بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
جولای 28, 2021
6 دقیقه زمان مطالعه

شانس ویزای تحصیلی کانادا را افزایش دهید

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
جولای 28, 2021
6 دقیقه زمان مطالعه

شانس ویزای تحصیلی کانادا را افزایش دهید

برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر، ویزای دانشجویی کانادا نیازی به مصاحبه اجباری ندارد. با این حال اخذ ویزای تحصیلی کانادا آسان نیست و ممکن است به هر دلیلی، هر چند کوچک، ریجکت شوید. صادقانه بگوییم اولویت شما باید اخذ پذیرش از یک دانشگاه خوب و معتبر کانادایی باشد زیرا اخذ ویزای هرچقدر هم سخت باشد اگر مدارک خود را کامل کنید مشکلی نخواهید داشت. در این مقاله قرار است تمامی مواردی که شانس اخذ ویزای شما را افزایش یا کاهش می‌دهند را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

چه عواملی شانس ویزای تحصیلی کانادا را افزایش میدهند؟

عوامل بسیاری هستند که شانس اخذ ویزا افزایش می‌دهند. در ادامه مهمترین عوامل را بررسی می‌کنیم.

زمان درخواست

زمان درخواست شما هم برای پذیرش و هم برای اخذ ویزای تحصیلی مهم است. بهتر است 6 ماه زودتر درخواست خود را برای پذیرش ارسال کنید در این صورت موسسه آموزشی زمان بیشتری را برای بررسی مدارک و نمرات شما و مقایسه با سایر دانشجویان خواهد داشت.

به علاوه احتمال تایید درخواست ویزای شما توسط افسر سفارت، 2 ماه قبل از شروع برنامه‌های دانشگاه بیشتر خواهد بود. اگر زمان درخواست ویزا خیلی نزدیک به شروع ترم باشد احتمال ریجکت ویزا بیشتر می‌شود. حتی ممکن است بررسی درخواست ویزا طول بکشد و کلاس‌های دانشگاه شروع شود.

تمکن مالی

مطمئن شوید میتوانید تمامی مدارک تمکن مالی ویزا تحصیلی کانادا را کامل کرده و به افسر سفارت کانادا تحویل دهید. شما باید شهریه دانشگاه را پرداخت کرده و پول یکسال زندگی خود و همراهانتان را برای یک سال زندگی در کانادا به مدت حداقل 4 تا 6 ماه در حساب خود داشته باشید. بهتر است اسپانسر مالی شما خودتان یا افراد نزدیک مثل والدین یا خواهر و برادر باشد تا شانس اخذ ویزای تحصیلی بیشتر شود.

سن

سن عامل مهمی در پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی نیست زیرا در کانادا اهمیت به سن برای قبولی در دانشگاه نوعی تبعیض است. اما آمارها نشان می‌دهد تنها 10% از افرادی که سن بالایی دارند موفق به اخذ ویزا می‌شوند. پس می‌توان نتیجه گرفت برای دانشجویان بین‌المللی سن عامل مهمی است.

مقطع و رشته انتخابی

آمارها نشان می‌دهد، افرادی که برای دریافت مدرک دوم لیسانس درخواست پذیرش می‌دهند، احتمال ریجکت شدن بالاتری وجود دارد. ازین رو بهتر است که متقاضیان برای مقطع بعدی تحصیلی خود درخواست دهند.

پرداخت شهریه

پرداخت شهریه بعد از پذیرش شانس اخذ ویزا را افزایش می‌دهد. به همین دلیل شما می‌توانید 50% شهریه سال اول دانشگاه یا حتی تمام شهریه سال اول را به طور کامل بپردازید تا شانس اخذ ویزای تحصیلی خود را افزایش دهید.

تسلط به زبان

تسلط به زبان و کسب حداقل نمره در آزمون‌های معتبر آیلتس و تافل از شرایط پذیرش بسیاری از دانشگاه‌ها است. به علاوه در اخذ ویزا نمره مدرک زبان بسیار مهم است به طوریکه افسر سفارت ممکن است درخواست متقاضیان را به دلیل کامل نبودن مدارک زبان رد کند.

نوشتن برنامه تحصیلی (Study plan) خوب

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه، متقاضی باید یک برنامه تحصیلی نوشته و انگیزه و اهداف خود را از تحصیل در کانادا توضیح دهد. متقاضی باید در این انگیزه نامه توضیح دهد چرا قصد دارد در کانادا تحصیل کند؟ چرا در کشور خود درس نمی‌خواند؟ آیا بعد از اتمام تحصیلات کانادا را ترک خواهد کرد؟ نوشتن یک استادی پلن خوب شانس اخذ ویزای تحصیلی کانادا را افزایش می‌دهد.

جنسیت

این ممورد قطعی و درست نیست اما نتایج نشان می‌دهد شانس پذیرش متقاضیان دختر بیشتر از پسران است.

رشته تحصیلی

برخی دانشگاه ها در برخی رشته ها بیشتر متقاضیان بین‌المللی جذب می‌کنند. با تحقیق و انتخاب این رشته‌ها شانس شما برای اخذ پذیرش افزایش می‌یابد. همچنین مقطع تحصیلی انتخابی موثر است برای مثال شانس اخذ ویزای تحصیلی از مقطع کارشناسی برای کارشناسی ارشد بیشتر از زمانی است که یک مدرک کارشناسی دارید و دوباره برای دوره کارشناسی درخواست می‌دهید. 

فاکتورهای منفی در شانس اخذ ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

در اخذ ویزای تحصیلی کانادا فاکتورهای منفی نیز وجود دارد که اگر از آنها آگاه باشید در ادامه فاکتورهای منفی را بررسی می‌کنیم.

وقفه تحصیلی

اگر 6 ماه وقفه تحصیلی داشته باشید باید رزومه‌ای تهیه کرده و دلایل وقفه تحصیلی خود را توضیح دهید تا با پذیرش و ویزای تحصیلی شما موافقت شود.

برای دوره کارشناسی تا 5 سال وقفه تحصیلی و کارشناسی ارشد تا 7 سال وقفه قابل قبول است. اما بیشتر از این زمان شانس اخذ ویزا به شدت پایین است.

متقاضی باید ثابت کند در زمان وقفه مشغول به کار در یک شرکت معتبر یا بین‌المللی مرتبط با رشته تحصیلی خود بوده است. مطالعه زبان، شرکت در دوره‌های مرتبط یا بیماری نیز می‌تواند دلایل قابل قبولی برای وقفه تحصیلی باشد.

سوء پیشینه

داشتن سوء پیشینه می‌تواند تا حد زیادی شانس اخذ ویزا تحصیلی کانادا را کاهش دهد.

پرونده های مهاجرتی در جریان

افرادی که پرونده مهاجرتی در جریان دارند شانس کمتری برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا دارند. این افراد باید به افسر سفارت کانادا ثابت کنند، بعد از پایان تحصیل کانادا را ترک می‌کنند.

ریجکت ویزای قبلی

اگر ویزای قبلی شما ریجکت شده باشد باید مدارک را ارئه داده و حقیقت را بگویید وگرنه تا 5 سال نمی‌توانید برای ویزای کانادا اقدام کنید.

درخواست ویزای تحصیلی کانادا از کشورهای ناپایدار جهان

افرادی که در کشورهایی با دولت‌های ناپایدار زندگی می‌کنند یا در همسایگی کشورهای ناپایدار زندگی می‌کنند به دلایل امنیتی شانس کمتری برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا را دارند.

سایر موارد

  • پذیرش مشروط شانس اخذ ویزا را کاهش می‌دهد.
  • پذیرش از کالج و دانشگاه‌های نامعتبر
  • پذیرش در رشته‌های نامرتبط
  • معدل پایین شانس اخذ ویزا را کاهش می‌دهد.

تحصیل رایگان در کانادا

در این مقاله با شرایط تحصیل رایگان در کانادا و مراحل اخذ بورسیه آشنا شوید.

مطالعه مقاله

ویزای تحصیلی و مجوز تحصیل چه تفاوتی دارند؟

بسیاری افراد تصور میکنند ویزای تحصیلی و مجوز تحصیلی یکسان هستند. اما این دو با یکدیگر تفاوت دارند. مجوز تحصیل یا study permit به متقاضی اجازه تحصیل در کانادا را می‌دهد. اما ویزا اجازه ورود متقاضی به خاک کانادا است. یعنی اگر دانشجو موفق به اخذ مجوز تحصیل شود ولی ویزای تحصیلی نگیرد نمیتواند وارد خاک کانادا شده و شروع به تحصیل کند.

کلام آخر

شاید اخذ ویزای تحصیلی کانادا آسان نباشد ولی با اگر بتوانید عوامل تاثیرگذاری که بیان کردیم را تا حد امکان فراهم کنید، شانس اخذ ویزای تحصیلی خود را افزایش می‌دهید. اگر شما نیز فاکتورهای دیگری را می‌شناسید که در این مقاله بیان نشد با ما در میان بگذارید.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا چقدر باید باشد؟
علاوه بر پرداخت شهریه، باید هزینه یک سال زندگی خود و همراهانتان را در کانادا در حسابتان داشته باشید. اگر بیشتر از این مبلغ در حسابتان موجود باشد شانس اخذ ویزای تحصیلی افزایش می‌یابد.
چه زمانی برای دریافت ویزای همراهان باید اقدام کرد؟
بهتر است بعد از اخذ ویزای تحصیلی متقاضی همراهان اقدام به اخذ ویزای کاری کنند. در غیر اینصورت شانس اخذ ویزای تحصیلی متقاضی کاهش می‌یابد.
آیا سن متقاضی در اخذ ویزای تحصیلی موثر است؟
طبق قوانین کانادا سن نباید در اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی موثر باشد ولی آمارها نشان می‌دهد اکثر افرادی که سن بالایی دارند موفق شانس کمتری برای دریافت ویزا دارند.
آیا وضعیت تاهل شانس اخذ ویزای تحصیلی کانادا را کاهش می‌دهد؟
خیر اگر همسر فرد متقاضی همزمان اقدام به درخواست ویزای کار یا بازدید کننده نکند، وضعیت تاهل تاثیر منفی در اخذ ویزای تحصیلی ندارد.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

دیدگاه فربد واحدی:

کلا شانس ویزای تحصیلی کانادا چقدره؟

دیدگاه الهه میرزایی:

بعد از ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا چیکار باید کرد؟

دیدگاه بنیامین حقیری:

ایا ویزای تحصیلی کانادا مصاحبه دارد و ممکن است شانس اخذ ویزای تحصیلی کانادا را کاهش دهد؟

دیدگاه شهرام فضلی:

سلام در شانس ویزای تحصیلی کانادا انگیزه نامه هم موثره؟

دیدگاه یگانه حاتمی:

انتخاب دانشگاه یا کالج چقدر در شانس ویزای تحصیلی تاثیر داره؟

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.