تحصیل آنلاین در کانادا از صفر تا صد

می‌خواهید در دانشگاه‌های کانادا تحصیل کرده و مدرک بگیرید اما نمی‌توانید هزینه‌های مهاجرت به کانادا را فراهم کنید؛ پس تحصیلات مجازی گزینه مناسبی است.

اگر می‌خواهید در دانشگاه‌های کانادا تحصیل کرده و مدرک معتبر بگیرید اما نمی‌توانید هزینه‌های مهاجرت تحصیلی به کانادا را فراهم کنید؛ تحصیلات مجازی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. آموزش از راه دور به دانشجویان بین المللی به دانشجویان از سایر کشورها که نمی‌توانند در کانادا زندگی کنند، امکان شرکت در کلاس‌های درسی کانادا را می‌دهد. در این صفحه هرآنچه باید از تحصیل آنلاین در کانادا بدانید را برایتان گردآوری کرده‌ایم تا این فرصت طلایی را از دست ندهید.

تحصیل آنلاین در کانادا

شیوع ویروس کرونا خسارت‌های جبران ناپذیری به تمام کشورهای دنیا از نظر جانی، اقتصادی و … زد. در همین دوران اهمیت به علم و تحصیل برای مقابله سریعتر و راحتتر جهان با چنین چالش‌هایی بیشتر شد. به همین دلیل در اکثر کشورهای دنیا دانش آموزان و دانشجویان به تحصیل خود به صورت اینترنتی ادامه می‌دهند. در این بین کشور کانادا که برای جذب دانشجویان بین‌المللی اهمیت ویژه‌ای قائل است در اواخر سال ۲۰۲۰ قوانین جدیدی برای مهاجرت تحصیلی دانشجویان بین‌المللی وضع کرد. بر طبق این قوانین به علت شیوع ویروس کرونا و ممنوع شدن سفرهای خارجی، دانشجویان بین‌المللی دیگر نیازی به سفر به کانادا و گذراندن پروسه بیومتریک مهاجرت ندارند. در واقع دانشجو پس از اخذ پذیرش می‌تواند با صرف کمترین هزینه و با یک دستگاه متصل به اینترنت از کشور مبدا در کلاس‌های درس خود حاضر شود.

مزایای تحصیل آنلاین در کانادا

تحصیل آنلاین در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی مزایای بسیاری دارد. در ادامه این مزایا را بررسی می‌کنیم.

کاهش هزینه ها

با تحصیل مجازی، هزینه‌های تحصیل کاهش می‌یابد. با توجه به قیمت بالای دلار هزینه تحصیل در کانادا برای بسیاری از دانشجویان توانمند ممکن نبود. ولی با قانون جدید دیگر نیازی به سفر به کانادا، اجاره منزل، هزینه خورد و خوراک و رفت و آمد آن هم به دلار نیست. پس دانشجو با پرداخت هزینه‌های پذیرش و شهریه می‌تواند به راحتی درس بخواند.

عدم نیاز به ارائه مدرک زبان معتبر

یکی از شرایط مهم برای اخذویزای تحصیلی کانادا داشتن مدرک زبان آیلتس یا تافل با نمره خوب است. بسیاری از متقاضیان برای موفقیت در این آزمون‌ها تلاش بسیاری می‌کنند اما به علت سخت بودن آزمون ممکن است نتوانند نمره مناسب را بگیرند.

با شروع تحصیل مجازی در کانادا بسیاری از دانشگاه‌های کانادا برای اثبات تسلط به زبان مدرک دولینگو را نیز قبول می‌کنند. آرمون دولینگو ساده‌تر از آیلتس و تافل است و متقاضیان به راحتی می‌توانند نمره خوبی در این آزمون کسب کنند..

به علاوه هزینه‌های آزمون دولینگو کمتر است. متقاضی می‌تواند با پرداخت ۵۰ دلار و به صورت غیرحضوری و فقط با لپ تاپ و هدفون در آزمون شرکت کنند

دسترسی راحت به محتوای آموزشی

برای شرکت در کلاس‌های مجازی نیاز به تجهیزات خاصی وجود ندارد. دانشجو می‌تواند با داشتن کامپیوتر یا لپ تاپ و اتصال به اینترنت به راحتی در کلاس‌ها شرکت کند.

مدیریت زمان

در تحصیل مجازی دانشجو می‌تواند مدیریت کاملی روی زمان خود داشته باشد و در کنار تحصیل به کار و سایر تفریحات خود بپردازد. در اکثر دانشگاه‌ها برنامه آموزشی متناسب با زمانبندی دانشجو ارائه می‌شود. یعنی نیازی نیست دانشجو در روزهای خاص و ساعات مشخصی برای حضور در کلاس‌ها آنلاین شود.

نبود چالش های فرهنگی مهاجرت

قطعا برای متقاضیان مهاجرت به کانادا و زندگی در این کشور جذاب است. اما پس از مدت کوتاهی دانشجو با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌شود که می‌تواند درس خواندن را نیز مختل کند. دوری از خانواده و دوستان، دلتنگی برای وطن، عدم توانایی در مدیریت مالی، چالش‌ها و تناقضات فرهنگی و … همه و همه چالش‌هایی هستند که دانشجو با آنها مواجه می‌شود. خوشبختانه در تحصیل آنلاین کانادا چنین چالش‌هایی وجود ندارد.

معایب تحصیل آنلاین در کانادا

تحصیل آنلاین در کانادا مزایای زیادی دارد اما معایبی نیز دارد که بررسی می‌کنیم.

• امکان خرابی لپ تاپ و … یا ضعیف شدن اینترنت ممکن است در تحصیل اختلال ایجاد کند.

• برخی از دانشجویان تمرکز کمتری روی تحصیل دارند زیرا تحصیل آنلاین را جدی نمی‌گیرند.

• کلاس‌ها، همایش‌ها، سمینارها و … از طریق ایمیل اطلاع رسانی شده و به صورت اینترنتی است و امکان پرسش و پاسخ بین دانشجو و استاد وجود نداشته یا کم است.

• امکان برقراری ارتباط با سایر دانشجویان کمتر است. اصولا قرارگیری در یک محیط آموزشی و ارتباط با سایر دانشجویان و شرکت در تحقیقات تیمی و … باعث می‌شود دانشجویان مطالعه بیشتری داشته باشند.

شرایط تحصیل آنلاین در کانادا

شرایط پذیرش برای تحصیل آنلاین در کانادا تفاوتی با شرایط پذیرش برای تحصیل حضوری ندارد. با این حال بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اخذ پذیرش برای تحصیل آنلاین به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید. در ادامه شرایط و مراحل پذیرش تحصیل آنلاین در کانادا که در اکثر دانشگاه‌ها مشابه هم است را بررسی می‌کنیم.

مدارک و الزامات

متقاضی باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی مسلط باشد. به علاوه تمامی مدارک لازم از جمله مدرک تحصیلی با ریز نمرات، مدرک زبان، مدارک شناسایی و … را آماده کند.

نحوه ثبت نام و اخذ پذیرش

پس از انتخاب دانشگاهی که امکان تحصیل آنلاین را دارد و فراهم کردن مدارکی که دانشگاه برای اهدا پذیرش اعلام کرده، دانشجو باید مدارک را برای دانشگاه ارسال کرده و مبلغ اپلیکیشن فی را نیز پرداخت کند. پس از بررسی مدارک و تایید صلاحیت متقاضی، امکان تحصیل آنلاین به دانشجو داده می‌شود.

هزینه آموزش مجازی در کانادا

پس از انتخاب دانشگاهی که امکان تحصیل آنلاین را دارد و فراهم کردن مدارکی که دانشگاه برای اهدا پذیرش اعلام کرده، دانشجو باید مدارک را برای دانشگاه ارسال کرده و مبلغ اپلیکیشن فی را نیز پرداخت کند. پس از بررسی مدارک و تایید صلاحیت متقاضی، امکان تحصیل آنلاین به دانشجو داده می‌شود.

تحصیل آنلاین در مدارس کانادا

تحصیل آنلاین در مدارس کانادا شرایط سختگیرانه‌ای ندارد. حتی برای تحصیل در مدارس کانادا به صورت مجازی نیازی به مدرک زبان نیست. با این حال دانش آموز برای کسب نمرات خوب باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی مسلط باشد. افرادی که در مدارس کانادا تحصیل کنند، مسیر هموار تری برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا خواهند داشت.

معرفی دانشگاه برای تحصیل مجازی در کانادا

اگر قصد تحصیل آنلاین در کانادا را دارید، قطعا اولین موضوع مهم انتخاب دانشگاهی است که امکان تحصیل به صورت مجازی را داشته باشد. در ادامه بهترین و ارزانترین دانشگاه‌ها برای تحصیل آنلاین در کانادا را معرفی می‌کنیم تا با توجه به علاقه و شرایط خود یک دانشگاه مناسب انتخاب کنید.

بهترین دانشگاه ها

اگر برایتان مهم است که مدرک تحصیلی خود را از معتبرترین دانشگاه‌های کانادا دریافت کنید بهتر است دانشگاه‌های زیر را در لیست بررسی خود برای انتخاب قرار دهید.

دانشگاه آتاباسکا

این دانشگاه از سال ۱۹۷۲ امکان تحصیل مجازی را فراهم کرد. به همین دلیل آتاباسکا یکی از بهترین دانشگاه‌های تحصیل از راه دور در کاناداست و در حال حاضر ۷۰۰ دوره و رشته دانشگاهی دارد.

دانشگاه مک گیل

یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر کانادا برای تحصیل آنلاین مک گیل است. در این دانشگاه رشته‌های مهندسی کامپیوتر و داده، زبان انگلیسی و فرانسوی، مدیریت، بازرگانی، علوم سیاسی و … به صورت آنلاین تدریس می‌شود.

دانشگاه تامسون ریورز

این دانشگاه نرخ جذب دانشجوی بالایی دارد. برای تحصیل در این دانشگاه نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید. دانشگاه تامسون بهترین موقعیت را برای اکثر دانشجویان جهت تحصیل مجازی فراهم کرده است.

ارزانترین دانشگاه ها

اگر از نظر مالی محدودیت دارید می‌توانید در دانشگاه‌هایی که شهریه کمتری می‌گیرند ثبت نام کنید. برخی از این دانشگاه‌ها را در ادامه معرفی می‌کنیم.

• دانشگاه برندون واقع در مانیتوبا

• دانشگاه گوئلف واقع در انتاریو

• دانشگاه سایمون فریزر واقع در بریتیش کلمبیا

• دانشگاه مموریال نیوفاندلند واقع در نیوفاندلند

• دانشگاه منونایت واقع در مانیتوبا

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

آیا کارفرمایان کانادایی یا سایر کشورها مدرک تحصیل آنلاین در کانادا را قبول می‌کنند؟
بله در حال حاضر بسیاری از دانشگاه‌های معتبر کلاس‌های خود را به صورت آنلاین برگزار می‌کنند و اکثر کارفرمایان این مدرک را قبول دارند.
آیا هزینه تحصیل آنلاین در کانادا کمتر است؟
بله با توجه به اینکه دانشجو هزینه اجاره خانه، خورد و خوراک، حمل و نقل و ... را به دلار کانادا پرداخت نمی‌کند و در کشور خود مشغول به تحصیل است هزینه‌ها به شدت کاهش می‌یابند.
آیا امکان شرکت در دوره‌های مختلف برای دانشجویان به صورت آنلاین وجود دارد؟
بله حتی برای شرکت در این دوره‌ها نیازی به اخذ ویزای تحصیلی نیست.
آیا مدرک تحصیلی آنلاین مورد تایید کشور کاناداست؟
بله اگر دانشجو در دانشگاه‌های مورد تایید دولت فدرال تحصیل کند این مدرک کاملا معتبر است.

سوالات شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.