بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
سپتامبر 18, 2022
6 دقیقه زمان مطالعه

معرفی کالج لسل کانادا Lasalle College Montreal

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
سپتامبر 18, 2022
6 دقیقه زمان مطالعه

معرفی کالج لسل کانادا Lasalle College Montreal

سیستم آموزشی کشور کانادا سطح بسیار بالایی دارد، به طوری که دانشجویان بسیاری از سراسر جهان به دنبال تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور هستند. یکی از کالج‌هایی که بیش از 30 درصد دانشجویان آن را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده، کالج لسل کانادا Lasalle College Montreal نام دارد. این کالج در استان کبک(استان فرانسوی زبان) کانادا قرار دارد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با کالج لسل کانادا Lasalle College Montreal و رشته‌های ارائه شده در آن بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا

بهترین دانشگاه های ونکوور کانادا

دانشگاه های مونترال کانادا

تاریخچه کالج لسل کانادا Lasalle College Montreal

یکی از کالج‌های خصوصی کشور کانادا که در سال 1959 تاسیس شد، کالج لسل کانادا Lasalle College Montreal است. این کالج یکی از قدیمی‌ترین و بهترین کالج‌های خصوصی در کشور کاناداست که در استان کبک و در شهر مونترال قرار دارد. کالج لسل کانادا Lasalle College Montreal که یکی از کالج‌های دو زبانه کشور کاناداست هر ساله دانشجویان بسیاری را برای ادامه تحصیل به سمت خود جذب می‌کند.

اگر بخواهیم به تاریخچه این کالج نگاهی بیندازیم باید بگوییم که موسس آن ژان پل مورین است. این کارآفرین کانادایی به منظور ایجاد فرصت شغلی برای دانشجویان و ساکنین این شهر، کالج لسل کانادا Lasalle College Montreal را تاسیس نمود.
ژان پل مورین به حوزه مد و فشن علاقه بسیاری داشت، بدین ترتیب اولین مدرسه مد و فشن را در سال 1973 در این کالج تاسیس کرد. در سال 1981 بود که وزارت آموزش و پرورش کبک این کالج را به رسمیت شناخت.

معرفی کالج لسل کانادا

کالج لسل کانادا Lasalle College Montreal توانست در کشورهای مختلف جهان و در 5 قاره، یک شبکه آموزشی راه اندازی کند. این شبکه دارای 23 پردیس دانشگاهی و موسسه آموزشی، 3000 کارمند است و توانسته حدود 17 هزار دانشجو را مورد پذیرش خود قرار دهد.
کالج لسل کانادا Lasalle College Montreal یکی از کالج‌های خصوصی و دو زبانه آمریکای شمالی است که 40 درصد دانشجویان آن را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده است.

معرفی کالج لسل کانادا

رشته‌های تحصیلی کالج لسل

در این کالج بیش از 35 برنامه تحصیلی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. در این کالج گواهینامه، دیپلم و برنامه‌های لیسانس مختلفی در رشته‌های طراحی داخلی، طراحی گرافیک، مد و آشپزی، صوتی و فیلم، طراحی انیمیشن، طراحی گرافیک پیشرفته، هنر و طراحی انیمیشن، هنرهای پخت و شیرینی، مدیریت رویداد، کارآفرینی و مدیریت رستوران، مدیریت تجارت و مهمان نوازی، طراحی بازی و VFX و… به دانشجویان تعلق می‌گیرد.

برخی از رشته‌های ارائه شده به دانشجویان در حوزه مد و فشن است. لیسانس طراحی مد، دیپلم طراحی مد و دیپلم طراحی جواهرات از رشته‌های ارائه شده به دانشجویان می‌باشد.
تمامی رشته‌ها و دروس به صورت آنلاین و حضوری در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

شرایط پذیرش در کالج لسل کانادا

برای پذیرش از این دانشگاه باید علاوه بر داشتن شرایط عمومی ثبت نام در دانشگاه‌های کشور کانادا، از شرایط خاص این دانشگاه هم برخوردار باشید. از شرایط پذیرش در کالج لسل کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدارک زبان انگلیسی و فرانسوی معتبر و مورد پذیرش کالج لسل کانادا Lasalle College Montreal به شرح زیر می‌باشد:

مدارک زبان انگلیسی
مدرک تافل: نمره 24 در نوشتن، نمره 18 در سایر بخش‌ها
مدرک آیلتس: نمره 6.5 در نوشتن، نمره 6 در سایر بخش‌ها
مدرک کمبریج: حداقل نمره 179
مدرک ECL: کسب رتبه D

مدارک زبان فرانسوی
مدرک TCF tout public, TEFaQ or TEF کسب درجه B2/
مدرک CEFR کسب درجه B2 پیشرفته

هزینه و شهریه تحصیل در کالج لسل

هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج‌های کشور کانادا متفاوت است. نوع رشته، نوع دانشگاه، تعداد واحدهای ارائه شده و…. همه از عواملی هستند که می‌توانند روی شهریه و هزینه تحصیل دانشجویان تاثیرگذار باشد.
شهریه تحصیل در کالج لسل برای دانشجویان بین‌المللی هم متفاوت است، شهریه دانشجویان این کالج به طور میانگین 17هزار دلار است. البته نوع رشته می‌تواند میزان شهریه پرداختی را تغییر دهد.

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برای ادامه تحصیل در این کالج از وام و بورسیه تحصیلی استفاده کنند. علاوه بر شهریه کالج، هزینه زندگی دانشجویان هم شامل اجاره خانه، خورد و خوراک، حمل و نقل و… می‌شود. برای هر دانشجو میانگین سالانه 10 هزار دلار کانادا هزینه زندگی در این کشور در نظر گرفته شده است.

هزینه و شهریه تحصیل در کالج لسل

مراحل اخذ پذیرش

ادامه تحصیل در کالج لسل کانادا Lasalle College Montreal فرصتی طلایی را برای حضور در بازار کار این کشور برای دانشجویان مهیا می‌کند. این کالج هر ساله دانشجویان بسیاری را که به دنبال دیپلم، گواهینامه دوره‌های مختلف و… را پذیرش می‌کند. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی برای ورود سریع‌تر به بازار کار کشور کانادا، ترجیح می‌دهند که در کالج‌های این کشور ادامه تحصیل دهند.

برای ادامه تحصیل در کالج لسل کانادا Lasalle College Montreal ابتدا باید برای اخذ پذیرش از کالج اقدام کرد. برای پذیرش از این کالج دانشجویان به مدارک زیر نیاز دارند:

  • فرم کامل درخواست پذیرش
  • شناسنامه
  • پرداخت هزینه‌های پذیرش تحصیلی
  • مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی
  • گزارش سوابق تحصیلی
  • ترجمه رسمی مدارک به زبان انگلیسی و فرانسوی
  • اثبات مهارت کافی در زبان انگلیسی و فرانسوی

گواهی‌های ارائه شده توسط کالج لسل کانادا Lasalle College Montreal

گواهی‌های ارائه شده در این کالج به سه دسته تقسیم می‌شوند. مدرک دیپلم تحصیلات دانشگاهی، گواهی تحصیلات دانشگاهی و دیپلم تحصیلات شغلی از گواهینامه‌های ارائه شده توسط این کالج به دانشجویان است.

بورسیه‌های کالج لسل

کالج لسل کانادا Lasalle College Montreal هم مانند برخی از کالج‌ها و دانشگاه‌های کشور کانادا، پذیرش دانشجویان را با بورسیه انجام می‌دهد. دولت کانادا برای دانشجویانی که در این دانشگاه ادامه تحصیل می‌دهند، بورسیه‌هایی را در نظر گرفته است. این بورسیه‌ها متعلق به دانشجویانی است که سوابق تحصیلات عالی داشته باشند و در برنامه‌های ورزشی و خلاقانه شرکت کنند. این کالج دارای دو نوع بورسیه است:

  • بورسیه تحصیلی استعداد درخشان
    این بورسیه تحصیلی تنها به دانشجویان بین‌المللی تعلق می‌گیرد که تمام وقت باشند. سوابق تحصیلی درخشان این دانشجویان باعث می‌شود تا بورسیه 20 درصد هزینه‌های شهریه را تحت پوشش قرار دهد.
  • بورسیه تحصیلی ورودی دانشجویان بین‌المللی
    مبلغ این بورسیه تحصیلی حدود 5 تا 10 هزار دلار می‌باشد. در این میان بورسیه تحصیلی 5 هزار دلاری به دانشجویان جدیدی تعلق می‌گیرد که در برنامه‌های دیپلم مشغول به فعالیت می‌باشند و بورسیه 10 هزار دلاری هم به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که به دنبال تحصیل در رشته‌های مختلف کالج هستند.

بورسیه‌های کالج لسل

رنک کالج لسل کانادا

با توجه به آمار و رتبه‌بندی منتشر شده در سال 2021 در وب‌سایت webometrics   عنوان شده است، رتبه این کالج در کشور کانادا 202 می‌باشد و رتبه آن در رنک جهانی 12166 اعلام شده است.

کلام آخر

در این بلاگ به وطر کامل و جامع کالج لسل کانادارا معرفی کردیم. این کالج یکی از بهترین و قدیمی‌ترین کالج‌های کشور کاناداست که توانسته دانشجویان بسیاری را به خود جلب کند. از این رو تحصیل در چنین کالجی می‌تواند آینده شغلی بسیاری خوبی را برای فارغ‌التحصیلان در کانادا رقم بزند.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

کدام یک از افراد معروف و به نام از کالج لسل کانادا Lasalle College Montreal شده‌اند؟
دنیس گاگنون، ترویس تادئو، آناستازیا رادویچ، ماری سنت پیر، آنی هورث و توماس تایت از این کالج لسل کانادا Lasalle College Montreal فارغ‌التحصیل شده‌اند.
آیا می‌توان با پذیرش مشروط در این کالج ادامه تحصیل داد؟
پذیرش مشروط تنها محدود به چند دانشگاه و کالج در کانادا است که کالج لسل کانادا Lasalle College Montreal شامل آن نیست.
آیا رشته هتلداری و گردشگری هم در این کالج تدریس می‌شود؟
رشته‌های هتلداری، گردگشگری، مدیریت خدمات غذایی، آشپز حرفه‌ای و مدیریت خانه سالمندان از رشته‌های هتلداری و گردشگری در این کالج هستند.
شهریه تحصیل در این کالج چقدر است؟
شهریه تحصیل در این کالج با توجه به نوع رشته متفاوت است.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.