بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
جولای 26, 2021
8 دقیقه زمان مطالعه

با ارزانترین شهرهای کانادا برای زندگی و تحصیل آشنا شوید

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
جولای 26, 2021
8 دقیقه زمان مطالعه

با ارزانترین شهرهای کانادا برای زندگی و تحصیل آشنا شوید

حدود 80 درصد مردمی که در کانادا زندگی می‌کنند از کیفیت زندگی خود در این کشور راضی هستند. این کشور امکانات و خدمات سطح بالایی را در اختیار مردم قرار می‌دهد، به همین دلیل امید به زندگی در کانادا در مقایسه با سایر کشورهای جهان بسیار بالاست.
کانادا یکی از زیباترین کشورهای آمریکا شمالی است که، با مساحت 9 میلیون مترمربع جمعیتی بالغ بر 40 میلیون نفر دارد. کشور کانادا از لحاظ منطقه‌ای به 10 ایالت(انتاریو، نیوبرانزویک، بریتیش کلمبیا و..) تقسیم شده، هر ایالت هم شهرهای بسیاری دارد. اما بهترین شهرهای کانادا برای زندگی کدام هستند؟ ارزانترین شهرهای کانادا کدام هستند؟ اگر به دنبال پاسخ سوالاتتان هستید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

معرفی ارزانترین شهرهای کانادا برای زندگی

کشور کانادا وسعت بسیار زیادی دارد، به‌طوری‌که بعد از روسیه پهناورترین کشور جهان شناخته می‌شود. کانادا با وجود وسعت زیاد توانسته شهرهای بسیاری را در خود جای دهد. در ادامه ارزانترین شهرهای کانادا برای زندگی را از بین 10 ایالت این کشور به شما معرفی می‌کنیم.

شربروک

شربروک، ششمین شهر بزرگ در ایالت کبک است که، در 160 کیلومتری شهر مونترال قرار گرفته و به عنوان یکی از ارزانترین شهرهای کانادا معرفی می‌شود. میانگین ماهانه اجاره خانه به ازای هر نفر حدود 500 دلار و حقوق هر فرد ساعتی 11 دلار است، این آمار نشان می‌دهند که میانگین هزینه زندگی در شهر شربروک 15 درصد کمتر از میانگین کل کشور بوده و شاخص هزینه‌ها در شهر شربروک حدود 53 است.

در شهر شربروک بیش از 90 درصد مردم به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند، پس برای اقامت در این شهر باید به زبان فرانسوی تسلط داشته باشید. این شهر علاوه بر اینکه یکی از ارزانترین شهرهای کانادا به شمار می‌رود، به دلیل داشتن طبیعت زیبا و منحصر به فردش هم بسیار محبوب است.

هزینه زندگی برای یک خانواده دو نفره بدون در نظر گرفتن اجاره خانه: 1600 دلار

مونکتون

یکی از شهرهای دو زبانه(انگلیسی و فرانسوی) ایالت نیوبرانزویک، شهر مونکتون با جمعیتی بالغ بر 80 میلیون نفر است. در این شهر حدود 50 درصد مردم به هردو زبان(انگلیسی و فرانسوی) مسلط هستند. مونکتون شهری ساحلی با اقتصاد سطح بالا و سیستم حمل و نقل قوی است. دانشگاه‌های معتبر مونکتون، کراندال و نیوبرانزویک هم در این شهر، هرساله دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان می‌پذیرد.

هزینه زندگی در شهر مونکتون در مقایسه با سایر شهرهای پرجمعیت کانادا بسیار کمتر است. میانگین هزینه ماهانه اجاره خانه در این شهر 650 دلار و شاخص زندگی در این شهر حدود 63 است، که از میانگین کشور کانادا تنها 5 درصد کمتر است.

هزینه زندگی برای یک خانواده دو نفره بدون در نظر گرفتن اجاره خانه: 1105 دلار

خلیج تندر

یکی دیگر از ارزانترین شهرهای کانادا برای زندگی، خلیج تندر است. همانطور که از نامش پیداست، این شهر ساحلی در شمال غربی ایالت انتاریو قرار دارد. اگر به دنبال آب و هوای پاک و بدون آلودگی هستید بی‌شک خلیج تندر می‌تواند یک گزینه مناسب باشد. میانگین ماهانه اجاره خانه در این شهر ساحلی حدود 800 دلار و حداقل دستمزد ساعتی حدود 12 دلار است.

هزینه زندگی برای یک خانواده دو نفره بدون در نظر گرفتن اجاره خانه: 1100 دلار

سنت کاترینز

یکی از زیباترین و سرسبزترین شهرهای ایالت انتاریو، سنت کارترینز است. این شهر که ششمین شهر بزرگ ایالت انتاریو است، به دلیل داشتن باغ و فضای سبز به شهر باغ(Garden City) شناخته می‌شود. از طرفی شهر سنت کاترینز به دلیل نزدیکی به آبشار نیگارا، هرساله میزبان تعداد بسیاری زیادی گردشگر از سراسر جهان است. هزینه زندگی در این شهر تنها یک درصد از میانگین کل کشور کمتر است.

کالج نیاگارا و دانشگاه معتبر بروک در شهر سنت کاترینز، باعث شده تا هرساله تعداد بسیاری از دانشجویان این شهر را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.
هزینه ماهانه اجاره خانه در این شهر حدود 900 دلار است.

آبوتسفورد

یکی دیگر از ارزانترین شهرهای کانادا، آبوتسفورد است که در ایالت بریتیش کلمبیا و در نزدیکی مرز آمریکا قرار دارد. این شهر با جمعیتی بالغ بر 140 هزار نفر، مدارس و دانشگاه‌های معتبری دارد. هرساله تعداد بسیار زیادی دانشجو از سراسر جهان، برای ادامه تحصیل در کانادا در دانشگاه فراسر ولی(بزرگترین دانشگاه کانادا)، وارد آبوتسفورد می‌شوند.

شغل بیشتر مردم شهر آبوتسفورد برخلاف سایر شهرهای کانادا، کشاورزی است. بیش از 70 درصد زمین‌های این شهر، زراعی هستند و از این طریق حدود 7 هزار شغل برای مردم بومی و محلی ایجاد شده است.

هزینه اجاره خانه در این شهر همانند سایر شهرهای ارزان قیمت کاناداست، میانگین هزینه ماهانه اجاره خانه در این شهر حدود 900 دلار است.

لندن

یکی از ارزانترین شهرهای کانادا برای زندگی که در ایالت اونتاریو قرار گرفته، شهر لندن است. این شهر به عنوان ششمین شهر بزرگ این ایالت معرفی می‌شود.
هر ساله فستیوال‌های موسیقی بسیاری در این شهر برگزار می‌شود. به همین دلیل بیشتر توریست‌ها این شهر را برای گردش انتخاب می‌کنند. لندن به دلیل داشتن سیستم آموزشی قوی و دانشگاه‌های معتبری چون کالج کینگ، هورون و برشیا در زمینه پزشکی، یکی از بهترین شهرها برای ادامه تحصیل دانشجویان رشته پزشکی شناخته می‌شود.

شهر لندن جمعیتی بالغ بر 350 هزار نفر دارد. از طرفی به دلیل نزدیکی این شهر به مرز آمریکا، بیشتر افرادی که قصد سفر و کار به آمریکا دارند در این شهر ساکن هستند. زبان بیش از 95 درصد مردم در شهر لندن، زبان انگلیسی است.
هزینه زندگی در شهر لندن در مقایسه با دیگر شهرهای ایالت اونتاریو، بسیار پایین‌تر است. معمولا اجاره ماهانه در این شهر حدود 900 دلار و شاخص هزینه زندگی نزدیک به 61 است.
هزینه زندگی برای یک خانواده دو نفره بدون در نظر گرفتن اجاره خانه:  1100 دلار

ساگونه

شهر ساگونه، یکی دیگر از شهرهای فرانسوی زبان ایالت کبک است. اگر به زبان فرانسه تسلط کافی نداشته باشید ممکن است زندگی در این شهر برایتان سخت باشد. میانگین اجاره ماهانه آپارتمان در این شهر برابر با 400 دلار است و شاخص هزینه زندگی در این شهر تنها 7 درصد با میانگین ملی تفاوت دارد. به همین دلیل ساگونه یکی از ارزانترین شهرهای کاناداست.

لاوال

یکی دیگر از شهرهای ایالت کبک که به دلیل ارزان بودن دانشگاه‌هایش بسیار معروف شده، شهر لاوال است. این شهر به دلیل پایین بودن هزینه‌های زندگی و مخارج تحصیلی، در بین دانشجوها بسیار معروف است. شهر لاوال، درست در 30 کیلومتری شمال غرب مونترال قرار دارد.

هزینه زندگی در شهر لاوال، از میانگین کشور کانادا 9 درصد کمتر است. هزینه اجاره خانه و خرید در این شهر هم بسیار پایین است، به طوری که برای اجاره یک ماه آپارتمان با امکانات و خدمات معمولی باید 700 دلار پرداخت کرد. پس هزینه زندگی دانشجویی در کانادا در این شهر پایین است.

تربونه

شهر تربونه بیشتر با کارگاه‌های تولیدی که در آنجا مشغول به کار هستند، معرفی می‌شود. اما از طرفی پایین بودن هزینه‌های زندگی در این شهر، بیشتر افراد را به سمت خود جلب می‌کند. شهر تربونه با جمعیتی بیش از 90 هزار نفر، درست در 30 کیلومتری شمال مونترال قرار دارد.
هزینه اجاره خانه در این شهر، در مقایسه با سایر شهرهای ارزان قیمت کانادا بسیار پایین است. تنها با پرداخت ماهانه 350 دلار می‌توانید در یک آپارتمان معمولی با امکانات متوسط ساکن شوید. شاخص هزینه‌های شهر تربونه در مقایسه با شاخص کشوری 8 درصد اختلاف دارد.

مونترال

شهر مونترال یکی از ارزانترین شهرهای کانادا است که به عنوان کلان شهر ایالت کبک معرفی می‌شود. این شهر تنها شهر ایالت کبک است که تنوع فرهنگی بسیار بالایی دارد. مردم این شهر به زبان‌های انگلیسی و فرانسه مسلط هستند و از لحاظ وسعت می‌توان گفت که دومین شهر بزرگ فرانسوی زبان بعد از شهر پاریس است.
هزینه زندگی در این شهر بسیار پایین است، به طوری که به راحتی می‌توانید در این شهر صاحب خانه شوید.

جدول هزینه های زندگی(خرج ماهانه)در شهرهای ارزان کانادا

 

تعداد ایالت شهر هزینه زندگی (مجردی) هزینه زندگی(خانواده چهار نفره)
1 کبک مونترال 328.2 دلار 653.4 دلار
2 نیوبرانزویک مونکتون 196.2دلار 140.4دلار
3 انتاریو خلیج تندر 201.5 دلار 158.4 دلار
4 انتاریو لندن 138.2 دلار 476.4دلار
5 بریتیش‌کلمبیا آبوتسفورد 2464 دلار 447.6 دلار
6 جزیره ادوارد شارولت تاون 208.9 دلار 484.4 دلار
7 انتاریو کیچنر 218.2 دلار 419.4 دلار
8 کبک کبک سیتی 973.1 دلار 218.4 دلار
9 انتاریو گوئلف 296.2 دلار 4448دلار

بهترین و ارزانترین شهرهای کانادا برای تحصیل کدامند؟ 

سالانه بیش از 150 هزار دانشجو کشور کانادا را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. این کشور حدود 80 دانشگاه و بیش از 240 کالج دارد که از لحاظ سیستم آموزشی در سطح بسیار بالایی قرار دارند.
شاید این سوال برایتان مطرح شود، که بهترین و ارزانترین شهرهای کانادا کدام هستند؟

شهرهای تورنتو، مونترال، ونکوور، ادمونتون، همیلتون و واترلو بهترین شهرهای کانادا هستند. در این شهرها دانشگاه‌های معتبری چون مک گیل، بریتیش کلمبیا، آلبرتا و مک مستر قرار دارد.

اما شهرهای شربروک، سنت کاترینز، مونکتون و ساگونه نیز از ارزانترین شهرهای کانادا برای ادامه تحصیل شناخته می‌شوند.

 

شرایط تحصیل در کالج های کانادا

همه چیز درباره هزینه، شرایط و مراحل اخذ پذیرش برای تحصیل در کالج‌های کانادا را در این مقاله بخوانید.

مطالعه مقاله

کلام آخر

اگر قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید بهتر است قبل از هر اقدامی، درباره محل زندگی خود اطلاعات کافی داشته باشید. در این مقاله سعی کردیم تا ارزان‌ترین شهرهای کانادا(از لحاظ هزینه‌های تحصیلی و زندگی) را به شما معرفی کنیم. در صورتی می‌توانید در زمینه مهاجرت موفق باشید که از هزینه زندگی در شهر مورد نظر و تمام جزئیات آن آگاه باشید و در نهایت یکی از بهترین دانشگاه های کانادا را برای تحصیل انتخاب کنید.

سوالات متداول

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

در ارزانترین شهرهای کانادا، نرخ مالیات چقدر است؟
در کشور کانادا، نرخ مالیات با توجه به شهری که در آن زندگی می‌کنید متفاوت است.
هزینه زندگی در ارزانترین شهرهای کانادا چقدر است؟
برای پاسخ به این سوال، به جدول موجود در متن مراجعه کنید.
برای ادامه تحصیل در شهر مونکتون، باید مدرک زبان فرانسه داشته باشیم؟
خیر، در این شهر تنها 50 درصد مردم به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند و می‌توان گفت که مردم این شهر دو زبانه هستند. اما برای ادامه تحصیل در شهرهایی که فرانسوی زبان هستند باید مدرک زبان فرانسه داشته باشید. در صورت نداشتن مدرک از شما آزمون می‌گیرند.
برای اقامت در ارزانترین شهرهای کانادا، باید مدرک آیلتس چند داشته باشم؟
به طور کلی برای اقامت در هر یک از شهرهای کشور کانادا، باید مدرک آیلتس 7 داشته باشید.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.