بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
دسامبر 4, 2021
7 دقیقه زمان مطالعه

بهترین دانشگاه های کانادا برای پزشکی کدامند؟

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
دسامبر 4, 2021
7 دقیقه زمان مطالعه

بهترین دانشگاه های کانادا برای پزشکی کدامند؟

افراد بسیاری از سراسر جهان خواهان ادامه تحصیل در کانادا هستند. کشور کانادا یکی از بهترین کشورهایی است که می‌تواند به عنوان مقصد تحصیلی بسیاری از دانشجویان انتخاب شود. این کشور در رشته‌های پزشکی دارای بهترین دانشگاه‌ها می‌باشد، بهترین امکانات و تجهیزات آموزشی در رشته پزشکی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. از این رو افرادی که از دانشگاه‌های این کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند بار علمی و دانش بسیار بالایی دارند.

در این مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین دانشگاه های کانادا برای پزشکی و لیست دانشگاه های علوم پزشکی کانادا بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

دانشگاه بریتیش کلمبیا

یکی از بهترین و برترین دانشگاه‌های کشور کانادا در زمینه علوم پزشکی و تحصیل پزشکی در کانادا ، دانشگاه بریتیش کلمبیا بوده که از سال 1827 فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه در شهر ونکوور استان بریتیش کلمبیا قرار گرفته و تا مرکز اصلی شهر حدود 20 کیلومتر فاصله دارد. دانشگاه بریتیش کلمبیا با وجود اینکه یک دانشگاه دولتی است اما توانسته در رنکینگ جهانی و رتبه‌بندی داخل کشور، جایگاه بسیار خوبی داشته باشد.
اکنون دانشگاه بریتیش کلمبیا به عنوان سومین دانشگاه برتر کشور کانادا و از طرفی نام آن در بین 50 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه دارای دو پردیس است که رشته‌های مختلفی را در خود جای داده و ازجمله این رشته‌ها می‌توان به پرستاری، پزشکی، داروسازی، علوم، معماری، آموزش، جنگلداری و… اشاره کرد.

این دانشگاه تا به امروز توانسته برنامه‌های بسیاری در زمینه علوم زیستی و بهداشتی در مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه دهد. دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از بهترین دانشگاه های کانادا برای پزشکی بوده، از این رو در سال 2017 توانست جوایز بسیار متعددی را در این زمینه دریافت کند. دانشجویان برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی این دانشگاه باید آزمون MCAT را با نمره حداقل 124 پاس کنند. اگر نگران هزینه تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا هستید، باید بگوییم که هزینه تحصیل در این دانشگاه از 17 هزار دلار آغاز خواهد شد. این هزینه ممکن است در هر ترمی با توجه به واحدهای علمی و تئوری کمی کاهش و افزایش داشته باشند.

دانشگاه وسترن

این دانشگاه به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور کانادا شناخته شده است. دانشگاه وسترن در سال 1878 در شهر لندن استان انتاریو تاسیس شد و در حال حاضر بین 13 دانشگاه برتر کشور کانادا قرار دارد. تمامی دروس در 12 دانشکده وسترن به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. متقاضیانی که قصد ورود به رشته پزشکی دانشگاه وسترن را دارند باید برای ورود به دانشگاه مدرک آیلتس و تافل زبان انگلیسی، کارت شهروندی یا اقامت دائم کشور کانادا، واحدهای پیش نیاز برای ورود به رشته پزشکی و… را داشته باشند. دانشگاه وسترن در حال حاضر رتبه 203 را در رنکینگ جهانی از آن خود کرده است.

دانشگاه وسترن کانادا

دانشگاه کلگری

یکی از دانشگاه‌های دولتی کشور کانادا که در شهر کلگری استان آلبرتا قرار گرفته است، دانشگاه کلگری می‌باشد. این دانشگاه در سال 1996 تاسیس شده و در حال حاضر توانسته در رنکینگ جهانی رتبه 233 را به خود اختصاص دهد. این دانشگاه همواره خلاقیت، استعداد و نوآوری را در راستای اهداف خود قرار داده است و دارای پنج پردیس می‌باشد که مهم‌ترین پردیس آن در شمال غربی مرکز شهر قرار گرفته است. اگر شما هم قصد ورود به رشته پزشکی دانشگاه کلگری را دارید باید بدانید که برای ورود به این دانشگاه لازم است مدرک آیلتس و تافل زبان انگلیسی، واحدهای آماده‌سازی رشته پزشکی، شرکت در مصاحبه MMI و کارت شهروندی و اقامت کانادا را داشته باشید. در حال حاضر این دانشگاه دارای دانشکده هنر، حقوق، پرستاری، پزشکی، علوم، دامپزشکی، پزشکی و… می‌باشد.

دانشگاه کوئینز

یکی از دانشگاه‌های دولتی شهر کینگستون استان انتاریو است که در سال 1841 تاسیس شده و اکنون به عنوان یکی از دانشگاه‌های جامع و تحقیقاتی کانادا شناخته می‌شود. دانشگاه کوئینز رتبه 246 را در رنکینگ جهانی دارد. در حال حاضر رشته‌های اقتصاد، زیست شناسی، نجوم، هنر، تاریخ، مهندسی، شیمی، تجارت، پزشکی و… را به دانشجویان عرضه کرده است. دانشگاه کوئینز در حال حاضر در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در حال جذب دانشجو می‌باشد. برای ورود به رشته پزشکی یا تحصیل پرستاری در کانادا در این دانشگاه نیاز به مدرک آیلتس و تافل زبان انگلیسی، رزومه مرتبط، انگیزه نامه، توصیه نامه و… دارید.

دانشگاه ساسکچوان

یکی از دانشگاه‌های دولتی استان ساسکاچوان کشور کانادا، دانشگاه ساسکاچوان است که در سال 1907 تاسیس شده و توانسته در رنکینگ جهانی رتبه 465 را به خود اختصاص دهد. این دانشگاه در بین دانشگاه‌های کشور کانادا در رتبه 16 قرار گرفته است. رشته‌های هنر، مهندسی، حقوق، پرستاری، پزشکی، داروسازی، علوم تغذیه، دندانپزشکی و… در این دانشگاه تدریس می‌شوند.

دانشگاه تورنتو

این دانشگاه را می‌توان به عنوان یکی از بهترین و بزرگترین دانشگاه‌های آموزشی و تحقیقاتی در آمریکای شمالی معرفی کرد. سال تاسیس این دانشگاه به سال 1827 میلادی برمی‌گردد، دانشگاه تورنتو اکنون بیش از یک قرن بوده که در حال آموزش و تحقیقات در زمینه پزشکی است. کادر مدیریت دانشگاه تورنتو همواره سعی می‌کند تا بهترین دانشجویان را در رشته‌های مختلف ازجمله رشته پزشکی فارغ‌التحصیل کند. برای ورود به رشته پزشکی این دانشگاه علاوه بر اینکه باید مدرک آیلتس زبان انگلیسی با حداقل نمره 6.5 و مدرک تافل را با نمره 100 داشته باشید، باید دوره‌های آماده‌سازی در زمینه علوم اجتماعی و زیستی را با موفقیت پشت سر بگذارید. دانشجویان این دانشگاه هم باید آزمون mcat را با نمره حداقل 125 پاس کنند. هزینه تحصیل در رشته پزشکی این دانشگاه از 25 هزار دلار شروع می‌شود.

دانشگاه مک مستر

یکی از دانشگاه‌های دولتی کشور کانادا که در رنکینگ جهانی دارای رتبه 144 بوده و در شهر همیلتون استان انتاریو قرار گرفته است، دانشگاه مک مستر نام دارد. این دانشگاه دارای 6 دانشکده در رشته‌های مختلف است و در حال حاضر بیش از 25 هزار دانشجوی کارشناسی و 4 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی را فارغ‌التحصیل کرده است. برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه مک مستر باید به چند نکته توجه داشته باشید، در صورت داشتن این شرایط می‌توانید نسبت به ثبت نام در این دانشگاه اقدام کنید.

  • داشتن مدرک تافل و آیلتس
  • شرکت در آزمون MCAT
  • ارائه دو توصیه نامه
  • ارائه مدرک کارشناسی از دانشگاه مورد نظر
  • شرکت در آزمون CASPer

دانشگاه مموریال

یکی از دانشگاه‌های پزشکی که در شهر سینت جانز استان نیوفاندلند قرار دارد، دانشگاه مموریال است. سال ساخت این دانشگاه به سال 1952 بازمی‌گردد و اکنون دارای چهار پردیس در کشور کاناداست. در حال حاضر بیش از 100 رشته پزشکی در مقاطع مختلف تحصیلی به صورت حضوری و آنلاین به دانشجویان ارائه شده است. این دانشگاه به دلیل سطح بالای سیستم آموزشی و تحقیقات گسترده‌ای که دارد به عنوان یکی از 20 دانشگاه تحقیقاتی کشور کانادا شناخته می‌شود. هر سال دانشجویان بسیاری فرم درخواست پذیرش خود را برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی به این دانشگاه دولتی ارسال می‌کنند.

دانشگاه مک گیل

یکی از بهترین دانشگاه های کانادا برای پزشکی دانشگاه مک‌ گیل است که در شهر مونترال استان کبک قرار دارد. این دانشگاه که در رنکینگ جهانی دارای رتبه 35 است هر ساله دانشجویان بسیاری را از 150 کشور مختلف جهان پذیرش می‌کند. دانشگاه مک گیل توانسته در بین سایر دانشگاه‌های کشور کانادا بیشترین آمار پذیرش دانشجو در مقطع دکترا را داشته باشد. رشته‌های تحصیلی مختلفی در این دانشگاه به دانشجویان ارائه شده که در این میان رشته پزشکی دانشگاه مک گیل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

برای ورود به رشته پزشکی دانشگاه مک گیل باید علاوه بر مدرک آیلتس و تافل زبان انگلیسی، در آزمون‌های CASPer  و MCCQE Part 1 و در دوره آماده‌سازی رشته پزشکی هم شرکت کنید.

دانشگاه اتاوا

یکی از دانشگاه‌های دوزبانه کشور کانادا که در سال 1848 تاسیس شده دانشگاه اتاوا است. در حال حاضر این دانشگاه در رتبه 279 رنکینگ جهانی قرار گرفته است. دانشگاه اتاوا دارای 10 دانشکده هنر، آموزش، مهندسی، پزشکی، علوم بهداشتی، حقوق، علوم، علوم اجتماعی، مطالعات تکمیلی و فوق دکترا است. در این 10 دانشکده بیش از 450 رشته تحصیلی در مقاطع مختلف آموزش داده می‌شود.
دانشگاه اتاوا توانسته در رشته‌های تحقیق و پژوهشی در بین 10 دانشگاه برتر کانادا قرار بگیرد.

کلام آخر

کشور کانادا کشوری است که به دلیل داشتن سیستم آموزشی با کیفیت و استاندارد در جهان، به عنوان یکی از بهترین کشورهای مقصد برای دانشجویان شناخته شده است. کانادا دانشگاه‌های بسیاری دارد که از لحاظ سطح آموزشی توانسته‌اند رتبه‌های بالایی را به خود اختصاص دهند. از این رو می‌توان گفت که مدرک فارغ‌التحصیلی دانشگاه‌های معتبر کانادا می‌تواند ارزش بسیار بالایی داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین دانشگاه های دندانپزشکی کانادا  از سایت کن اپلای را نیز مطالعه کنید.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

آیا برای درخواست پذیرش در دانشگاه باید هزینه‌ای پرداخت کنیم؟
بله، معمولا باید برای ثبت درخواست خود باید هزینه مشخص شده‌ای را بپردازید. به عنوان مثال دانشگاه اتاوا برای ثبت درخواست حدود 110 دلار هزینه دریافت می‌کند.
طول دوره تحصیل در رشته پزشکی چند سال است؟
معمولا رشته پزشکی در کشور کانادا حدود 3 تا 5 سال طول می‌کشد. البته طول دوره رشته پزشکی به نوع دانشگاه هم بستگی دارد.
آیا برای ورود به رشته پزشکی در دانشگاه‌های کانادا حتما باید آزمون MCAT را شرکت کرد؟
بله، برای ورود به دانشگاه‌های کشور کانادا در رشته پزشکی باید با نمره حداقل 125 این آزمون را با موفقیت پشت سر گذاشت.
حقوق پزشکان در کشور کانادا حدودا چقدر است؟
میزان حقوق و دستمزد پزشکان به عوامل بسیاری بستگی دارد. اما می‌توان گفت که به طور میانگین 78 دلار در ساعت یا 148 هزار دلار در سال حقوق پزشکان در کشور کاناداست.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.