بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
آگوست 8, 2021
9 دقیقه زمان مطالعه

بهترین شهر های کانادا برای تحصیل کدامند؟

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
آگوست 8, 2021
9 دقیقه زمان مطالعه

بهترین شهر های کانادا برای تحصیل کدامند؟

بیشتر افراد برای ادامه تحصیل در کانادا ، دانشگاه‌های معتبر کشور کانادا را انتخاب می‌کنند  که از مهم ترین دلایل آن، می توان از سطح بالای سیستم آموزشی و دانشگاه‌های این کشور در رنکینگ جهانی نام برد. کشور کانادا بیش از 80 دانشگاه و 240 کالج دارد و هر ساله حدود 150 هزار دانشجوی بین‌المللی برای ادامه تحصیل، جذب دانشگاه‌های این کشور می‌شوند.
در این مقاله ما قصد داریم تا درباره‌ی بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل با شما صحبت کنیم. شاید برای شما هم این سوالات مطرح باشند که کدام شهرهای کانادا، دانشگاه‌های بهتری دارند؟ هزینه ادامه تحصیل در کدام شهرها کمتر است؟ سطح علمی کدام دانشگاه‌ها بالاتر است؟ برای یافتن پاسخ این سوالات با همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

ویژگی های بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل چیست؟

برای اینکه بتوانیم یکی از شهرهای کانادا را به عنوان بهترین شهر برای تحصیل معرفی کنیم باید شاخص‌های اصلی را داشته باشد. با داشتن این شاخص‌ها می‌توانیم بگوییم که این شهر می‌تواند به عنوان یکی از بهترین شهرهای کانادا برای ادامه تحصیل دانشجویان معرفی شود. شاید این سوال برایتان مطرح شود که این شاخص‌ها کدامند؟ این شاخص‌ها عبارتنداز:

داشتن مراکز تحصیلی و دانشگاه‌های متعدد و معتبر

یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی که نشان می‌دهد یک شهر می‌تواند در دسته‌بندی بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل قرار بگیرد، داشتن دانشگاه‌های معتبر است. معمولا دانشجویان بین‌المللی برای ادامه تحصیل ترجیح می‌دهند یک دانشگاه معتبر را انتخاب کنند. در اینصورت بعد از اتمام تحصیلاتشان با داشتن یک مدرک معتبر دانشگاهی، راحت‌تر می‌توانند در این کشور شغل مناسبی پیدا کنند.

هزینه مناسب اجاره و رفت و آمد

 با توجه به سطح زندگی مردم در شهرهای مختلف کانادا، هزینه‌های زندگی و اجاره در هر شهری با شهر دیگر تفاوت دارد. معمولا هزینه زندگی دانشجویی در کانادا و رفت و آمد در شهرهای گران و لوکس کانادا، بسیار بیشتر از شهرهای ارزان‌ کانادا است.

طبیعت زیبا و تفریحات

 از دیگر عواملی که می‌تواند روی امید به زندگی مردم تاثیر بگذارد، امکانات رفاهی و تفریحی هر شهری است. هرچه طبیعت شهر زیباتر باشد و امکانات بیشتری برای سرگرمی و رفاه در اختیار مردم قرار بگیرد، آن شهر می‌تواند افراد بسیاری را به سمت خود جذب کند.

بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل کدامند؟

در این بخش با بهترین شهرهای کشور کانادا که دانشگاه‌های آن می‌توانند، گزینه بسیار مناسبی برای ادامه تحصیل باشند آشنا خواهید شد:

تورنتو

تورنتو یکی از گران‌ترین شهرهای کانادا برای تحصیل است. شهر تورنتو در استان انتاریو کانادا قرار گرفته است. این شهر که یکی از بزرگترین شهرهای کانادا بوده در قسمت شمالی دریاچه انتاریو واقع شده است. موقعیت جغرافیایی و وسعت این شهر باعث شده تا آن را به عنوان پایتخت مالی و تجاری کانادا معرفی کنند. بیشتر بانک‌های این کشور و بیش از 40 درصد از مراکز تجاری کشور کانادا، در شهر تورنتو قرار گرفته‌اند.
شهر تورنتو به دلیل داشتن دانشگاه‌های معتبر و متعدد به عنوان مقصد بسیاری از دانشجویان بین‌المللی انتخاب می‌شود. این شهر اکنون توانسته در لیست QS رتبه یازدهم را به خود اختصاص دهد. دانشگاه‌های تورنتو در مرکز شهر، در محدوده میسی سگوا(غرب تورنتو) و محدوده اسکاربورو(شرق تورنتو) قرار گرفته‌اند. علاوه بر دانشگاه‌های معتبر York و Ryerson، کالج‌های مطرحی در این شهر وجود دارد. این کالج‌ها برای افرادی مناسب هستند که علاوه بر دوران تحصیل کوتاه‌تر به دنبال مشاغل فنی و عملی باشند. سطح علمی و آموزشی دانشگاه‌های تورنتو به قدری بالاست که سه دانشگاه این شهر در لیست QS قرار گرفتند. این شهر توانسته تمام نیازهای یک دانشجو را برطرف کند، به همین دلیل در بین دانشجویان بین‌المللی از سطح مطلوبیت بسیار بالایی برخوردار است. طبق آخرین آمار حدود 50 درصد مردم شهر تورنتو از بومیان کانادا هستند و در این شهر از 160 زبان برای صحبت کردن استفاده می‌کنند. این موضوع نشان می‌دهد که از کشورهای بسیاری برای ادامه تحصیل و ادامه‌ی زندگی به این شهر سفر کرده‌اند.

دانشگاه‌ها و کالج معتبر شهر تورنتو

  • دانشگاه رایرسون: دوره‌های برتر تحصیلی در این دانشگاه در حوزه‌های کارشناسی ارشد علوم در علم داده و تحلیل، کارشناسی ارشد علوم کامپیوتری است.
  • دانشگاه تورنتو: دوره‌های برتر تحصیلی در این دانشگاه در حوزه‌های علوم کاربردی و مهندسی، هنر و طراحی معماری است.
  • دانشگاه ترنت: دوره‌های تحصیلی برتر در این دانشگاه در حوزه‌های کارشناسی ارشد علوم و مواد، کارشناسی ارشد علوم در زمینه تحلیل داده‌های بزرگ است.
  • دانشگاه یورک: دوره‌های تحصیلی برتر در این دانشگاه در حوزه‌های ارتباطات و رسانه، هنر و علوم انسانی، طراحی و حقوق است.

کالج هامبر: دوره‌های تحصیلی برتر در این کالج در حوزه‌ی گواهی فارغ‌التحصیلی مدیریت تجارت، دیپلم فناوری مهندسی کامپیوتر است.

مونترال

این شهر علاوه بر اینکه یکی از گران‌ترین شهرهای کاناداست، در سال 2017 به عنوان بهترین شهر جهان برای ادامه تحصیل دانشجویان معرفی شد. ازجمله عواملی که باعث شده تا این شهر به عنوان بهترین شهر جهان شناخته شود می‌توان به فرصت‌های شغلی عالی، سطح کیفیت آموزش، دانشگاه‌های این شهر، میزان هزینه‌ و درآمد مردم، سطح زندگی، تسهیلات و… اشاره کرد. کیفیت بالای سیستم آموزشی در دانشگاه‌های این شهر باعث شد تا در یک برهه‌ی زمانی بیش از 350 هزار دانشجوی بین‌المللی از سایر کشورهای جهان برای ادامه تحصیل این شهر را انتخاب کنند.
دوزبانه بودن شهر مونترال یکی دیگر از محبوبیت‌های این شهر است. مردم در این شهر هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فرانسوی صحبت می‌‌کنند. در حال حاضر شهر مونترال دارای 11 دانشگاه و تعدادی کالج معتبر است. از این تعداد دانشگاه‌های کبک و مونترال بهترین دانشگاه‌های کانادا با زبان فرانسوی و دانشگاه‌های مک‌گیل و کنکوردیا جزو بهترین دانشگاه‌های انگلیسی زبان شهر مونترال هستند. در حال حاضر دانشگاه مک‌گیل دارای بالاترین رتبه در لیست QS است.

دانشگاه‌های معتبر شهر مونترال

  • دانشگاه مک‌گیل: دوره‌های تحصیلی برتر در این دانشگاه در حوزه‌های کارشناسی ارشد هنر، کارشناسی ارشد آموزش و دکتری فلسفه است.
  • دانشگاه مونترال: دوره‌های تحصیلی برتر در این دانشگاه در حوزه‌های علوم اجرایی و مدیریتی، علوم کاربردی و بنیادی، ادبیات و زبان است.
  • دانشگاه پلی تکنیک مونترال: دوره‌های تحصیلی برتر در این دانشگاه در حوزه‌های کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، مهندسی هوافضا و مهندسی برق است.
  • دانشگاه کنکوردیا: دوره‌های تحصیلی برتر در این دانشگاه در حوزه‌های مدیریتMBA، مهندسی برق، روزنامه نگاری و آموزش هنر است.

ونکوور

یکی از گران‌ترین و لوکس‌ترین شهرهای کانادا در کنار مونترال و تورنتو شهر ونکوور است. این شهر ساحلی در استان بریتیش کلمبیا قرار دارد و با امکانات بالا و با کیفیتی که در اختیار مردم می‌گذارد، توانسته طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب کند. این شهر به عنوان یکی از شهرهای محبوب سرمایه‌گذاران چینی معرفی شده است. سومین شهر پرطرفدار در بین دانشجویان بین‌المللی بوده و توانسته عنوان دهمین شهر را در لیست QS از آن خود کند.
 از میان دانشگاه‌های معتبر در ونکوور تنها دو دانشگاه بریتیش کلمبیا و سایمون فریزر در لیست QS قرار گرفته‌اند. علاوه بر دانشگاه‌های با کیفیت و سطح بالای ونکوور، کالج‌ها و مدارس بسیار معتبر و مطرحی در شهر ونکوور وجود دارد.

دانشگاه‌های معتبر شهر ونکوور

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا: دوره‌های تحصیلی برتر در این دانشگاه در حوزه‌های مهندسی مواد، روانشناسی و مطالعات علوم و فناوری است.
  • دانشگاه سیمون فریزر: دوره‌های تحصیلی برتر در این دانشگاه در حوزه‌های کارشناسی ارشد علوم کاربردی، کارشناسی علوم کاربردی، کارشناسی ارشد هنر در زمینه ارتباطات و MBA است.
  • دانشگاه Canada west: دوره‌های تحصیلی برتر در این دانشگاه در حوزه‌های کارشناسی تجارت، کارشناسی هنر و MBA است.
  • دانشگاهVancouver island : دوره‌های تحصیلی برتر در این دانشگاه در حوزه‌های مهندسی، هنر و طراحی، فناوری کسب و کار کاربردی کارشناسی مدیریت گردشگری است.

اتاوا

اتاوا پایتخت کشور کانادا در استان انتاریو و از طرف دیگر در همسایگی کبک و گاتینو قرار دارد. این شهر یک شهر چند ملیتی است به طوری که بیش از 50 درصد مردم به زبان انگلیسی، 30 درصد به زبان فرانسوی و 20 درصد به سایر زبان‌های دیگر صحبت می‌کنند. از لحاظ زیبایی ساختاری و نظافت این شهر توانسته رتبه دوم در کشور کانادا و رتبه سوم در جهان را به خود اختصاص دهد. دو دانشگاه اتاوا و کارلتون به عنوان دو دانشگاه برتر این شهر در لیست QS به ثبت رسیده‌اند.

دانشگاه‌ها و کالج معتبر شهر اتاوا

  • دانشگاه اتاوا: دوره‌های تحصیلی برتر در این دانشگاه در حوزه‌های کارشناسی ارشد علوم کامپیوتری، MBA و روانشناسی است.
  • دانشگاه کارلتون: دوره‌های تحصیلی برتر در این دانشگاه در حوزه‌های مهندسی هوافضا، کارشناسی ارشد هنر و ارتباطات، کارشناسی ارشد علوم کاربردی در زمینه مهندسی مکانیک است.
  • دانشگاه سنت پاول: دوره‌های تحصیلی برتر در این دانشگاه در حوزه‌های قانون شرع، ارتباطات انسانی و روحانیت است.
  • کالج آلگونکوئین: دوره‌های تحصیلی برتر در این کالج در حوزه‌های گواهی معماری سبز، کارشناسی مهمان‌نوازی و مدیریت گردشگری است.

کبک

یکی از بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل شهر کبک است. به دلیل هزینه‌های پایین زندگی در این شهر، دانشجویان بسیاری این شهر را به عنوان مقصد خود برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. به طور کلی این شهر دارای 9 دانشگاه معتبر است که از این تعداد تنها سه دانشگاه آن انگلیسی زبان و چهار دانشگاه آن فرانسوی زبان هستند.
آب و هوای شهر کبک چهار فصل است. این چهار فصل در شهر کبک با یکدیگر تفاوت دمای بسیاری دارند. فصل بهار آن هوای بسیار معتدل و خنکی بر شهر حاکم است، فصل تابستان بسیار گرم و شرجی دارد. از طرفی زمستان‌های این شهر سرد و بسیار خشک است. برای سفر به شهر کبک بهتر است از تغییرات دما و آب و هوای آن اگاه باشید.

تحصیل در شهرهای بزرگ کانادا بهتر است یا شهرهای کوچک؟

یکی از مهم‌ترین معیارهای طبقه‌بندی شهرهای کانادا برای تحصیل، بزرگ و کوچک بودن آن است. معمولا شهرهای بزرگ این کشور چون مونترال، ونکوور و.. دارای امکانات بسیار گسترده‌تری هستند. علاوه بر اینکه امکانات و خدمات بسیار بالاتری دارند، مالیات بالاتری هم در مقایسه با سایر شهرهای کانادا دریافت می‌کنند. دانشجویانی که شهرهای بزرگ را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند می‌توانند فرصت‌های شغلی بسیار بهتری را بعد از اتمام تحصیلات خود داشته باشند. به طور کلی تحصیل در شهرهای بزرگ کانادا می‌تواند علاوه بر مزایای بسیاری که دارد هزینه بیشتری برای فرد به بار آورد.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل آشنا کنیم. کانادا کشوری بسیار وسیع و پهناور است، از این رو شهرهای بسیاری را درون خود جای داده است. اما همه‌ی این شهرها نمی‌توانند عنوان و رتبه بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل از آن خود کنند. تنها آن‌هایی انتخاب می‌شوند که شاخص‌ها و معیارهای اصلی بهترین شهر را داشته باشند.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

در میان این شهرها کدامیک اولین رتبه بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل را دارد؟
شهر مونترال
این شهرها تفاوت بسیاری در هزینه‌ی زندگی با یکدیگر دارند؟
شهرهایی که در رتبه بالا قرار گرفته‌اند چون ونکوور، مونترال و .. با سایر شهرها چون کبک تفاوت بسیاری در میزان هزینه و درآمد دارند.
به طور کلی میزان هزینه دانشجویان کارشناسی در کانادا سالانه چقدر است؟
میانگین این هزینه به طور سالانه حدود 6463 دلار کانادا است.
آیا سطح دانشگاه‌های شهرهای لوکس و گران با شهرهای ارزان تفاوت بسیاری دارد؟
دانشگاه‌های معتبر که در رنکینگ جهانی رتبه‌ی خوبی داشته باند در تمام شهرهای کانادا قرار گرفته‌اند.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.