی که مدرک معتبر ندارند؛ کلاس های پیش نیاز در نظر گرفته و پس از قبولی در آن کلاس ها پذیرش صورت می گیرد.

تمکن مالی کانادا

از شهری به شهر دیگر هزینه زندگی در کانادا متفاوت است. همچنین شهریه دانشگاه ها هم با یکدیگر فرق می کنند. اما چیزی که مهم است؛ این است که شما برای مهاجرت به کانادا احتیاج به پول دارید تا بتوانید از پس هزینه های مسکن، شهریه دانشگاه، غذا و…بر بیایید. البته می توانید تا حدودی از هزینه ها کم کنید‌ به طور مثال ونکوور، گران ترین شهر در کانادا است. پس زندگی و تحصیل در این شهر اصلا مقرون به صرفه نیست. شاید برای شما جالب باشد که بدانید، مخارج زندگی برای یک فرد مجرد در کانادا حدود ۲۷۳۰ دلار است. این مقدار برای خانواده چهار نفره به۵۱۵۸ دلار می رسد. برای دانشگاه های کانادا تمکن مالی شما بسیار مهم است. به طوری که شما باید ثابت کنید که از آن برخوردارید. یعنی باید اثبات کنید که از پس مخارج زندگی در کانادا برمی آیید و می توانید شهریه دانشگاه خود را هر ترم پرداخت کنید.
برای همین لازم است حتما گردش مالی ۴ ماه گذشته خود را به دانشگاه ارائه دهید و همچنین یک حساب که با آن در کانادا پول جابه جا می کنید داشته باشید.
حال اگر شما هم جزو دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به تحصیل این رشته در کانادا دارید اما از پس هزینه های آن برنمی‌آیید. توصیه ما به شما بورسیه است.
کسانی که از نظر علمی در رده مناسب و بالایی قرار گرفته اند. امکان گرفتن بورسیه های تحصیلی دانشگاه های کانادا را در این رشته خواهند داشت.

سایر شرایط لازم

یکی دیگر از شروط لازم برای گرفتن پذیرش، سن داوطلبین می باشد. بهترین سنین برای اقدام به پذیرش در دانشگاه، بین ۱۸ تا ۲۱ سال می باشد. در این سنین شانس شما برای پذیرش چندین برابر دیگر سنین است. حداکثر سن مجاز برای اخذ پذیرش دانشگاه های کانادا، ۴۰ سال می باشد. مهارت های خاصی هم هست که اگر شما میخواهید در رشته حسابداری در کانادا پذیرش بگیرید باید از آنها برخوردار باشید.
همانطور که میدانید حسابداری رشته حساسی است. اگر یک رقم حتی در حساب ها عوض شود، برای اصلاح آن ساعت ها وقت تلف می شود.  به همین دلیل کسی که میخواهد در این رشته موفق شود باید حتما توجه به جزئیات داشته باشد. اما آخرین مهارت اساسی و واجب درک عالی فرد از اعداد و فهم عمیق از رشته ریاضی است. یعنی فرد باید بتواند ارتباط بین اعداد را به راحتی تفسیر و معنی کند

معرفی بهترین دانشگاه های کانادا رشته حسابداری

رشته حسابداری یکی از رشته هایی است که تقریبا در اکثر دانشگاه های کانادا تدریس می شود.در نتیجه شما می توانید با توجه به ایالتی که برای سکونت انتخاب می کنید؛ دانشگاه خود را هم انتخاب کنید.

دانشگاه های تورنتو، مک گیل، بریتیش کلمبیا، یورک، کویینز و مک مسترو…. از بهترین دانشگاه های این کشور محسوب می شوند.

تورنتو

این دانشگاه در ایالت انتاریو قرار دارد. زبان رسمی در این دانشگاه انگلیسی است. شهریه یک ترم تحصیلی حسابداری در این دانشگاه حدود ۶۰.۰۰۰ دلار کانادا است‌. در حال حاضر این دانشگاه رتبه اول کشوری و رتبه ۶ جهانی را دارا است. برای اخذ پذیرش این دانشگاه رقابت شدیدی وجود دارد. فراموش نکنید اگر قصد دارید در این دانشگاه تحصیل کنید باید سابقه تحصیلی درخشانی داشته باشید.

مک گیل

یکی از معروف ترین دانشگاه های کانادا و جهان است. که در شهر کبک کانادا تاسیس شده است. زبان اصلی در این دانشگاه، انگلیسی است. به دلیل ورود دانشجویان از کشور های متفاوت به این دانشگاه، این دانشگاه متنوع ترین دانشگاه بین المللی در کانادا است.  دانشگاه مک گیل به دلیل تعداد زیاد نوبل ها وبه دلیل تعدد انسان های موفق که دوران دانشجویی خود را در این دانشگاه گذرانده اند؛ جزو پر افتخار ترین دانشگاه ها در کشور محسوب می شود. هزینه این دانشگاه بر حسب رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی دانشجو متفاوت است و نمی‌توان مبلغ دقیقی به عنوان شهریه گفت. اما به طور تقریبی بین ۲۲۰۰۰تا ۴۹۰۰۰ دلار هزینه شهریه یک ترم این دانشگاه است.

مقالات بیشتر برای مطالعه:

بریتیش کلمبیا

یکی از مهم ترین دانشگاه های موجود در کشور کانادا، دانشگاه بریتیش کلمبیا است. که در جهان به دلیل امکانات تحقیقاتی و علمی خود، بی نظیر است. زبان رسمی در این دانشگاه هم  انگلیسی است.این دانشگاه در ایالت بریتیش کلمبیا است. این ایالت به دلیل نرخ پایین زاد و ولد بسیار مهاجر پذیر است. همچنین به دلیل نزدیکی به قاره آسیا می تواند یکی از بهترین مقاصد ایرانی ها برای مهاجرت باشد. این دانشگاه سومین دانشگاه برتر کانادا و در جهان سی و چهارمین دانشگاه موفق است.

یورک

دانشگاه یورک جزو دانشگاه های معتبر در کشور کانادا محسوب می شود. زبان رسمی در این دانشگاه انگلیسی و فرانسه است. این به این معنی است که بعضی پردیس های دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می کنند و بقیه آنها به زبان فرانسه. این دانشگاه در شهر تورنتو تاسیس شده است. این شهر پرجمعیت ترین شهر در کانادا است. از طرفی دیگر هزینه های زندگی در این شهر بالا است. به طوری که یکی از گران ترین شهر های این کشور محسوب می شود. یکی از مزایای دانشگاه یورک این است که دانشگاه شرایط کار را  برای دانشجویان در محیط دانشگاه فراهم کرده است. به طوری که دانشجویان در کنار تحصیل، با کار کردن به طور پاره وقت در دانشگاه می توانند درآمدزایی کنند.

کویینز

دانشگاه کویینز، از بهترین مراکز علمی در کانادا محسوب می شود.شهریه این دانشگاه برای مقطع کارشناسی به طور میانگین ۱۶۰۰ دلار برای هر واحد است. برای مقاطع بالاتر شهریه بین ۶۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ دلار متغیر است. این دانشگاه در سال ۱۸۴۱ در شهر کینگستون تاسیس شد و جزو ۱۰ دانشگاه برتر کانادا است.
هر ساله میزان درآمد این دانشگاه از راه تحقیق، قابل توجه است. که نشان دهنده قدرت علمی بالای این دانشگاه است. فارغ التحصیلان این دانشگاه در زمینه های مختلف هنری، سیاسی و تجارت فوق العاده موفق عمل کرده اند.

مک مستر

این دانشگاه که در شهر همیلتون قرار دارد. از دانشگاه هایی است که همه دروس آن به انگلیسی تدریس می شود. این دانشگاه موفقیت های زیادی دارد. هزینه دانشگاه، در سال اول تحصیل به طور میانگین ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار پیش بینی شده است.
دانشگاه مک مستر برنامه های زیادی را در داخل و خارج از دانشگاه تدارک دیده است تا دانشجویان غیر بومی بتوانند درآمدزایی کرده و از پس خرج های خود بربیایند.

هرآنچه باید درباره رشته حسابداری در کانادا بدانید

این رشته در مقطع لیسانس دانشگاه های کانادا بین ۴ تا ۵ سال به طول می انجامد. و شامل زیرشاخه های، حسابداری مالی، صنعتی، مدیریتی، حسابرسی و حسابداری مالیاتی می شود. همچنین مد نظر داشته باشید که با تحصیل در  دانشگاه های کانادا می توانید یک مدرک معتبر دریافت کرده؛ و هیچ مشکلی برای کسب بهترین مشاغل نخواهید داشت.
فراموش نکنید برای اینکه بتوانید پذیرش دانشگاه های این کشور را بگیرید باید توانایی بالایی در فهم ریاضی داشته باشید.

کلام آخر

شرکت های فعال در کشور کانادا فوق العاده به امور مالی خود حساس اند. به همین دلیل کانادا یکی از مقاصد عالی برای حسابداران و کسانی که علاقمند به تحصیل در حسابداری هستند، محسوب می شود. فرصت های شغلی بسیاری مانند مدیریت بانکداری، خزانه داری، تحلیلگر مالی، رییس ارشد مالی و … در انتظار فارغ التحصیلان حسابداری، خواهد بود.

پس اگر دوست دارید در آینده از زندگی با امکانات عالی برخوردار باشید و از کار خود لذت ببرید.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

آیا فارغ التحصیلان حسابداری در ایران می توانند مستقیما وارد بازار کار کانادا شوند؟
خیر، این افراد حتما باید قبل از ورود به بازار کار، دوره های ویژه حسابداری را در این کشور سپری کنند.
پردرآمدترین مشاغل مرتبط با رشته حسابداری در کشور کانادا چیست؟
پردرآمدترین شغل، مدیر مالیات با میزان حقوق میانگین ۱۰۵.۰۰۰دلار در سال است.
آیا امکان دارد بدون اینکه به کانادا مهاجرت کنیم بتوانیم از دانشگاه های این کشور استفاده کنیم؟
بله، خوشبختانه برای رشته حسابداری این امکان وجود دارد. یعنی افراد از راه دور حتی از شهر خود، می توانند از طریق پیام رسان های مختلف در کلاس های دانشگاه های این کشور شرکت کنند
بهترین استان در کانادا برای کسب درآمد از این رشته کدام استان است؟
استان آلبرتا برای کسب درآمد نسبت به بقیه  پردرآمد تر است.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.