بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
دسامبر 4, 2021
7 دقیقه زمان مطالعه

معرفی رشته های هنری پردرآمد در کانادا

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
دسامبر 4, 2021
7 دقیقه زمان مطالعه

معرفی رشته های هنری پردرآمد در کانادا

کشور کانادا یکی از بهترین کشورهای جهان برای ادامه تحصیل و ادامه زندگی است. دانشگاه‌های معتبر، سیستم آموزشی با کیفیت و سطح بالا، رفاه اقتصادی و… همگی دلیل بر آن شده تا بسیاری از دانشجویان و دانش‌آموزان ادامه تحصیل در کانادا  را انتخاب کنند. رشته هنر هم یکی از رشته‌های پرطرفداری است که هرسال متقاضی بسیار زیادی برای پذیرش در دانشگاه‌های کشور کانادا دارد. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با رشته های هنری پردرآمد در کانادا و بازار کار هنر در کانادا بیشتر آشنا کنیم. 

بیشتر بخوانید:

مشاغل پردرآمد هنری در کانادا کدامند؟ 

یکی از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی در کشور کانادا، رشته هنر است. دولت کانادا جایگاه خاصی برای افراد دانشجویان رشته‌های هنری در مقاطع مختلف تحصیلی قائل است. دولت کانادا سعی کرده تا با زیرساخت‌های مناسب، ایجاد بازار کار، داشتن حقوق و مزایای مناسب و… دانشجویان این رشته را به سمت خود جذب کند. این کشور به دنبال آن است تا بتواند با ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف رشته‌های هنری، موجب جذب بیشتر نیروی کار در این حوزه شود. در ادامه با رشته های هنری پردرآمد در کانادا بیشتر آشنا خواهید شد. 

موسیقی:

یکی از رشته های هنری پردرآمد در کانادا، رشته موسیقی است. موسیقی حد و مرز مشخصی ندارد، ادامه تحصیل در آن نیاز به دانش و مهارت بسیار بالایی دارد. اگر به دنبال آن هستید تا در رشته موسیقی در کشور کانادا ادامه تحصیل دهید، ابتدا باید ببینید که استعداد و خلاقیت لازم برای یادگیری این رشته را دارید یا نه؟ بازار کار موسیقی در کشور کانادا در صورتی که مهارت لازم را داشته باشید بسیار خوب است و درآمد قابل توجهی دارد. معمولا میزان درآمد افراد شاغل در این حوزه به صورت ساعتی محاسبه می‌شود. اکنون میزان حقوق و درآمد افراد فعال در این حوزه حدود 31 هزار دلار در ساعت است، به طور سالانه حدود 46 تا 64 هزار دلار درآمد خواهند داشت.
فعالیت در این حوزه با وجود درآمد بالایی که دارد می‌تواند معایب بسیاری را به همراه داشته باشد. یکی از معایب فعالیت در حوزه موسیقی، نداشتن بیمه درمانی است. تنها 14 درصد افراد شاغل در این حوزه بیمه درمانی دارند و مابقی افراد باید از بیمه خصوصی استفاده کنند. این موضوع می‌تواند بار مالی بسیار فراوانی را برای فرد به همراه داشته باشد. 

رقص:

یکی از رشته‌ های هنری پردرآمد در کانادا، Dance teacher است. این رشته یکی از رشته‌های پرطرفدار در کشورهای آمریکایی و اروپایی بوده و ورود به آن به هیچ عنوان محدودیت جنسی و سنی ندارد. در حال حاضر مربیان رقص حرفه‌ای در کشور کانادا به طور سالانه حدود 120 هزار دلار درآمد دارند. البته میزان درآمد افراد در این حوزه به میزان مهارت، فعالیت، شهرت و محبوبیت آن‌ها بستگی دارد. 

طراحی داخلی:

یکی از بهترین رشته های هنری پردرآمد در کانادا، طراحی داخلی است. دانشگاه‌های کشور کانادا هرساله تعداد بسیار زیادی از دانشجویان را در این رشته پذیرش می‌کنند. پیش‌نیاز ادامه تحصیل در این رشته می‌تواند تسلط کامل به برنامه‌های مبتدی کامپیوتر و برنامه‌های نقشه‌کشی باشد. البته میزان درآمد و حقوق افراد یکسان نیست، در بسیاری از استان‌ها ممکن است درآمد افراد کمی افزایش پیدا کند. میانگین حقوق افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند حدود 60 هزار دلار تا 180 هزار دلار در ماه است. 

طراحی لباس و مد:

یکی از رشته های هنری پردرآمد در کانادا، رشته طراحی مد و لباس است. افراد بسیاری در سراسر جهان به دنبال ادامه تحصیل در این رشته و ورود به دنیای مد و فشن هستند. دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات خود می‌توانند به راحتی وارد بازار کار مد و طراحی شوند. در ابتدا ممکن است که حقوق و درآمد فرد کمی پایین باشد، اما با کسب تجربه و همکاری با شرکت‌های معتبر می‌توان این میزان حقوق و درآمد را به 145 هزار دلار در سال افزایش داد. طبق آمار منتشر شده از دولت کانادا میزان حقوق و درآمد افراد شاغل در این حوزه افزایش پیدا خواهد کرد، به طوری که تا سال 2026 حقوق افراد مبتدی در این حوزه به 132 هزار دلار در سال می‌رسد.

تئاتر و سینما:

یکی از رشته‌های هنری پرطرفدار در دیگر کشورهای جهان، بازیگری و تئاتر است. افرادی که تازه فعالیت خود را در این بخش آغاز کرده‌اند درآمد و حقوق خود را به صورت ساعتی دریافت می‌کنند. افراد مبتدی در مقایسه با افراد حرفه‌ای حقوق بسیار پایین‌تری دارند. معمولا حقوق افراد مبتدی 14 دلار در ساعت و بازیگران تئاتر حرفه‌ای 35 دلار به ازای هر ساعت دریافت می‌کنند. البته این تنها حقوق دریافتی بازیگران تئاتر نیست، بازیگران مطرح و به نام کانادایی حدود 68 هزار دلار در ساعت برای بازی در تئاتر دستمزد دریافت می‌کنند.
ورود به حوزه تئاتر با وجود اینکه می‌تواند کمی سخت باشد اما آینده شغلی بسیار خوبی را برای فرد رقم می‌زند. میزان حقوق و دستمزد بازیگران علاوه بر شهرت و محبوبیت آن‌ها به استان مورد نظر هم بستگی دارد. معمولا استان‌های آلبرتا و بریتیش کلمبیا، حقوق و مزایای بالاتری را برای بازیگران در نظر می‌گیرند. 

گرافیک:

بیشتر افراد، رشته هنر در دانشگاه را با رشته گرافیک می‌شناسند. درآمد افراد فعال در این حوزه به جنسیت فرد، میزان مهارت و دانش آن، سوابق کاری فرد و.. بستگی دارد. افراد شاغل در رشته گرافیک در کشور کانادا سالانه بین 34 هزار دلار تا 120 هزار دلار درآمد دارند. البته افرادی که در رشته طراحی گرافیک فعالیت می‌کنند با توجه به نوع شرکت و پروژه، می‌توانند میزان حقوق و درآمد بیشتری داشته باشند. در کشور کانادا حدود 25 درصد از افرادی که طراح گرافیک هستند حقوقی کمتر از 52 هزار دلار در سال دارند.
یکی از نکات قابل توجه در رابطه با افزایش حقوق و درآمد طراحان گرافیک در رابطه با افزایش سابقه کار است. هرچه سابقه کار افراد بیشتر باشد میزان حقوق و درآمد آن‌ها هم افزایش چشمگیری پیدا می‌کنند.  

از دیگر رشته های هنری پردرآمد در کانادا می‌توان به هنرمندان چند رسانه‌ای، طراحان صنعتی، کارگردانی، معماری و… اشاره کرد. 

شرایط استخدام در رشته های هنری در کانادا چیست؟

رشته‌های هنری جزو معدود رشته‌هایی هستند که شاید ورود به آن‌ها برای بیشتر افراد کار آسان و راحتی نباشد. اما دولت کانادا برای استخدام نیرو در این حوزه نیاز به مدارک معتبری دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

در بیشتر موارد از فرد متقاضی دیپلم کالج می‌خواهند، در واقع این دیپلم می‌تواند نشان دهنده یک مدرک معتبر برای استخدام فرد در زمینه هنری باشد. 

معمولا از معلمان هنر، مدرک دانشگاهی یا دیپلم معتبری که مرتبط با رشته تحصیلی آن‌ها باشد دریاتف می‌کنند. 

مجموعه آثار هر هنرمندی نشان دهنده توانایی و استعداد آن است. این استعداد، مهارت، شناخت و آگاهی با تجربه و ادامه تحصیل در کالج های کانادا یا دانشگاه به دست خواهد آمد. 

یکی از مزایای زندگی در کشور کانادا و ادامه تحصیل در رشته‌های هنری، این موضوع بوده که فرد برای فعالیت در این رشته نیاز به مجوز خاصی ندارد. برای کار کردن تنها کافیست مکان و جایگاه شغلی خود را پیدا کند.

آیا مهاجرت از طریق رشته های هنری به کانادا ممکن است؟

رشته هنر هم همانند دیگر رشته‌ها در دانشگاه‌های کشور کانادا از اهمیت بالایی برخوردار است. برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی در این رشته می‌توانید همانند دیگر رشته‌ها عمل کنید. رفاه اقتصادی، بازار کار مناسب و… همه باعث شده‌اند تا دانشجویان این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. از آنجایی که کشور کانادا به نیروی کار فعال در حوزه هنری نیاز دارد، پذیرش دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه های هنر کانادا به راحتی انجام می‌شود.  

کلام آخر

کشور کانادا در سال‌های اخیر به دلیل شرایط اقتصادی، رفاهی، آموزشی و… که دارد توانسته دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان به سمت خود جذب کند. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با رشته های هنری پردرآمد در کانادا و بازار کار رشته‌های هنری در کشور کانادا بیشتر آشنا کنیم. 

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

بیشتر درآمد در رشته‌های هنری مربوط به کدام رشته‌ها است؟
در حال حاضر طراح مد، طراح گرافیک و.. از میزان درآمد بالاتری برخوردار هستند.
آیا ادامه تحصیل در رشته‌های هنری در کشور کانادا سخت است؟
ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا رشته‌های هنری می‌تواند کاری طاقت فرسا باشد.
بهترین دانشگاه‌های هنر کانادا کدامند؟
دانشگاه‌های آلبرتا، کنکوردیا، امیلی کار و کالج‌های نوا اسکوشیا و جورج براون از بهترین دانشگاه‌ها و کالج‌های هنر در کانادا هستند.
آیا رشته هنرمندان رسانه هم جز رشته‌های هنری محسوب می‌شود؟
بله، این دسته از افراد مدل‌ها و تصاویر را به صورت دو بعدی و سه بعدی به تصویر می‌کشند.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.