بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
ژوئن 1, 2021
5 دقیقه زمان مطالعه

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
ژوئن 1, 2021
5 دقیقه زمان مطالعه

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

هر ساله حدود 350 هزار دانشجو برای ادامه تحصیل به کانادا می‌روند. کیفیت بالای سیستم آموزشی کانادا باعث شده تا بسیاری از دانشجوها، دانشگاه‌های این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. کشور ما هم از این قاعده مستثنی نبوده و در بین 10 کشوری است که بیشترین ویزای تحصیلی کانادا برای آن صادر می‌شود.

برای ادامه تحصیل در کانادا در هر مقطعی، باید ویزای تحصیلی این کشور را داشته باشید. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟ چه کارهایی می‌توان انجام داد تا ویزای تحصیلی، سریع‌تر صادر شود؟ چطور شانس ویزای تحصیلی کانادا را افزایش دهیم؟ اگر به دنبال پاسخ این سوالات هستید در این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

مدت زمان اخذ پذیرش از دانشگاه چقدر است؟

برای ارسال درخواست پذیرش خود و اخذ پذیرش از دانشگاه موردنظر، بهتر است 6 تا 9 ماه قبل از شروع ترم تحصیلی در کانادا اقدام کنید. البته این مدت زمان با توجه به کامل بودن یا ناقص بودن مدارکتان ممکن است کمی تغییر کند. به همین دلیل بهتر است در زمان ارسال درخواست خود، تمام مدارکتان کامل باشد.

معمولا دانشگاه‌های کانادا حدود دو هفته تا چهار ماه بعد پاسخ پذیرش را برایتان ایمیل می‌کنند. در این بازه زمانی شما فرصت آن را دارید که تمام مدارک لازم برای ویزای تحصیلی را کامل کنید تا در صورت پذیرش، نقصی در مدارکتان وجود نداشته باشد.

مدت زمان دریافت استادی پریمیت چقدر است؟

برای اینکه بتوانید مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا را کاهش دهید و آن را کوتاه‌تر کنید، باید یک استادی پریمیت (Study Permit) خوب داشته باشید.

شاید در ذهنتان این سوال ایجاد شود که استادی پریمیت چیست؟ چه مدارکی نیاز دارد؟

Study Permit (استادی پریمیت) نوعی ویزا است که با دریافت آن اجازه ورود به کشور کانادا و زندگی در آن را خواهید داشت. معمولا افرادی که قصد ادامه تحصیل و شرکت در دوره‌های آموزشی دارند که ممکن است بیش از 6 ماه طول بکشد، باید ویزای استادی پریمیت دریافت کنند.

میزان اعتبار استادی پریمیت معمولا به اندازه دوره آموزشی و 180 روز اقامت بعد از آن است. دلیل اصلی اعتبار استادی پریمیت به مدت 180 روز بعد از اتمام تحصیلات، به این خاطر است که بتوانید بعد از تمام شدن درستان کار و شغل مناسبی در کانادا پیدا کنید.

در غیر اینصورت باید به کشور خود بازگردید. علاوه بر میزان اعتبار استادی پریمیت، قوانینی در این ویزا لحاظ شده که در صورت رعایت نکردن آن‌ها، تمدید اقامت تحصیلی و ویزای استادی پریمیت شما ممکن است که با مشکل مواجه شود.

مدت زمانی که طول می‌کشد تا استادی پریمیت شما صادر شود، همزمان با صدور ویزای تحصیلی شما است. اما بهتر است 30 روز قبل از تاریخ انقضا Study Permit، نسبت به تمدید آن اقدام کنید.

مدت زمان دریافت استادی پرمیت

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

به طور معمول، مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا بیشتر به کشور مبدا بستگی دارد. طبق آمارهای منتشر شده، مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا برای دانشجویان ایرانی حدود 11 هفته است که در این میان شرایطی چون انگشت نگاری و… می‌تواند روی این مدت زمان تاثیر داشته باشد.

انگشت نگاری معمولا در یکی از سفارتخانه‌ها یا کنسولگری‌ کانادا انجام می‌شود. اگر تمامی مدارک مورد نیازتان چون پذیرش تحصیلی، نامه استادی پریمیت، گواهی میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا  و… آماده باشند، تنها با انگشت نگاری کار پذیرشتان تمام خواهد شد.

در حال حاضر هم می‌توانید به صورت آنلاین مدارک را برای سفارت ارسال کنید و هم می‌توانید به صورت حضوری به سفارتخانه کانادا در یکی از کشورهای همسایه بروید. چراکه سفارت کانادا از سال ۲۰۱۲ در تهران فعالیت ندارد. البته اگر به صورت آنلاین اقدام کنید، قطعا پاسخ سریع‌تری دریافت خواهید کرد.

با توجه به تمام شرایط‌، اخذ ویزای تحصیلی حداکثر تا 15 هفته ممکن است طول بکشد. در برخی مواقع ویزای فرد با توجه به کامل بودن مدارک، در عرض دو هفته صادر می‌شود.

چگونه مدت زمان صدور ویزای تحصیلی را کاهش دهیم؟

با وجود افزایش درخواست پذیرش در دانشگاه‌های کانادا، می‌توان با توجه به چند نکته مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا را کاهش داد.

مدارکتان را تکمیل کنید

تکمیل بودن مدارک مرتبط به اخذ ویزای تحصیلی، می‌تواند روند صدور ویزا را تا مقدار بسیار زیادی کوتاه کند. در صورتی که مدارکتان ناقص باشد، درخواست ویزای شما از سوی سفارت رد خواهد شد و روند اخذ ویزا را طولانی‌تر خواهد کرد.

مدت زمان صدور ویزا

استادی پلن خوبی بنویسید

استادی پلن (Study Plan) برنامه‌ای است که زمان مطالعه، برنامه کلاسی و اهداف شما را مشخص می‌کند. برای داشتن یک استادی پلن خوب باید تا جایی که می‌توانید مختصر، واضح و دقیق بنویسید. در استادی پلن معمولا نیازی نیست که تمام شرح حال و زندگی خود را بنویسید، تنها باید مختصری از اهداف،برنامه کاری و تحصیلی خود را عنوان کنید. برای نوشتن یک استادی پلن خوب همواره باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

  • یک استادی پلن خوب، همیشه در یک صفحه و در چند پاراگراف نوشته می‌شود.
  • حتما در نوشتن استادی پلن از زبان انگلیسی استفاده کنید.
  • در استادی پلن نباید از رویاهاتان صحبت کنید، بلکه باید از دلایلی که نتوانستید در کشور خود ادامه تحصیل دهید و هدف از ادامه تحصیل خود در کشور کانادا صحبت کنید. اینکه آیا می‌توانید برای آینده کاری خود کشور کانادا را انتخاب کنید؟

با رعایت این نکات، می‌توانید یک استادی پلن خوب داشته باشید که باعث می‌شود مدت زمان انتظار ویزای تحصیلی شما کوتاه‌تر شود.

قبل از پایان ددلاین هر مرحله سریعا اقدام کنید

هیچ وقت کارهای مربوط به سفارت و صدور ویزا را به فردا موکول نکنید. زمانی که جواب مثبت از جانب دانشگاه دریافت کردید، در اسرع وقت ادامه مراحل صدور ویزای خود را پیگیری کنید.

کلام آخر

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا بسته به شرایط کشور مبدا متفاوت است. در کشور ما (ایران)، صدور ویزای تحصیلی کانادا به 15 ماه زمان نیاز دارد. از این رو در این مقاله نکاتی را عنوان کردیم که با توجه به آن‌ها می‌توانید این مدت زمان انتظار را کاهش دهید.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

برای تحصیل در کشور کانادا حتما باید استادی پریمیت داشته باشم؟
بله، برای تحصیل در دوره‌هایی که بیش از 6 ماه طول می‌کشد باید استادی پریمیت داشته باشید.
از طریق ویزای تحصیلی می‌توان اقامت دائم کانادا گرفت؟
بله، بعد از اتمام تحصیلات خود، حدود 180 روز زمان دارید تا دنبال کار باشید. در صورتی که کار پیدا کنید و استخدام شوید، می‌توانید اقامت خود را به اقامت دائم تبدیل کنید.
چند ماه زمان لازم است تا ویزای تحصیلی کانادا صادر شود؟
معمولا تا 15 ماه ویزای تحصیلیتان آماده خواهد شد. اما این پروسه بسته به شرایط کشور و دانشجو ممکن است تغییر کند و کوتاه‌تر شود.
آیا با آیلتس 6 می‌توان ویزای تحصیلی کانادا گرفت؟
هرچه نمره آیلتس شما بالاتر باشد، شانس قبولیتان هم به مراتب بالاتر خواهد رفت.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.