بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
سپتامبر 18, 2021
8 دقیقه زمان مطالعه

معرفی بهترین رشته های کالج کانادا

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
سپتامبر 18, 2021
8 دقیقه زمان مطالعه

معرفی بهترین رشته های کالج کانادا

سطح سیستم آموزشی کشور کانادا بسیار بالاست. این موضوع باعث شده تا بسیاری از دانشجویان ایرانی و دانشجویان سایر کشورهای جهان، دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. اگر شما هم قصد ادامه تحصیل در کالج‌‌های کانادا و مهاجرت به این کشور پیشرفته را دارید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید. علاوه بر آشنایی با بهترین رشته‌ های کالج کانادا با بهترین کالج‌های این کشور هم آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید:

مدیریت، تجارت

یکی از پولسازترین، پردرآمدترین و بهترین رشته های کالج کانادا، رشته مدیریت و تجارت است. در این رشته به دانشجویان کالج مباحثی در ارتباط با حوزه تجارت و آکادمیک آموزش داده می‌شود. اگر بتوانید در یکی از زیرشاخه‌های این رشته علم و دانش خود را بالا ببرید، می‌توانید آینده شغلی بسیار خوبی در کشور کانادا داشته باشید. بازار کار رشته مدیریت در کشورهای پیشرفته‌ای چون کانادا بسیار خوب است. بعد از فارغ‌التحصیلی با داشتن مدرک دانشگاهی معتبر می‌توانید با حقوق بالا در این کشور مشغول به کار شوید.
کمترین حقوقی که فرد در این حوزه  کسب می‌کند 13 هزار دلار و بیشترین حقوق 80 هزار دلار عنوان شده است. طول دوره این رشته در کالج‌های کشور کانادا حدود چهار ترم است.  

مهندسی نفت

رشته مهندسی نفت علاوه بر اینکه می‌تواند یکی از بهترین رشته‌ های کالج کانادا باشد،  به عنوان پردرآمدترین شغل این کشور هم معرفی شده است. در کالج‌های کانادا به دانشجویان این رشته مباحثی چون مطالعات اکتشافی، توسعه ذخایر نفت و گاز، برنامه ریزی، طراحی و… را می‌آموزند. بعد از فارغ‌التحصیل شدن از کالج، بهتر است برای ادامه تحصیل و بالا بردن جایگاه علمی و شغلی خود در دانشگاه ادامه تحصیل دهید. بهترین دانشگاه‌های کانادا در این رشته دانشگاه‌های رجینا، آلبرتا، کلگری هستند.
میزان درآمد این رشته پولساز را به طور متوسط  می‌توان 85 هزار دلار تا 125 هزار دلار عنوان کرد. یکی از انگیزه های دنبال کردن این مسیر شغلی دستمزد بالای مهندسان نفت است. میانگین درآمد 141,000 دلار کانادایی است که بالاترین سطح آن حدود 282,000 دلار است. در واقع، مهندسی نفت طبق نظر سایت mycanadianuniversity.com، پردرآمدترین شغل مهندسی در جهان محسوب می شود.

مهندسی شیمی

یکی دیگر از شاخه‌های علوم مهندسی، مهندسی شیمی است. این رشته ترکیبی از ریاضیات، علوم فیزیک و علوم زیستی است.در کالج‌های کشور کانادا این رشته را به همراه ریاضیات و اقتصاد تدریس می‌کنند. به این ترتیب دانشجویان این رشته تولید ماده، تبدیل و انتقال صحیح مواد شیمیایی و مواد انرژی زا را یاد می‌گیرند. منابع مهندسی شیمی مطالعات میان رشته ای هستند که نحوه پردازش فنی مواد و مواد شیمیایی را با استفاده از ریاضیات و علوم طبیعی آموزش می دهند. مهندسان شیمی فرآیندهای قابل اعتمادی را در تولید مواد غذایی، پزشکی و سایر زمینه های مهندسی ایجاد می کنند. دانشکده های مهندسی متخصصان را برای رسیدگی به مقرون به صرفه بودن، امنیت، پایداری و اثرات زیست محیطی آماده می کنند.
اگر قصد ادامه تحصیل در کانادا داشته باشید می‌توانید در یکی از زیرشاخه‌های این رشته به تحصیلات خود ادامه دهید. بهترین دانشگاه‌هایی که می‌توانید بعد از فارغ‌التحصیلی از این رشته در آن‌ها ادامه تحصیل دهید می‌توان به دانشگاه تورنتو، مک گیل، بریتیش کلمبیا، آلبرتا، واترلو … اشاره کرد.

اقتصاد

در این رشته منابع، انگیزه و ثروت را مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهند. این رشته به دلیل حوزه‌های متفاوتی که دارد با دیگر رشته‌ها چون مدیریت کسب و کار، حقوق، روابط عمومی در ارتباط است. بیشترین مباحثی که در کالج‌های کشور کانادا برای دانشجویان رشته اقتصاد تدریس می‌شود مباحثی چون ریاضیات، اقتصاد خرد و اقتصاد کلان است. یادگیری این دروس فرد را برای یادگیری مطالب بیشتر در دانشگاه‌های این کشور آماده می‌کند.رشته اقتصاد همه عوامل دخیل در تولید، توزیع و مصرف کالاها و خدمات را بررسی می کند. اقتصاد عوامل اقتصادی در مقیاس کوچک (اقتصاد خرد) و جهانی (اقتصاد کلان) را تجزیه و تحلیل می کند. مدارک کارشناسی ارشد در اقتصاد ارائه شده توسط دانشگاه ها و کالج ها در سراسر جهان و کانادا به دانشجویان می آموزد که چگونه تمام اقدامات اقتصادی را به منظور بهبود رفاه و رفاه موجودات اقتصادی و مصرف کنندگان بهینه کنند.
این رشته یکی از رشته‌های پرطرفدار کشور کاناداست، بازار کار بسیار فعالی و خوبی دارد. در استان‌های بریتیش کلمبیا، کبک، آلبرتا، ساسکاچوان، مانیتوبا و انتاریو بازار کار رشته اقتصاد در مقایسه با سایر استان‌های کانادا نسبتا خوب است.

داروسازی

یکی از بهترین رشته ‌های کالج کانادا، رشته داروسازی است. این رشته یکی از رشته‌های پرطرفدار و پرمتقاضی در سراسر جهان ازجمله کشورهای پیشرفته‌ای چون کانادا است. سالانه تعداد بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیل در این رشته وارد کالج‌های کانادا می‌شوند. افراد فارغ‌التحصیل از کالج‌ها برای اینکه بتوانند بهتر در بازار کار فعالیت داشته باشند و جایگاه شغلی مناسبی به دست آورند، لازم است که برای ادامه تحصیلات خود یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کانادا را انتخاب کنند. اگر بعد از فارغ‌التحصیلی از این رشته در کشور کانادا مشغول به کار شوید، آینده شغلی بسیار خوبی در انتظارتان است. میزان درآمد هر فرد در رشته داروسازی سالانه 193 هزار دلار است. این میزان حقوق دریافتی در مقایسه با رشته‌های معمار و پرستاری بسیار بالاست.  

مهندسی نرم افزار

مهندسی کامپیوتر رشته‌ای است که حوزه مرتبط با کامپیوتر و علوم وابسته به آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. مهندسی نرم‌افزار هم یکی از زیرشاخه‌های این رشته است. این رشته یک رشته نرم‌افزار محور بوده و بر توسعه و نگهداری سیستم و اپلیکیشن تاکید می‌کند. مهندسی نرم‌افزار با وجود اینکه بخشی از رشته علوم کامپیوتر محسوب می‌شود اما تاکید آن بیشتر روی بخش نرم افزار است.
افرادی که در کالج در این رشته ادامه تحصیل می‌دهند با مباحث ابتدایی رشته علوم کامپیوتر آشنا خواهند شد. افراد فارغ‌التحصیل دانشگاه از این رشته در نهایت می‌توانند در سمت‌های تحلیلگر داده، برنامه‌نویس وطراح وبسایت مشغول به کار شوند.
دولت کانادا در حال حاضر افراد ماهر در بخش‌های فناوری اطلاعات، کامپیوتر، برنامه نویسی و توسعه وب را برای کار جذب می‌کند. اکنون 81 هزار متخصص در این حوزه مشغول به کار هستند.

پرستاری

یکی دیگر از بهترین رشته‌ های کالج کانادا، رشته پرستاری است. طول دوره این رشته در کالج‌های کشور کانادا حدود دو تا سه سال است. در طول این سال‌ها دانشجویان کالج دستورات تئوری و بالینی در بخش پزشکی و جراحی را می‌آموزند. بعد از آن به راحتی می‌توانند با همین مدرک وارد بازار کار شوند. اما اگر به فکر پیشرفت در کار و بالا بردن جایگاه شغلی خود هستید، باید تحصیلات دانشگاهی خود را ادامه دهید. در اینصورت علاوه بر اینکه میزان درآمد فرد افزایش پیدا می‌کند در محیط شغلی جایگاه بالاتری را به دست می‌آورد.  
معمولا دوره‌های دو ساله در کالج‌های این کشور تحت عنوان LPN شناخته می‌شوند. افراد فارغ‌التحصیل از این رشته در بخش پرستاران و تحت پوششRN  به فعالیت خود ادامه خواهند داد. میزان درآمد افراد مشغول به کار با توجه به شهر مورد نظر متفاوت است. اما می‌توان گفت به طور میانگین هر پرستار ساعتی 25 تا 40 دلار حقوق دریافت می‌کند.

مهندسی عمران

یکی از بهترین رشته‌ های کالج کانادا، رشته مهندسی عمران بوده که به عنوان یکی از برجسته‌ترین رشته‌های مهندسی در این کشور شناخته شده است. این رشته به طراحی، ساخت و نگهداری زیرساخت‌ها می‌پردازد. سازه‌هایی چون جاده‌ها، پل‌ها، سیستم آب و انرژی، شبکه‌های زباله و… ازجمله سازه‌هایی هستند که مهندسی عمران زیرساخت و طراحی آن‌ها را به عهده دارد. اگر قصد دارید در یکی از زیرشاخه‌های این رشته(مهندسی محیط زیست، مهندسی حمل و نقل، مهندسی زئوتکنیک) ادامه تحصیل دهید، نباید تنها به تحصیلات کالج خود اکتفا کنید. این رشته یکی از رشته‌های پرطرفدار در کالج است.

روزنامه نگاری

اگر به دنبال خلاقیت و هیجان هستید، بی شک ادامه تحصیل در رشته روزنامه نگاری می‌تواند بهترین انتخاب باشد. افرادی که از کالج‌های کشور کانادا در رشته روزنامه‌نگاری فارغ‌التحصیل شدند به سرعت جذب بازار کار می‌شوند. این افراد می‌توانند در رسانه‌های خبری و پایگاه‌های خبری مشغول به کار شوند.
مهارت‌هایی که در کالج‌های این کشور به دانشجویان این رشته آموزش داده می‌شود، می‌تواند موجب فرصت شغلی بهتر برای آن‌ها در بخش‌های مختلف پایگاه‌های خبری شود.

جنگلداری و کشاورزی

یکی از بهترین رشته ‌های کالج کانادا، رشته جنگلداری و کشاورزی است. فارغ‌التحصیلان این رشته از کالج‌های کانادا می‌توانند در حوزه‌های زراعت، مشاور کشاورزی، جنگلداری، مشاور جنگلداری و علوم کشاورزی مشغول به کار شوند.

زمین شناسی

افراد فارغ‌التحصیل از این رشته معمولا در بخش‌های استخراج نفت، معدن، مشاور پروژه‌های شهری و… مشغول به فعالیت هستند.

مدارک زمین شناسی متخصصانی را آماده می کند که زمین، ساختار، مواد و موجودات آن را تجزیه و تحلیل کنند. دانش‌آموزان چگونگی تغییر این تغییرات در طول زمان و همچنین تأثیر آن‌ها بر محیط‌زیست و انسان را بررسی می‌کنند. زمین شناسان به فرآیندهایی مانند زلزله، سیل، و فوران های آتشفشانی نگاه می کنند و سعی می کنند اثرات آنها را بر جوامع درک کرده و محدود کنند. فارغ التحصیلان به عنوان ژئوشیمیدان، هیدروژئولوژیست کار می کنند.

بهترین کالج های کانادا برای تحصیل کدامند؟ 

کالج‌های سنتنیال، سنکا، جرج براون، هامبر، موهاک، جورجین، نیاگارا، ترباس و لسل از بهترین کالج‌های کانادا برای ادامه تحصیل هستند. به طور کلی کالج‌ها در مقایسه با دانشگاه‌ها شهریه بسیار کمتری دارند، همین موضوع باعث شده تا بیشتر افراد برای ادامه تحصیل کالج‌های این کشور را انتخاب کنند.  همچنین کسب تجربه کارآموزی در دوره های کالج، از دیگر دلایل محبوبیت کالج ها می باشد. شما می‌توانید برای آگاهی از کالج‌هایی که شهریه کمتری دارند مقاله ارزانترین کالج‌های کانادا را بخوانید.

کلام آخر

اگر قصد ادامه تحصیل در یکی از بهترین رشته‌ های کالج کانادا را دارید، اکنون با مطالعه این مقاله می‌توانید با آگاهی بهتر تصمیم بگیرید. تحصیل در کالج‌های کانادا این امکان را به شما می‌دهد که راحت‌تر وارد دانشگاه‌های این کشور شوید. معمولا افرادی که دوره‌های کالج خود را در این کشور بگذارنند، در مقایسه با دانشجویان بین‌المللی راحت‌تر می‌توانند انتخاب رشته خود را در دانشگاه انجام دهند.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

آیا ادامه تحصیل در کالج‌های کانادا رایگان است؟
خیر، ادامه تحصیل در این کالج‌ها برای دانش‌آموزان بین‌المللی رایگان نیست.
هزینه تحصیل در کالج‌های کشور کانادا چقدر است؟
هزینه تحصیل در کالج‌های این کشور، سالانه 8 هزار تا 20 هزار دلار کانادا است.
کالج سنتنیال چند بار در سال پذیرش انجام می‌دهد؟
این کالج معمولا سه بار در سال سیستم ثبت نام خود را باز می‌کند.
آیا برای ادامه تحصیل در بهترین رشته‌ های کالج کانادا می‌توان بورسیه گرفت؟
بله بورسیه تنها محدود به رشته‌های دانشگاهی نیست.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

دیدگاه ali badiee:

با سلام چطور رشته های کالج در کانادا رو بررسی و بهترین رشته رو انتخاب کنیم برای آینده شغلی بهتر؟

دیدگاه سیروس بهمنی:

برای پذیرش رشته های کالج در کانادا بهتره چه مدرک زبانی داشته باشیم؟

دیدگاه آیدا جلالی:

خیلی ممنون از شما برای معرفی بهترین رشته های کالج کانادا

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.