بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
نوامبر 21, 2021
9 دقیقه زمان مطالعه

مدارس برتر کانادا برای مهاجرت تحصیلی کدامند؟

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
نوامبر 21, 2021
9 دقیقه زمان مطالعه

مدارس برتر کانادا برای مهاجرت تحصیلی کدامند؟

کانادا یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان و دانش‌آموزان بین المللی است. بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر جهان در این کشور قرار دارند. علاوه براین، هزینه زندگی و تحصیل در کانادا معقول است. از طرفی تحصیل در کشوری با دانشجویان از کشورهای مختلف فارغ از ملیت، رنگ و نژاد در فضایی دوستانه باعث می‌شود دانشجویان و دانش‌آموزان آرامش بیشتری داشته باشند و کمتر دچار استرس و شوک زندگی در مکان جدید با فرهنگ متفاوت شوند. 

مزایای تحصیل در کانادا بسیار است به شرطی که بتوانید بهترین موسسه تحصیلی را انتخاب کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین مدارس دبستان و دبیرستان در کانادا آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

معرفی بهترین دبستان‌های کانادا

در ادامه بهترین دبستان های کانادا را معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید هزینه تحصیل در مدارس ابتدایی کانادا را از سایت همان مدرسه مشاهده کنید.

Airdrie Koinonia Christian School

مدرسه مسیحی Airdrie یا ACS یک مدرسه خصوصی است که در آلبرتا واقع شده است. این مدرسه در سال 1987 توسط برایان هازلتین تأسیس شد. این مدرسه با ثبت نام 54 نفر از مهد کودک تا کلاس هفتم شروع به کار کرد و به مرور تعداد دانش‌آموزان به 300 نفر در سال افزایش یافت. 

Airdrie به دلیل برتری تحصیلی شهرت یافته است و در بین مدارس برتر آلبرتا قرار دارد. در سال 2012  مدرسه به محوطه جدیدی واقع در حاشیه شمالی شهر انتقال یافت. مدرسه جدید مجهز به کلاس درس، سالن بدنسازی و عبادتگاه و … است و ظرفیت 450 دانش آموز را دارد.

Brant-Argyle School

مدرسه Brant-Argyle یک مرکز آموزشی است که در روستای Argyle  در Manitoba کانادا واقع شده است.

در این مدرسه سعی شده تا  تعادل تعداد دانش‌آموزان در گروه‌های سنی مختلف حفظ شود. معلمان Brant-Argyle به طور مستمر برای آموزش بهتر برنامه‌ریزی داشته تا بتوانند با روش‌های متنوع و خلاقانه کمک کنند، دانش‌آموزان توانایی‌های منحصر به فرد خود را بیابند. 

Bishop Feild College

کالج اسقف فیلد سال 1844 در سنت جان نیوفاندلند تأسیس شد. BFC در ابتدا یک مدرسه پسرانه وابسته به آنگلیکان در کلیسای جامع نیوفاندلند بود ولی بعداً دختران نیز توانستند در این مدرسه ثبت نام کنند. در ابتدا BFC دبیرستان بود  اما در حال حاضر فقط دانش آموزان را تا کلاس ششم پذیرش می‌کند. در حال حاضر تقریباً 273 کودک در مقاطع کودکستان تا پایه ششم در این مدرسه تحصیل می‌کنند. زبان تدریس در این مدرسه انگلیسی و سیستم آموزش فرانسوی است.

فیلد یک مدرسه منحصر به فرد بوده و سعی در تربیت دانش‌آموزان با روحیه اجتماعی قوی دارد. در این مدرسه برای کودکان در زمینه‌های مختلف برنامه‌ریزی می‌شود. والدین به طور فعال در توسعه مدرسه به صورت داوطلبانه مشارکت دارند.  کمک‌های داوطلبانه در سال‌های اخیر منجر به ساخت آزمایشگاه کامپیوتر پیشرفته، یک کلاس درس در فضای باز و بازسازی زمین فوتبال شده است.

مدرسه بایشپ فیلد عضو اتحادیه بین المللی مدارس مسالمت آمیز است. هدف اصلی در Bishop Feild کمک به رشد همه کودکان به عنوان یادگیرندگان فعال است. این مدرسه سعی می‌کند فرصت یادگیری را برای همه کودکان فراهم کند. تشویق، احترام به دیگران، همدلی و خدمات اجتماعی از مهمترین ارزش‌های اخلاقی در این مدرسه است. یک هدف جدید در Bishop Feild توسعه فرهنگ تندرستی است که فعالیت بدنی و انتخاب تغذیه مناسب از برنامه‌های این خدف جدید است.

Amherstview Public School

مدرسه دولتی آمهرستویو، در غرب شهر کینگستون، در امتداد پارک واقع شده است. این مدرسه یک مدرسه دو رشته ای است که میزبان کودکستان تا  پایه هشتم به زبان انگلیسی و کودکستان تا پایه ششم به زبان فرانسوی است. در مجموع آمهرستویو  حدود 500 دانش آموز دارد. 

آمهرستویو به محیط آموزشی غنی که در مدرسه خود ایجاد کرده افتخار می‌کند. آینده به کودکان بستگی دارد. آمهرستویو با تلاش دلسوزانه تمامی کارکنان سعی در آموزش کودکانی خلاق و باهوش دارد.

Alexander von Humboldt German International School Montreal

مدرسه بین‌المللی آلکساندر ون هومبولت آلمانی مونترال (AvH) یک مدرسه بین‌المللی خصوصی چند زبانه (آلمانی، انگلیسی و فرانسوی) است که در استان کبک، حومه جزیره غربی مونترال واقع شده است. این مدرسه در سال 1980 برای آموزش جامعه آلمانی مونترال تأسیس شد.

در سال 2016 ون هومبولت حدود 300 دانش آموز داشت که 66 درصد آنها از خانواده‌های غیر آلمانی زبان بودند. 

اگرچه بودجه این مدرسه توسط دولت کبک تأمین نمی‌شود اما از استانداردهای وزارت آموزش و پرورش کبک پیروی می‌کند. 

هدف در AVH این است تا دانش‌آموزان در محیط آموزشی غنی و مناسب تحصیل کنند. در این راستا سلامت، ایمنی و رفاه دانش‌آموزان و کارکنان در اولویت قرار دارد. 

Arborfield Public School

در سال 2010  این مدرسه برای دانش‌آموزان از پایه مهد کودک تا پایه دوازدهم تاسیس شد. این مدرسه شامل کلاس درس، آزمایشگاه علمی، سالن بدنسازی، فروشگاه، اتاق پیش دبستانی، اتاق وزن، کتابخانه، آزمایشگاه‌های کامپیوتر ویندوز و لینوکس و سایر اتاق‌های چند منظوره و مفید است. 

فعالیت‌هایی که دانش‌آموزان می‌توانند در آن شرکت کنند عبارتند از تئاتر، کنسرت ابتدایی کریسمس، شام کریسمس با سالمندان، عضویت در کمیته خبرنامه، سالنامه و … است . آموزش موسیقی نیز در طول سال در مدرسه انجام می‌شود.

این مدرسه برنامه جذاب تورهای آموزشی خارج از محل مدرسه مانند شنا، اسکی در سرازیری، کمپینگ و … را برگزار می‌کند که باعث می‌شود دانش‌آموزان در کنار تحصیل اوقات شادی را بگذرانند.

معرفی بهترین دبیرستان‌های کانادا

در ادامه مقاله، بهترین دبیرستان‌های کانادا را معرفی می‌کنیم.

westmount highschool

دبیرستان وست مونت در مرکز شهر مونترال واقع شده است.این مدرسه از ارزش‌هایی مثل برابری و احترام به حقوق اساسی بشر استقبال می‌کند. این مدرسه با ارائه طیف گسترده‌ای از برنامه‌های دانشگاهی بالاترین سطح پیشرفت تحصیلی ممکن را برای هر دانش‌آموز ایجاد کرده است. هدف اصلی مدرسه برآوردن نیازهای هر دانش‌آموز است. 

برخی از خدمات این مدرسه شامل موارد زیر می‌شود:

  • بخش مشاوره که متعهد است به دانش‌آموزان در حال تحصیل، مشارکت‌های اجتماعی یا مشکلات احساسی کمک کند. مشاور با آگاهی دادن به دانش‌آموزان به آنها کمک می‌کند بهترین آینده تحصیلی و شغلی را برای خود رقم بزنند.
  • متخصصان تغذیه که در کلاس یا کافه با دانش‌آموزان در مورد خوردن غذاهای مغذی و سالم صحبت می‌کنند. هدف  از اینکار این است که شیوه زندگی سالم از طریق تغذیه مناسب و فعالیت بدنی تشویق کنند.
  • حمایت اجتماعی و بهداشتی  که به کمک یک پرستار مدرسه و یک مددکار اجتماعی به صورت نیمه وقت با هدف ارتقاء زندگی سالم فعالیت می‌کنند.
  • پشتیبانی آموزشی برای دانش‌آموزانی که به هر دلیلی از دروس خود عقب افتاده‌اند یا در یک درس ضعیف هستند.

St. Andrew’s

مدرسه سینت اندرو کانادا یک مدرسه پسرانه است که در سال 1899 در انتاریو کانادا تاسیس شد. در این مدرسه از پایه پنجم تا دوازدهم تدریس می‌شود. زبان آموزش در این مدرسه انگلیسی است.

این مدرسه حدود 630 دانش آموز دارد. شهریه مدرسه به صورت شبانه‌روزی در یک سال حدود 66000 دلار است که شامل هزینه اسکان دانش‌آموز نیز می‌شود اما هزینه غذا، یونیفورم، بیمه و … باید به صورت جداگانه پرداخت شود.

این مدرسه با داشتن یک محیط علمی خوب و معلمان برجسته فرصت مناسبی را برای دانش‌آموزان جهت رشد، یادگیری و ورود به بهترین دانشگاه‌ها ایجاد می‌کند.

در مدرسه سینت اندرو علاوه بر تحصیل دانش‌آموزان می‌توانند از یادگیری و فعالیت‌هایی مثل تئاتر، گلف، بدمینتون، شنا، اسکی، والیبال، موسیقی، رباتیک و … لذت ببرند. 

 Ashbury college 

دبیرستان آشبری در سال 1981 در پایتخت کانادا یعنی اتاوا تاسیس شد. این دبیرستان شبانه‌روزی مدرک معتبر در سطوح بین‌المللی ارائه می‌دهد. حدود 715 دانش‌آموز در این مدرسه تحصیل می‌کنند از این تعداد حدود 20 % دانش‌آموزان بین‌المللی هستند.

شهریه این مدرسه برای دانشجویان شبانه‌روزی سالانه حدود 65000 دلار است. البته به دانش‌آموزان ممتاز مدرسه 10% تخفیف در شهریه داده می‌شود.

برنامه آموزشی خوب در کنار تفریحاتی مثل اسکی، بدمینتون، کوهنوردی، گلف و … باعث شده دانش‌آموزان در آرامش و صمیمیت درس بخوانند. به همین دلیل حدود 83% از دانش‌آموزان این مدرسه به دانشگاه‌های برتر راه پیدا می‌کنند.

دبیرستان وست بروک شر

 وست بروک شر یک دبیرستان بین‌المللی در سطح جهانی است که دانش‌آموزان را توسط مدرسین عالی برای ورود به دانشگاه‌های برتر آموزش می‌دهند.

این دبیرستان در سال 2009 در منطقه شانیگان کانادا تاسیس شد. گروه‌های سنی 12 تا 18 سال برای تحصیل در این مدرسه اجازه ثبت نام دارند.

ظرفیت مدرسه در حال حاضر حدود 100 نفر است و اصولا بیشتر این ظرفیت را دانش‌آموزان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. شهریه این دبیرستان حدود 48000 دلار کانادا است.

دبیرستان روسو لیک

دبیرستان روسولیک در کنار رودخانه روسو در انتاریو واقع شده است. این دبیرستان از برنامه‌های عالی و سطح بالا برای تحصیل دانش‌آموزان استفاده می‌کند به همین دلیل حدود 95% از دانش‌آموزان این مدرسه توانسته‌اند به دانشگاه‌های معتبر جهان راه پیدا کنند.

روسولیک یک دبیرستان خصوصی است که حدود 150 نفر ظرفیت دارد از این تعداد 40% دانش‌آموزان بین‌المللی هستند. برای بررسی مدارک و اخذ پذیرش در این مدرسه باید 300 دلار پرداخت کنید. شهریه نیز به صورت سالانه دریافت می‌شود و چیزی حدود 50000 دلار است.

دبیرستان بین المللی کلمبیا 

دبیرستان کلمبیا با 25 سال قدمت یکی از بهترین انتخاب‌ها در کانادا برای ادامه تحصیل است. این مدرسه نه تنها سعی بر آموزش عالی دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه‌های برتر را دارد بلکه برنامه‌های تفریحی، تربیتی و … بسیاری برای دانش‌آموزان در نظر گرفته است.

Bodwell High School

دبیرستان بادول یکی از بهترین دبیرستان‌های خصوصی در ونکوور کاناداست که در سال 1991 در زمین حدود 70 هکتار با چشم اندازی عالی تاسیس شد. در این مدرسه پایه هشتم تا دوازدهم تدریس می‌شود. حدود 95 درصد دانش‌آموزان این مدرسه بین‌المللی بوده و 85 درصد به صورت شبانه‌روزی در این مدرسه تحصیل می‌کنند.

دبیرستان بادول امکانات مختلفی مثل استخر سرپوشیده، سالن تئاتر، سالن موسیقی، زمین تنیس و … دارد. شهریه سالانه برای دانش‌آموزان شبانه‌روزی این مدرسه حدود 47000 دلار، برای دانشجویان بین‌المللی 49000 دلار و برای دانش‌آموزان دوره روزانه 26000 دلار است. برای دانش‌آموزان ممتاز 10% تخفیف شهریه درنظر گرفته شده است. 

چرا بهتر است یکی از مدارس برتر کانادا را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کنیم؟

آموزش درست و اصولی در مدارس ابتدایی و دبیرستان شانس ورود دانش‌آموز به دانشگاه‌های معتبر را افزایش می‌دهد. به علاوه وجود فعالیت‌های تفریحی، فرهنگی، ورزشی و کارگاه‌های علمی و … باعث می‌شود دانش‌آموز اوقات خوشی را با همکلاسی‌های خود سپری کرده و اصول کار گروهی و تیمی را نیز یاد بگیرد. این فعالیت‌ها بخصوص برای دانش‌‌آموزان بین‌المللی تازه وارد به کانادا باعث می‌شود دانش‌آموز به سرعت به محیط عادت کرده و عوض شدن محیط زندگی و فرهنگی باعث استرس و ایجاد اختلال در تحصیل نشود. پس انتخاب یک مدرسه خوب برای آینده افراد بسیار مهم است. پیشنهاد می‌کنیم مقاله مدارس آنلاین کانادا از سایت کن اپلای را نیز مطالعه کنید.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

شرایط تحصیل در دبیرستان‌های کانادا چیست؟
داشتن سن مناسب برای ثبت نام در دبیرستان‌ها و ارائه انگیزه‌نامه قوی همراه با مدارک کامل از شرایط تحصیل در دبیرستان‌های کاناداست.
هزینه تحصیل در مدارس و دبیرستان‌های کانادا چقدر است؟
متوسط هزینه برای تحصیل در مدارس روزانه کانادا برای یکسال از 30000 دلار است.
امکان دریافت بورسیه در دبیرستان‌ها و مدارس کانادا وجود دارد؟
امکان دریافت بورسیه تحصیلی کانادا برای مدارس کانادا بسیار سخت و عملا غیرممکن است. با این‌حال اگر از دانشجویان ممتاز باشید در شهریه سال‌های بعد تخفیف خواهید گرفت.
بهترین مدارس کانادا برای تحصیل کدامند؟
بادول، بیشاپ،دبیرستان کلمبیا، آمهرستویو و … از مدارس برتر کانادا هستند.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.