بورسیه تحصیلی کانادا – چگونه بورسیه بگیریم؟

تحصیل در کانادا آرزوی بسیاری از دانشجویان بین‌المللی است. با این حال برای بسیاری از دانشجویان توانمند و باهوش هزینه‌های تحصیل در کانادا بالاست. این کشور برای دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در کانادا که رزومه علمی و تحقیقاتی قوی دارند، بورسیه‌های مختلفی در نظر گرفته است. در این صفحه با انواع بورسیه تحصیلی در کانادا آشنا خواهیم شد. لطفا با ما همراه باشید.

تحصیل در کانادا آرزوی بسیاری از دانشجویان بین‌المللی است. با این حال برای بسیاری از دانشجویان توانمند و باهوش هزینه‌های تحصیل در کانادا بالاست. این کشور برای دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در کانادا که رزومه علمی و تحقیقاتی قوی دارند، بورسیه‌های مختلفی در نظر گرفته است. در این صفحه با انواع بورسیه تحصیلی در کانادا آشنا خواهیم شد. لطفا با ما همراه باشید.

بورسیه چیست؟

بورسیه، کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان برتر است. در بیشتر مواقع نیازی به بازپرداخت بورسیه وجود ندارد. ممکن است دانشگاه هیچ هزینه‌ای از دانشجو دریافت نکرده یا درصدی از هزینه‌های تحصیل را کاهش دهد. بورسیه اصولا توسط دانشگاه‌ها، دولت‌ها و نیکوکاران برای دانشجویانی که معدل بالا یا روزمه علمی و تحقیقاتی قوی دارند، درنظر گرفته می‌شود. در این‌صورت افرادی که شایستگی بالایی برای ادامه تحصیل دارند به علت مشکلات مالی از ادامه‌ی تحصیل باز نمی‌مانند. بورسیه‌ها انواع مختلفی دارند. برای مثال وام‌های تحصیلی نیزمی‌توانند نوعی بورسیه محسوب شوند.

انواع بورسیه تحصیلی در کانادا

در کانادا انواع مختلف بورسیه برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته شده تا به دانشجویان در پرداخت کل یا بخشی از هزینه‌های تحصیل کمک شود. در ادامه انواع بورسیه‌های تحصیلی در کانادا را بررسی می‌کنیم.

اسکولارشیپ – شایسته محوری

Scholarships یا شایسته محوری کمکی است که به دانشجویان ممتاز تعلق می‌گیرد و می‌تواند تمام یا بخشی از هزینه‌های تحصیلی و زندگی دانشجو را تامین کند. ممتاز بودن یک دانشجو بر اساس سنجش توانایی‌های آکادمیک، هنری، علمی، تحقیقاتی و ورزشی انجام می‌شود. بورسیه اسکولارشیپ در کانادا به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

اسکولارشیپ دانشگاهی

اصولا دانشگاه‌های برتر برای دانشجویان ممتاز بین‌المللی نوعی کمک مالی در نظر می‌گیرند. به این کمک مالی بورسیه اسکولارشیپ رایگان می‌گویند.

اسکولارشیپ کشوری

کشور کانادا برای دانشجویان غیربومی و بین‌المللی ممتاز و واجد شرایط از کشورهای در حال توسعه و جهان سوم بورسیه‌ای در نظر گرفته است که به آن اسکولارشیپ کشوری می‌گویند.

اسکولار شیپ خصوصی

برخی افراد، شرکت‌ها یا گروه‌های مطالعاتی برای پیشبرد اهداف مطالعاتی خود و ارتقا سطح آموزشی کشور کانادا به دانشجویان ممتاز بین‌المللی بورسیه تحصیلی اهدا می‌کنند که به آن اسکولارشیپ خصوصی می‌گویند.

گرنت و برسری – نیاز دانشجو

Grants & Bursaries را می‌توان نوعی وام بلاعوض دانست. این وام در اکثر مواقع برای انجام کارهای پژوهشی و تحصیلاتی به دانشجویان تعلق می‌گیرد. البته از این وام در شرایط غیرپژوهشی نیز می‌توان استفاده کرد.

میزان وام گرنت و برسری با توجه به بودجه‌ای که پروژه تحقیقاتی نیاز دارد و با توجه به درخواست دانشجو تعیین می‌شود. البته دانشجو باید یک پروپوزال تهیه کرده و اهداف تحقیق خود و نحوه استفاده از مبلغ گرنت و برسری را هم در پروپوزال ذکر کند. پس از بررسی توسط دانشگاه در صورت صلاحدید با درخواست دانشجو موافقت می‌شود.

وام گرنت وبرسری پس از بررسی توسط دانشگاه در صورت صلاحدید با درخواست دانشجو موافقت می‌شود.

بیشتر بخوانید

وام برای دانشجویان کانادایی

اکثر بورسیه‌های دانشگاه‌های کانادایی مختص دانشجویان بومی این کشور یا دانشجویان غیربومی ممتاز است. به همین دلیل دانشجویان بین‌المللی در صورتی که نیاز به کمک هزینه برای ادامه تحصیل داشته باشند می‌توانند وام دانشجویی دریافت کرده و آن را به دانشگاه بازگردانند. توجه داشته باشید برای دریافت وام نیاز به یک ضامن مقیم کانادا خواهید داشت.

دستیار تحقیق  یا Research Assistant

اصولا دانشجویان ممتاز توسط اساتید و هیئت علمی دانشگاه استخدام می‌شوند تا در پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاه همکاری کنند. البته این همکاری نباید باعث لطمه به درس دانشجو شود و دانشجو باید واحدهای درسی خود را با موفقیت بگذراند. در نهایت این تحقیقات که به کمک استاد هدایت می‌شود و دانشجو در آن نقش دارد، در پایان‌نامه دانشجو موثر خواهد بود.

حقوق دستیار تحقیق از طریق کمک‌های مالی سازمان‌های تحقیقاتی یا بودجه‌ای که برای تحقیقات موردنظر در نظر گرفته شده‌ است پرداخت خواهد شد.

توجه داشته باشید اصولا این تحقیقات و پروژه‌ها در سطح‌ و رده‌های بالای جهانی بوده و ممکن است در ژورنال‌های معتبر چاپ شوند. پس فقط دانشجویانی به عنوان دستیار تحقیق انتخاب می‌شوند که رزومه تحصیلی، علمی و تحقیقاتی فوق‌العاده‌ای داشته باشند.

دستیار تدریس یا  Teaching Assistant

اصولا اساتید دانشگاه برای برگزاری کلاس‌های آزمایشگاه، برگزاری آزمون‌ها، رفع اشکالات دانشجویان، بررسی تکالیف دانشجویان و… از دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی ارشد و دکتری کمک می‌گیرند. در صورتی که دانشجو در دروس مختلف و زبان قدرتمند ظاهر شود، در خارج از دانشگاه نیز می‌تواند در امور دانشگاهی به استاد خود کمک کند.

دانشجویی که بتواند به عنوان دستیار تدریس مشغول به کار شود؛ در سال حدود 10 هزار دلار درآمد خواهد داشت. البته برای اینکه دانشجو بتواند دستیار تدریس شود، باید سطح زبان بالا و میانگین معدل بالا در حدود GPA 4 داشته باشد.

دانشجویی که بتواند به عنوان دستیار تدریس مشغول به کار شود؛ در سال حدود ۱۰ هزار دلار درآمد خواهد داشت.

بورسیه دولتی

بورسیه‌های دولتی بسیاری در کانادا برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. در ادامه معروف‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • بورسیه تحصیلی Banting Postdoctoral Fellowship ارزشی برابر با 70 هزار دلار دارد و برای مقطع دکترا در نظر گرفته شده است.
  • اسکولارشیپ IDRC Research Awards ارزشی برابر با 15 هزار دلار دارد.
  • اسکولار شیپ Vanier Graduate بورسیه است که به دانشجویان ممتاز تعلق می‌گیرد و ارزشی برابر با 50 هزار دلار دارد.
  • ارزش بورسیه تحصیلی Canada-ASEAN SEED برابر با 10 هزار دلار است.
  • بورسیه فلوشیپ Canadian Studies Fellowship تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که شاغل نیستند و پایان نامه خود را در 5 سال گذشته کامل کرده‌اند.

بورسیه غیر دولتی

علاوه بر بورسیه‌هایی که دولت، ‌دانشگاه‌ها و مراکز دولتی برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته‌اند، بسیاری از موسسات و سازمان‌های خصوصی در کانادا به دانشجویان بومی و غیربومی ممتاز بورسیه تحصیلی اعطا می‌کنند. سازمان‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم از معروف‌ترین اعطاکنندگان بورسیه غیر دولتی در کانادا هستند.

  • صندوق اکولوژیکی Anne Vallée (AVEF) دو بورسیه تحصیلی برای دانشجویانی است که در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری دانشگاه کبک یا بریتیش کلمبیا مشغول به تحصیل هستند.
  •  اسکولارشیپ ترودو هر ساله به ۱۵ نفر از دانشجویان برتر در مقطع دکترا در کانادا تعلق می‌گیرد و ارزشی برابر ۶۰ هزار دلار دارد.

بورسیه دانشگاه ها

در کانادا بسیاری از دانشگاه‌ها به‌خصوص دانشگاه‌های بزرگ و معتبر دولتی و خصوصی به دانشجویان واجد شرایط، بورسیه تحصیلی برای ادامه تحصیل اهدا می‌کنند. در ادامه چند مورد از معروف‌ترین بورسیه‌های دانشگاهی کانادا را بررسی می‌کنیم.

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا بورسیه تحصیلی به نام UBC International Leader for Tomorrow Award را برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته است. دانشجویان برای اخذ این بورسیه تحصیلی باید بتوانند که نیاز مالی خود را به دانشگاه به اثبات برسانند.
  • Lester B. Peterson بورسیه تحصیلی است که دانشگاه تورنتو برای دانشجویان مقطع کارشناسی در نظر گرفته است.
  • دانشگاه واترلو هم یکی دیگر از دانشگاه‌های کانادا است که بورسیه‌های مختلفی را برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در نظر گرفته است.

آیا می‌خواهید بورسیه تحصیلی کانادا دریافت کنید؟

همین حالا اطلاعات خود را برای ما ارسال کنید و مشاوره بگیرید.

بورسیه فول فاند کانادا چیست؟

به‌طورکلی بورسیه‌های تحصیلی در کانادا به دو دسته بورسیه‌های معمولی و بورسیه‌های کامل یا فول فاند (Fully Funded Scholarships) تقسیم می‌شوند. فاند به معنی تامین یا کمک مالی است. یعنی تمامی بورسیه‌ها از قبیل اسکولارشیپ، گرنت و برسری و… همگی نوعی فاند هستند. هر زمان که هر کدام از این بورسیه تمام هزینه‌های دانشجو را تامین کند به آن فول فاند می‌گویند.

فول فاند در مقطع کارشناسی

دانشگاه‌ها و دولت کانادا برای دانشجویان مقطع کارشناسی در کانادا بورسیه فول فاند را بر اساس شرایطی خاص در نظر گرفته است. برای مثال اگر دانشجویان نمرات خوبی را در دوران دبیرستان کسب کنند، تجربیات خوبی در فعالیت‌های اجتماعی و علمی داشته باشند، در آزمون‌های علمی رتبه‌های خوب کسب کرده یا مقالات علمی تحقیقی نوشته و چاپ کرده باشند؛ شانس دریافت بورسیه فول فاند را خواهند داشت. البته اگر دانشجو از لحاظ مالی شرایط خوبی نداشته باشد، احتمال اینکه بتواند بورسیه فول فاند دریافت کند بیشتر خواهد بود.

در دوره کارشناسی دانشجوی واجد شرایط اگر از لحاظ مالی شرایط خوبی نداشته باشد احتمال اینکه بتواند بورسیه فول فاند دریافت کند بیشتر خواهد بود.

فول فاند در مقطع کارشناسی ارشد

در مقطع کارشناسی ارشد تعداد بورسیه‌ها محدود بوده و رقابت بر سر بورسیه‌های فول فاند بسیار زیاد است. در این مقطع برای اهدای بورسیه بر اساس نمرات دانشجو، فعالیت‌هایی مثل شرکت در گروه‌ها و تشکلات مختلف و… تصمیم می‌گیرند. هرچقدر دانشجو رزومه علمی و تحصیلی قوی‌تری داشته و در تشکل‌های دانشجویی فعال‌تر باشد؛ احتمال دریافت فاند بالاتر خواهد بود.

فول فاند در مقطع دکتری

در مقطع دکتری اخذ بورسیه راحت‌تر از سایر مقاطع است. در کشور کانادا در دوره دکتری برای دانشجویان، بورسیه فول فاند در نظر گرفته می‌شود. در این صورت نه تنها دانشجویان مبلغی برای تحصیل به دانشگاه نمی‌پردازند، بلکه ممکن است مبلغی برای تحصیل در این مقطع به دانشجویان پرداخت شود.

شرایط بورسیه تحصیلی کانادا چگونه است؟

اگر قصد پذیرش از دانشگاه‌های کانادا و اخذ بورسیه تحصیلی را دارید، باید بدانید، شرایط برای دریافت هر یک از انواع بورسیه در هر یک از مقاطع متفاوت است. حتی شرایط بورسیه دانشگاه‌های مختلف نیز ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. پس بهتر است خودتان با توجه به مقطع تحصیلی و دانشگاه مدنظر، شرایط را بررسی کنید اما به‌طورکلی یک دانشجو برای اخذ بورسیه کانادا باید شرایط زیر را داشته باشد.

  • رزومه عالی تحصیلی و نمرات خوب
  • مهارت بالا در زبان
  • شرکت در برنامه‌های فوق برنامه و تشکلات و اجتماعات مختلف
  • نوشتن مقالات علمی و تجربیات تحقیقاتی

شرایط بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی

در دوره لیسانس فرصت‌های بسیار کمی برای اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین‌المللی وجود دارد. قانون  کانادا در این مقطع، تعداد بورسیه‌ها را بیشتر برای دانشجویان کانادایی در نظر گرفته است. با این‌ حال اگر مصمم هستید پس از پایان تحصیلات دبیرستان در کانادا و در مقطع کارشناسی بورسیه بگیرید، باید شرایط زیر را فراهم کنید:

  • مدرک آزمون زبان با نمره بالا
  • ارائه انگیزه‌ نامه قوی
  • ارائه نمرات بالای آزمون‌های SAT، ACT، GRE
  • داشتن نمرات تحصیلی خوب
  • ارائه رزومه قوی

شرایط بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

در دوره کارشناسی ارشد برای اخذ بورسیه در کانادا دانشجو باید یک روزمه ی قوی تحصیلی، علمی و تحقیقاتی داشته باشد. نمره بالای مدرک زبان، سن مناسب، توصیه‌نامه از استاد دانشگاه و… همگی باعث می‌شوند دانشجو برای اخذ بورسیه فول فاند یا دریافت بخشی از مخارج تحصیل خود واجد شرایط باشد. به صورت میانگین مبلغ بورسیه در این دوره ۱۴ هزار دلار است.

به صورت میانگین مبلغ بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد ۱۴ هزار دلار است.

شرایط بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع دکتری

در دوره دکتری دریافت بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی ساده‌تر است. در این دوران بیشترین نوع بورسیه از نوع دستیار تدریس یا دستیار تحقیق است. یعنی دانشجو در ازای فعالیتی علمی و آموزشی در دانشگاه و کمک به اساتید مبلغی دریافت می‌کند. البته تعدادی از دانشجویان این دوره نیز بورسیه فول فاند دریافت می‌کنند.

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی کانادا

برای اینکه بتوانید بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌های کانادا دریافت کنید باید مدارک زیر را تکمیل کنید:

  • مدارک تحصیلی ترجمه شده همراه با اسکن
  • ریز نمرات ترجمه شده همراه با اسکن
  • عکس ۵/۳ در ۵/۴
  • آدرس و کدپستی دانشجو
  • انگیزه‌نامه قوی
  • توصیه‌نامه
  • مدرک زبان با نمره بالا (آیلتس یا تافل)
  • ارائه مقالات معتبر در سطح بین‌المللی

 مراحل اخذ بورسیه در کانادا

انتخاب دانشگاه

قدم اول انتخاب دانشگاه است. اگر قصد اخذ بورسیه دارید بهتر است در انتخاب دانشگاه به شرایط بورسیه هم توجه کنید و دانشگاه‌هایی را در لیست انتخاب قرار دهید که بورسیه‌های مدنظر شما را ارائه می‌دهند. البته باید شرایط اخذ بورسیه را نیز بررسی کنید و ببینید آیا با شرایط شما مطابقت دارد یا خیر!

در هنگام جستجو می‌توانید استادی را پیدا کنید که زمینه مطالعاتی و تحقیقاتش با شما یکی باشد و بتوانید نظر استاد را به تحقیقات، پایان نامه و مقالات خود جذب کنید تا اخذ پذیرش و بورسیه برای شما راحتتر شود. البته باید بتوانید به صورت رسمی با استاد مکاتبه داشته باشید.

جمع آوری و تقویت مدارک

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید بهتر است در تمام مدت سعی کنید مدارک خود را تقویت کنید. علاوه بر جمع آوری مدارک در زمانی که دارید ( حداقل شش ماه تا یکسال قبل از اپلای باید شروع کنید) مقالات بنویسید و تحقیقات انجام دهید تا شانس اخذ بورسیه را افزایش دهید. برای اینکار باید برنامه ریزی کنید تا موفق شوید.

آماده کردن رزومه

در نهایت باید یک روزمه قوی و خوب آماده کنید. در مراحل مکاتبه با استاد، پر کردن فرم های مربوطه و درخواست اخذ پذیرش باید این رزومه ارائه شود تا شانس اخذ پذیرش شما همراه با اخذ بورسیه تحصیلی کانادا افزایش پیدا کند.

تقاضای اپلای

در نهایت نوبت به درخواست پذیرش میشود. رزومه و تمام مدارکی که آماده کرده‌اید را همراه با تقاضای خود برای دانشگاه مورد نظر ارسال کنید. در اکثر دانشگاه همزمان با بررسی مدارک شرایط شما برای اخذ بورسیه نیز سنجیده می‌شود.

پرداخت هزینه اپلای

هزینه اپلیکیشن فی را بپردازید. برای هر دانشگاهی که اپلای کرده باشید باید هزینه ‌ای حدود ۸۰ تا ۲۰۰ دلار برای بررسی مدارک بپردازید. این مبلغ در صورت رد درخواست شما استرداد نمیشود.

اخذ ویزای تحصیلی

در نهایت پس از اخذ پذیرش تحصیلی و بورسیه تحصیلی باید مراحل اخذ ویزای تحصیلی را شروع کنید. برای اینکار باید وقت سفارت بگیرید و مراحل انگشت نگاری و بیومتریک را انجام دهید. همچنین بورسیه تحصیلی شما می‌تواند به عنوان بخشی از مدارک تمکن مالی ارائه شود.

کانادا چه رشته های دانشگاهی را بورسیه می کند؟

برای اکثر رشته‌ها در بیشتر دانشگاه‌های معتبر در کانادا می‌توان بورسیه گرفت. به دلیل تعدد مراکز آموزشی و انواع بورسیه‌ها اگر دانشجوی فعال و قوی باشید؛ مشکلی از جهت اخذ بورسیه نخواهید داشت. با این حال برخی رشته‌های تحصیلی برای اخذ بورسیه در کانادا پرطرفدارتر هستند که به آنها اشاره می‌کنیم.

بورسیه در رشته MBA

مدیریت کسب و کار یک رشته تجاری محسوب می‌شود. به همین دلیل بورسیه زیادی به این رشته اختصاص داده نشده است با این حال مشکلی برای اخذ بورسیه دانشجویان قوی در این رشته وجود ندارد.

بورسیه در رشته‌های مربوط به سلامت و بهداشت

بورسیه‌های مربوطه به رشته‌های سلامت، علوم انسانی و مهندسی در کانادا متقاضیان زیادی دارد. بورسیه رشته‌های بهداشت در مقطع دکتری به مدت سه سال و به مبلغ ۵۰۰۰۰ دلار به دانشجویان ممتاز اهدا می‌شود.

بورسیه رشته‌های فنی و مهندسی

اکثر رشته‌های فنی و مهندسی به دلیل نیاز بالای بازار کار در کانادا بورسیه دارند. تمامی رشته‌های مهندسی کامپیوتر، برق، مکانیک، عمران و … برای دریافت بورسیه مناسب هستند زیرا کانادا یک کشور توسعه یافته است که به نیروهای متخصص فنی مهندسی نیاز دارد.

بورسیه رشته‌های علوم کشاورزی

افزایش جمعیت، صنعتی شدن کشورها، پیشرفت روزافزون تکنولوژی و صنعت باعث شده است منابع طبیعی زمین آسیب جدی ببینند. به همین منظور در کشورهای پیشرفته به علوم کشاورزی و جنگلداری برای تامین غذا بدون آسیب به طبیعیت، جلوگیری از گرم شدن هوا و … توجه زیادی می‌شود.

شرایط بورسیه در دانشگاه های بین المللی کانادا چگونه است؟

توجه داشته باشید همه دانشگاه‌های کانادا بورسیه تحصیلی ارائه نمی‌دهند. پس اگر قصد پذیرش از دانشگاه‌های کانادا و دریافت ویزای تحصیلی دارید و به بورسیه تحصیلی نیز نیاز دارید، بهتر است شرایط دانشگاه را از نظر بورسیه تحصیلی به خوبی بررسی کنید. از بین دانشگاه‌های کانادا تنها ۱۶۷ مرکز به دانشجویان بین‌المللی بورسیه اعطا می‌کنند. در ادامه چند بورسیه رایج برای دانشجویان بین‌المللی را نام می‌بریم.

● بورسیه تحصیلی NSERC که برای دوره کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده و برای دانشجویان ممتاز و محصل در رشته‌های مهندسی و علوم طبیعی است.

● بورسیه Banting برای مقاطع ارشد و دکتری در رشته‌های علوم طبیعی و اجتماعی یا تحقیقات در زمینه علوم بهداشتی است.

● بورسیه IDRC که برای دانشجویان ارشد و دکترا بین‌المللی کشورهای در حال توسعه در نظر گرفته شده است.

مدارک لازم برای بورسیه کانادا و اخذ ویزای تحصیلی چیست؟

پس از اخذ پذیرش و اخذ بورسیه از دانشگاه مورد نظر متقاضی باید برگه پذیرش خود را همراه تمامی مدارک هویتی و … به سفارت کانادا ارسال کند. پس از موافقت با پذیرش تحصیلی و دریافت Study permit متقاضی باید به کانادا سفر کرده تا ویزای تحصیلی کانادا را دریافت و تحصیل را شروع کند.

مدارک لازم برای دریافت بورسیه

● مدارک تحصیلی ترجمه شده همراه با اسکن

● ریز نمرات ترجمه شده همراه با اسکن

● عکس ۳/۵ در ۴/۵

● آدرس و کدپستی دانشجو

● انگیزه نامه قوی

● توصیه نامه

● مدرک زبان با نمره بالا (آیلتس یا تافل)

● ارائه مقالات معتبر در سطح بین‌المللی

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی

  • اسکن شناسنامه همراه با ترجمه
  • اسکن شناسنامه ترجمه شده همسر و همراهان
  • ترجمه رسمی مدارک مالی مانند گواهی صورت حساب بانکی و تعهدنامه مالی
  • اصل و اسکن پاسپورت معتبر
  • یک قطعه عکس ۵×۳ پشت‌نویسی شده
  • رزومه کاری و تحصیلی
  • بیمه نامه معتبر
  • نامه تمکن مالی
  • Study Plan
  • پذیرش از دانشگاه
  • ترجمه مدرک و ریز نمرات دیپلم برای دوره لیسانس، ترجمه مدرک و ریز نمرات لیسانس برای فوق لیسانس و ترجمه و مدرک فوق لیسانس برای دکتری
  • مدرک زبان و مدرک آزمون آیلتس، تافل و سایر آزمون‌ها در فرمت Pdf
  • گواهی صورت حساب بانکی ۴ ماه اخیر قبل از تقاضا
  • اصل و ترجمه گواهی عدم سوء‌پیشینه متقاضی

هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا با بورسیه چه تغییری می کند؟

اینکه هزینه‌های زندگی متقاضی بعد از دریافت بورسیه چه تغییری می‌کند؛ بستگی به نوع بورسیه دارد. برای مثال هزینه تحصیل و زندگی افرادی که موفق به دریافت بورسیه فول فاند می‌شوند تقریبا نزدیک به صفر است. اما اگر فردی فقط بخشی از مخارج مربوط به تحصیل را به عنوان بورسیه دریافت کند؛ تمامی هزینه‎‌های زندگی و بخشی از هزینه‌های تحصیل را خود باید بپردازد که این هزینه‌ها با توجه به شهر محل زندگی، مقطع تحصیلی، رشته‌ تحصیلی و دانشگاه متفاوت خواهد بود.

سخن پایانی

کشور کانادا، در زمینه ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجویان کمی سخت‌گیر است. در واقع تنها در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، بورسیه تحصیلی به دانشجویان تعلق می‌گیرد. بورسیه تحصیلی بیشتر به دانشجویان کانادایی تعلق می‌گیرد تا دانشجویان بین‌المللی، دانشجویان بین‌المللی بهتر است بیشتر نسبت به اخذ فاند تحصیلی تلاش کنند.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

آیا بورسیه اسکولارشیپ تمام هزینه‌های دانشجو را تامین می‌کند؟
برخی از بورسیه‌های اسکولارشیپ تمامی هزینه‌های دانشجو اعم از هزینه زندگی و تحصیل را تامین کرده ولی بعضی دیگر از انواع این بورسیه فقط بخشی از هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند.
آیا همه دانشجویان بین‌المللی می‌توانند بورسیه بگیرند؟
خیر از شرایط اخذ بورسیه داشتن روزمه تحصیلی و علمی قوی و تسلط کامل به زبان است.
تفاوت فاند و اسکولارشیپ چیست؟
فاند و اسکولارشیپ هر دو نوعی بورسیه هستند. فاند حقوق دانشجو در ازای کار تحقیقاتی است که انجام می‌دهد و اسکولارشیپ برای دانشجویان شایسته در نظر گرفته شده است.
آیا در مقطع دبیرستان در کانادا نیز می‌توان بورسیه گرفت؟
بورسیه برای مقاطع ارشد و دکتری در نظر گرفته شده است. حتی شانس اخذ بورسیه در دوره کارشناسی نیز پایین است. به دلیل اینکه در دوره دبیرستان متقاضی رزومه خاصی ندارد امکان اخذ بورسیه بسیار کم است.

سوالات شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.