بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
دسامبر 22, 2022
9 دقیقه زمان مطالعه

مشاوره تحصیلی در کانادا از صفر تا صد

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
دسامبر 22, 2022
9 دقیقه زمان مطالعه

مشاوره تحصیلی در کانادا از صفر تا صد

هنگام شروع هر سفر مهم‌ترین مسئله یافتن بهترین مسیر است؛ به‌ویژه اگر سفرتان به قصد ساختن آینده‌ای درخشان باشد. تحصیل در کانادا تصمیم ارزشمند و سرنوشت‌سازی است. چه کسی بهتر از مشاوری باتجربه، کارآزموده و آشنا با قوانین مهاجرتی می‌تواند شما را در مسیر درست هدایت کند؟! اما پیش از مشاوره تحصیلی در کانادا نکاتی هست که باید از آن آگاه باشید؛ تا سریع‌تر به هدفتان برسید.

بیشتر بخوانید:
کالج nyit کانادا
دانشگاه های مونترال کانادا
دانشگاه کنکوردیا کانادا
کالج سنتنیال کانادا
دانشگاه یورک ویل کانادا

اهمیت مشاوره برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

کانادا مقصد محبوب بسیاری از دانشجویان بین المللی است. عموما دلیل این محبوبیت مقرون‌به‌صرفه بودن و روند ساده مهاجرت به این کشور در نظر گرفته می‌شود. با این حال، به دلیل حجم بالای متقاضیان ویزای تحصیلی احتمال ریجکتی یا رد ویزا کانادا زیاد است.

همان‌طور که می‌دانید برای مهاجرت تحصیلی تنها گردآوری مدارک و پرکردن فرم‌های درخواست ویزا کافی نیست. دلایل متفاوتی، از جمله نقص در مدارک، می‌تواند سبب ریجکتی ویزا شود. بنابراین باید اطلاعات دقیقی به‌دست آورید و مدارک، فرم‌ها و نامه‌های‌تان پیش از ارسال به اداره مهاجرت کانادا توسط مشاور معتبر ارزیابی شود.

مشاور و کارشناس قابل اعتماد با آگاهی از جدیدترین قوانین و سیاست‌های مهاجرتی و باتوجه به شرایط خاص پرونده مهاجرتی‌تان بهترین، ارزان‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر را پیشنهاد می‌کند. به‌علاوه با توجه به جزئیات قانونی شانس پذیرش دانشگاه و اخذ ویزا و بورسیه را افزایش می‌دهد. همچنین کمک می‌کند تا شهروندی و اقامت دائم کانادا را بگیرید و نهایتا در باارزش‌ترین دارایی‌تان، یعنی وقت، صرفه‌جویی کنید.

چه مواردی شامل مشاوره تحصیلی در کانادا میشود؟

گرفتن پذیرش و اپلای برای بهترین دانشگاه گرچه هیجان‌انگیز است؛ اما دشواری‌هایی هم دارد. جزئیات زیادی هست که غفلت از آن‌ها ممکن است چند ماه تا چند سال بین شما و اهداف‌تان فاصله بیاندازد. احتمالا می‌پرسید چه نکاتی؟ یا مشاور در چه مواردی می‌تواند به ما کمک کند؟

مشاوره تحصیلی در کانادا

انتخاب رشته و دانشگاه

یکی از اقدامات مهم برای مهاجرت تحصیلی انتخاب رشته و دانشگاه با توجه به سوابق تحصیلی، رزومه و اهداف آینده است. اگر رشته خاصی مد نظر دارید مشاور می‌تواند رزومه شما را متناسب با این هدف تنظیم و اصلاح کند.

اهمیت این نکته اینجا است که در مواردی افسر ویزا درباره دلیل انتخاب رشته از متقاضی ویزای دانشجویی سوالاتی می‌پرسد. چنانچه برنامه انتخابی شما با سوابق تحصیلی و شغلی‌تان هماهنگ باشد لازم است مدارکی را به رزومه و نامه درخواست ویزا کانادا ضمیمه کنید.

نوشتن انگیزه نامه

هنگامی که برنامه تحصیلی مدنظرتان در کانادا با پیشینه تحصیلی و حوزه فعالیت‌های شما همخوانی نداشته باشد، ممکن است احتمال رد درخواست ویزا افزایش یابد. در این حالت باید همراه با مدارکتان نامه‌ای، در قالب مشخص، تحویل دهید.

دلایل انتخاب مراکز آموزشی کانادا را در انگیزه‌نامه شرح دهید. توضیح دهید تحصیل در این رشته، آن هم در یکی از کالج یا دانشگاه‌های کانادایی، چطور شما را در رسیدن به اهداف، دغدغه‌ها و اجرای ایده‌‌های‌تان یاری می‌کند. یک مشاور باتجربه می‌تواند در نوشتن انگیزه نامه برای ویزای دانشجویی کانادا از شما حمایت می‌کند؛ تا متن موثرتری تحویل دهید.

رزومه نویسی

بررسی عملکرد تحصیلی متقاضی در سال‌های گذشته و مقاطع تحصیلی قبلی یکی از موارد موثر بر احتمال تایید ویزا است. معمولا دانشجویان بین المللی با نمرات علمی خوب و تسلط بر مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی شانس بالاتری برای پذیرش در دانشگاه‌های کانادا دارند. نمرات ضعیف و نداشتن فعالیت‌های پژوهشی-تحقیقاتی می‌تواند منجر به تردید درباره توانایی فرد برای گذراندن موفق دوره‌های تحصیل در کانادا شود.

در نتیجه نوشتن رزومه حرفه‌ای برای برجسته‌کردن نقاط قوت و نشان‌دادن توانایی‌ها و استعدادهای شما اهمیت به‌سزایی دارد. توصیه جدی می‌شود که رزومه خود را زیر نظر کارشناسی باتجربه و آشنا با نکات رزومه‌نویسی برای ویزای کانادا تنظیم کنید.

کمک به تکمیل مدارک

تمام دانشجویان بین الملل باید مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی کانادا را به فرم درخواست ویزا ضمیمه کنند. همچنین شرایطی هست که نیاز به مدارک پشتیبانی برای تکمیل پرونده و به‌حداقل رساندن احتمال ریجکتی باشد. حضور مشاوره تحصیلی در کانادا که با قوانین، اولویت‌ها و سیاست‌های روز این کشور آشنا است نقش موثری در سرعت پیشرفت روند کار و بالارفتن شانس اخذ ویزا دارد.

اپلای تحصیلی و اخذ پذیرش

برای اپلای کانادا و درخواست ویزا نیاز به نامه پذیرش یا Letter of Acceptance (LOA) یکی از مراکز آموزشی منتخب (DLI) این کشور دارید. هرگونه مشکل در این نامه ممکن است منجر به رد درخواست شما شود. اگر به‌عنوان متقاضی نتوانید حداقل شرایط ورود به موسسه خاصی را برآورده کنید احتمالا افسر با درخواست ویزای شما موافقت نکند.

بنابراین باید مطمئن شوید موسسه‌ای که از آن نامه پذیرش گرفته‌اید جز موسسات آموزشی DLI کانادا هست. همچنین کپی نامه را به سایر مدارک درخواست ویزا ضمیمه کنید.

مشاوره تحصیلی کانادا

کمک به اخذ فاند و بورسیه

هزینه تحصیل در کانادا علاوه بر شهریه شامل اجاره اقامتگاه یا خوابگاه، هزینه کتاب و لوازم مورد نیاز، خورد و خوراک، رفت‌وآمد و سایر هزینه‌های ضروری است. بدیهی است تامین همه موارد از دارایی شخصی برای بسیاری از مردم دنیا دشوار باشد. از این رو دولت کانادا تعدادی برنامه کمک‌هزینه تحصیلی در نظر گرفته که دانشجویان مستعد و سخت‌کوشی از سراسر جهان شانس بهره‌مندی از آن را دارند.

تعدادی از دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا هم برنامه‌های بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده‌اند. بیشتر این موسسات در انتاریو و بریتیش کلمبیا فعالیت دارند.

علاوه بر این دانشجویان بین المللی کانادا، بدون نیاز به ویزای کار، می‌توانند به‌صورت پاره‌وقت در دانشگاه یا خارج از محوطه دانشگاهی، مشغول به کار شوند. با این روش بخشی از هزینه‌های زندگی دانشجویی در کانادا تامین می‌شود.

همان‌طور که گفتیم رقابت برای رسیدن به دانشگاه‌های کانادا زیاد است. بنابراین چنانچه تصمیم دارید برای دریافت فاند و بورسیه کانادا اقدام کنید از تجربیات و دانش مشاور مهاجرت به کانادا کمک بگیرید.

کمک به اخذ ویزای تحصیلی با کمترین احتمال ریجکتی و …

در بخش‌های قبلی درباره نکات مهم پذیرش و اپلای تحصیلی کانادا توضیح دادیم. علاوه بر این موارد دلایل خاص‌ دیگری هم هست که می‌تواند احتمال ریجکتی ویزا را بالا ببرد. سوپیشینه یا محکوم‌شدن به جرمی در گذشته، نداشتن گواهی پزشکی؛ به دلیل ابتلا به بیماری مسری تهدیدکننده سلامت و ایمنی یا سابقه خدمت در بخش نظامی و… برخی از این موارد هستند.

بنابراین ممکن است فرایند دریافت ویزا و انجام سایر امور مربوط به مهاجرت با مشکلاتی مواجه ‌شود. فرقی ندارد چند بار به این کشور سفر کرده‌اید، تحقیقات شما چه‌اطلاعاتی در اختیارتان قرار داده یا رزومه‌تان چه‌قدر پربار است؛ همیشه جزئیاتی هست که می‌تواند خسارتی به بار آورد. مشاوره تحصیلی با بررسی ریزترین نکته‌ها و تشخیص جزئی‌ترین کاستی‌های پرونده شما احتمال ریجکتی را به کمترین حد می‌رساند.

حالا نوبت این رسیده که به یک سوال مهم پاسخ دهیم. چطور برای بهترین دانشگاه‌های کانادا اپلای کنم؟!

برای مهاجرت تحصیلی به کانادا از کجا شروع کنم؟

مواردی هست که افسر اداره مهاجرت به آن‌ها اهمیت بیشتری می‌دهد. بیایید چک‌لیست مختصر افزایش شانس اخذ ویزای کانادا را با هم بررسی کنیم:

  • هنگام درخواست ویزا تمام مدارک مورد نیاز ویزای دانشجویی، مانند گواهی آزمون زبان آیلتس/ تافل و گواهی پایان‌دوره تحصیلی قبلی و… را گردآوری کنید. برای این منظور بررسی وبسایت رسمی دولت کانادا را فراموش نکنید.
  • فرم درخواست ویزا را بادقت بخوانید و تکمیل کنید. پیش از ارسال، مطمئن شوید هیچ کادری را خالی نگذاشته‌اید.
  • متقاضی ویزای دانشجویی کانادا باید به تمام سوالات سایت اداره مهاجرتی کانادا پاسخ دقیق و درست بدهد.
  • انگیزه‌نامه از مهم‌ترین مدارک ویزای تحصیلی است؛ باید همراه با درخواست‌تان ارسال شود. فراموش نکنید به تمام دستاوردهای تحصیلی، انگیزه‌ها و هدف‌تان از تحصیل در کانادا اشاره کنید. با این کار تصمیم‌گیری را برای افسر ویزا آسان‌تر می‌کنید و شانس‌تان را برای رسیدن به هدف بالاتر می‌برید.
  • کپی نامه پذیرش موسسه آموزشی معتبر کانادایی را همراه با مدارک‌تان روی سایت بارگزاری کنید.
  • گواهی تمکن مالی و مدارکی مبنی بر اثبات توانایی در تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا برای یک سال اول ضروری است. در صورت شاغل‌بودن فیش حقوقی یا صورت‌حساب‌های بانکی را هم همراه با فرم درخواست ارسال کنید.
  • درباره تمام سوابق سفر و احیانا دلایل رد درخواست‌های قبلی‌تان برای ویزا، توضیحات شفاف و کاملی بنویسید.

مشاوره تحصیلی رایگان به کمک هوش مصنوعی کن اپلای

این روزها تکنولوژی بیشتر از گذشته به کمک ما آدم‌ها آمده است. همین امر احتمال خطا و اتلاف وقت را تا حد زیادی کمتر کرده. پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی کن اپلای هم یکی از ابزارهای آنلاین تخصصی است که می‌تواند مناسب‌ترین رشته تحصیلی را به شما پیشنهاد دهد.

مشاوره تحصیلی رایگان به کمک هوش مصنوعی

همچنین شما می‌توانید سوالات خود را درباره انواع روش‌های مهاجرت به کانادا و جزئیات مورد ابهام به‌صورت آنلاین از مشاوران کن اپلای بپرسید. یک مشاور باتجربه مدارکی را که آپلود کرده‌اید بررسی می‌کند و باتوجه به اهداف‌تان بازخورد مناسبی ارائه می‌دهد. حالا می‌توانید با خیال راحت بقیه مراحل پذیرش از برترین دانشگاه‌های کانادا را به پلتفرم کن اپلای بسپارید.

از کجا باید شروع کنید؟! فرم درخواست مشاوره رایگان وبسایت کن اپلای را تکمیل کنید، تا مشاوران ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

شما در یک قدمی رویاهای‌تان هستید

ایده‌ای که امروز در ذهن شما پرورش یافته می‌تواند به‌زودی در واقعیت اجرا شود. اجازه دهید تیمی متخصص با تجربیات موفق جزئیات مسیر را برایتان شرح دهد. هنگام مشاوره تحصیلی در کانادا شرایط و چشم‌انداز آینده شما ارزیابی می‌شود. مشاور با بررسی جزئیات اسناد و مدارک قانونی مورد نیاز کمک می‌کند فرایند قانونی پذیرش از دانشگاه، مراحل درخواست ویزا و گرفتن بورس تحصیلی را سریع‌تر و باآرامش بیشتری سپری کنید. حتی می‌توانید درباره نگرانی‌های‌تان از آینده زندگی در کانادا، تبدیل ویزای دانشجویی به شهروندی و اقامت دائم با او مشورت کنید.

با گام‌های مطمئن جلو بروید

اگر اولین باری است که می‌خواهید برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید توصیه می‌کنیم از بهترین مشاور مهاجرتی کانادا کمک بگیرید. مشاور حرفه‌ای نقش موثری در انتخاب رشته و دانشگاه بهتر و استفاده از فرصت کمک‌هزینه تحصیلی دولت و دانشگاه‌های کانادا فراهم می‌کند. همچنین کمک می‌کند پروفایل و رزومه قوی‌تری بسازید و با ویرایش انگیزه‌نامه شانس دریافت ویزا را بالا ببرید.

اما اگر پیش از این با رد درخواست ویزا مواجه شده‌اید، جای نگرانی نیست. مشاور تحصیل در کانادا راه‌های رفع ریجکتی را به شما نشان می‌‌دهد. همچنین تا رسیدن به رشته و دانشگاه دلخواه‌تان از شما پشتیبانی و حمایت می‌کند.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

اهمیت مشاوره تحصیلی کانادا برای متقاضیان اپلای دانشگاه‌های کانادا چیست؟
مشاور قابل اعتماد با آگاهی از جدیدترین قوانین و سیاست‌های مهاجرتی و باتوجه به شرایط خاص پرونده مهاجرتی‌تان بهترین، ارزان‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر را پیشنهاد می‌کند. به‌علاوه با ارزیابی جزئیات قانونی شانس پذیرش دانشگاه و اخذ ویزا و بورسیه را افزایش می‌دهد.
مشاوره تحصیلی در کانادا شامل چه مواردی می‌شود؟
انتخاب رشته و دانشگاه، نوشتن رزومه و انگیزه‌‌نامه، کمک به تکمیل مدارک، سپری کردن مراحل پذیرش و اخذ بورس و کمک‌هزینه تحصیلی از مهم‌ترین اقدامات برای مهاجرت تحصیلی کانادا است. مشاور در تمام طول را همراه و حامی شما است.
چرا برای درخواست ویزای کانادا نیاز به نوشتن انگیزه نامه هست؟
برای دریافت ویزای دانشجویی باید هدف و انگیزه خود از تحصیل در کانادا را برای مسئول اداره مهاجرت این کشور شرح دهید. همچنین توضیح دهید تحصیل در این رشته، آن هم در یکی از کالج یا دانشگاه‌های کانادایی، چطور شما را در رسیدن به اهداف، دغدغه‌ها و اجرای ایده‌‌های‌تان یاری می‌کند.
مشاور تحصیلی کانادا چطور احتمال ریجکتی ویزا را کاهش می‌دهد؟
تفاوتی ندارد تحقیقات شما چه‌اطلاعاتی درباره مهاجرت تحصیلی در اختیارتان قرار داده یا رزومه‌تان چه‌قدر پربار است؛ همیشه جزئیاتی هست که می‌تواند خسارتی به بار آورد. مشاور تحصیلی با بررسی نکته‌ها و تشخیص جزئی‌ترین کاستی‌های پرونده شما احتمال ریجکتی را به کمترین حد می‌رساند.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.