بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
اکتبر 11, 2021
5 دقیقه زمان مطالعه

مزایای تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی چیست؟

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
اکتبر 11, 2021
5 دقیقه زمان مطالعه

مزایای تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی چیست؟

امروزه ادامه تحصیل در دانشگاه‌های برتر جهان به یکی از هدف‌های مهم دانشجویان تبدیل شده است. دانشگاه‌های کانادا هم از این قاعده مستثنی نیستند کشور کانادا از سیستم آموزشی سطح بالایی برخوردار است، به همین دلیل بیش از 67 درصد دانشجویان بین‌المللی ترجیح می‌دهند در دانشگاه‌های این کشور به تحصیلات خود ادامه دهند. در این بخش قصد داریم تا علاوه بر آشنایی با مزایای تحصیل در کانادا با معایب تحصیل در کانادا هم شما را آشنا کنیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

مزایای ادامه تحصیل در کانادا

در این بخش با مزایای ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها و مدارس کشور کانادا آشنا می‌شوید:

طبیعت زیبا

کشور کانادا به عنوان دومین کشور پهناور جهان شناخته شده، وسعت کانادا تقریبا 14 برابر کشور فرانسه است. علاوه بر این موضوع طبیعت بکر و زیبای این کشور چهار فصل، توجه همگان را به سمت خود جلب کرده است. جنگل‌های بکر، اسکی، صخره‌های کوهستانی، دریاچه‌های باشکوه و.. همگی نشان‌دهنده طبیعت زیبا و بی مانند کشور کانادا هستند.

چند فرهنگی بودن کانادا

کانادا به عنوان یک کشور Multi Cultural شناخته شده است. تنها دلیل آن هم می‌تواند این موضوع باشد که در این کشور مردمی از ملیت‌های مختلف با یکدیگر زندگی می‌کنند. با وجود اینکه هرکدام از این مردم با توجه به ملیتی که دارند آداب و رسوم و عقاید خاص خود را دارند، اما در کمال آرامش و امنیت در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. یکی از شهرهای شلوغ کانادا که ملیت‌های مختلفی را در خودش جای داده، تورنتو پایتخت تجاری این کشور است. در کشور کانادا مردمی از 72 ملت در حال زندگی در کنار یکدیگر هستند.
در این کشور برخلاف دیگر کشورهای جهان تبعیض قومی و نژادی دیده نمی‌شود. شاید همین موضوع باعث شده تا بسیاری از انگلیسی‎ها، آلمانی‌ها و آمریکایی‌ها تمایل به زندگی در کانادا داشته باشند. به طور کلی یکی از مزایای تحصیل در کانادا آشنایی دانشجویان با ملیت‌ها و زبان‌های مختلف است.

امنیت بالا و سطح رفاه مناسب

در این کشور میزان جرم و جنایت، دزدی و.. بسیار کم است به طوری که به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای جهان شناخته شده است. این سطح از امنیت طبیعتا سطح رفاه بالایی را می‌تواند با خود به همراه داشته باشد.

تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا

کشور کانادا یکی از معدود کشورهایی در جهان بوده که دانشگاه‌های بسیار معتبری را در خود جای داده است. بسیاری از دانشگاه‌های معتبر این کشور در رنکینگ جهانی دارای رتبه بالایی هستند. همین موضوع باعث شده تا توجه بسیاری از دانشجویان سراسر کشور به سمت ادامه تحصیل در این کشور جلب شود. بهترین اساتید به همراه بهترین سطح سیستم آموزشی باعث شده تا دانشگاه‌های کانادا بتوانند در رنکینگ جهانی رتبه بالایی را کسب کنند.

داشتن فرصت های تحقیقاتی و پیشرفت

این کشور به دلیل داشتن دانشگاه‌ها و اساتید معتبر قطعا می‌تواند فرصت‌های بسیار خوبی را برای ادامه تحصیل در اختیار دانشجو قرار دهد. یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در کانادا می‌تواند فرصت‌های تحقیقاتی دانشجو و پیشرفت در این زمینه باشد.

امکان اخذ بورسیه برای دانشجویان بین المللی

برای ادامه تحصیل در کشور کانادا هم می‌توانید از بورسیه تحصیلی کانادا استفاده کنید. شانس اخذ بورسیه تحصیلی کشور کانادا به مراتب بیش از دیگر کشورهای جهان است. از این رو دانشجویان مستعد، با داشتن بورسیه تحصیلی می‌توانند به راحتی در دانشگاه‌های معتبر این کشور مشغول به تحصیل شوند.

امکان اخذ ویزای همراه تحصیلی برای همسر و فرزندان

یکی از مزایای تحصیل در کانادا آن است که دانشجو می‌تواند در حین تحصیل برای همسر و فرزندان خود ویزای کانادا بگیرد. البته اخذ ویزای همراه دانشجو به مستندات و مدارکی که به افسر پرونده و سفارت تحویل می‌دهید هم بستگی دارد.

امکان کار حین تحصیل

دانشجویان تمام وقت، که در مقاطع مختلف دانشگاه و کالج مشغول به تحصیل هستند می‌توانند به صورت پاره وقت(20 ساعت در هفته) در محیط خارج دانشگاه یا داخل دانشگاه مشغول به کار شوند.

امکان کار تمام وقت همراهان محصل در کانادا

طبق قانون کشور کانادا اگر فردی متاهل باشد و برای ادامه تحصیل به کشور کانادا سفر کند، همسر وی می‌تواند در تمام مدت تحصیل، کار تمام وقت(40 ساعت در هفته) داشته باشد. به این ترتیب با وجود محصل بودن فرد و داشتن کار پاره وقت می‌توانند هزینه‌های زندگی خود را در طول تحصیل تامین کنند. 

هزینه پایین تحصیل
هزینه تحصیل در هر مقطعی در کشور کانادا در مقایسه با سایر کشورهای هم رده چون استرالیا، آمریکا و… بسیار ارزان‌تر است.

اجازه کار پس از تحصیل

دانشجویان بین‌المللی در این کشور می‌توانند پس از اتمام تحصیلات خود، قبل از اتمام انقضای استادی پریمیت نسبت به اخذ Post Graduation Work Permit اقدام کنند. البته مدت زمان کار پس از تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی به مقطع تحصیلی آن‌ها بستگی دارد. برای دوره‌های مختلف Post Graduation Work Permit یک ساله، دوساله یا حتی سه ساله هم صادر می‌شود.

امکان اخذ اقامت پس از پایان تحصیلات

بعد از پایان تحصیلات دانشجو در کشور کانادا، دولت کانادا با توجه به مقطع تحصیلی یک زمان مشخصی را در اختیار فرد قرار می‌دهد تا در این مدت زمان بتواند کار مناسبی پیدا کند. در صورتی که کار مناسب و قابل قبولی پیدا کرد می‌تواند برای ادامه زندگی و اخذ ویزای دائم این کشور اقدام کند. در غیراینصورت باید کشور کانادا را ترک کند. 

معایب تحصیل در کانادا چیست؟

زندگی در یک کشور دیگر شاید در ابتدا برای دانشجو کمی سخت باشد. هزینه زندگی دانشجویی در کانادا ، دلتنگی نسبت به خانواده، آب و هوا، فرهنگ متفاوت و… همگی از معایب تحصیل در کانادا هستند. اما ادامه تحصیل در این کشور پیشرفته هم همانند دیگر کشورهای جهان معایب و مزایای خاص خود را دارد.
بهتر است قبل از هرگونه اقدامی مزایای و معایب زندگی در شهرهای مختلف کانادا را بررسی کنید تا بتوانید با بهترین شرایط در دانشگاه‌های این کشور تحصیلات خود را ادامه دهید.  همچنین پیشنهاد میکنیم مقاله تحصیل آنلاین در کانادا را مطالعه کنید.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

آیا پس از فارغ‌التحصیلی می‌توان اقامت دائم دریافت کرد؟
بله، درصورتی که در یک شرکت یا سازمان معتبر مشغول به کار شوید، می‌توانید اقامت دائم کانادا را با توجه به شرایط ذکر شده دریافت کنید.
هزینه تحصیل در کانادا پایین است، آیا هزینه زندگی هم مانند هزینه تحصیل است؟
خیر، هزینه زندگی در کانادا برخلاف هزینه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور کمی بالاست. از این رو باید بیشتر توجه و تمرکز خود را روی مدیریت هزینه‌های زندگی در این کشور قرار دهید. البته کار حین تحصیل هم می‌تواند کمک بسیار خوبی باشد.
در دانشگاه‌های کشور کانادا به چه زبان‌های صحبت می‌کنند؟
بیشتر دانشگاه‌ها در حال حاضر دروس خود را به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند. اما برخی از استان‌ها هستند که با زبان فرانسوی صحبت می‌کنند، طبیعی است که در دانشگاه‌های این استان‌ها به زبان فرانسوی صحبت کنند.
آیا امکان کار در حین تحصیل در محیط خارج از دانشگاه وجود دارد؟
بله، در حین تحصیل اگر دانشجوی تمام وقت باشید می‌توانید هم در خارج از دانشگاه و هم در داخل دانشگاه مشغول به کار شوید.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.