بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
آوریل 3, 2022
4 دقیقه زمان مطالعه

تحصیل در کانادا با سن بالا ممکن است؟

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
آوریل 3, 2022
4 دقیقه زمان مطالعه

تحصیل در کانادا با سن بالا ممکن است؟

کسانی که خواهان تحصیل کردن در کانادا می باشند، می بایست این مسئله را مورد توجه قرار دهند که بعضی از کالج های این کشور در مقایسه با دانشگاه های دایر در کشور کانادا شرایط پذیرش تحصیلی کم درد سرتر و ساده تری داشته و در برابر سن شخص متقاضی حساسیت زیادی بروز نمی دهند و در اصل محدوده سنی درس خواندن در کشور کانادا از حساسیت پایین تری بر خوردار است. اما بخشی از دسته بندی های سنی و موارد مربوط به سن پذیرش مهاجر به کشور کانادا در حالت کلی، در این مقاله مطرح شده است.

بیشتر بخوانید:

آیا تحصیل در کانادا محدودیت سنی دارد؟

محدودیت سنی تحصیل در کانادا در بازه سنی تعین شده ما بین 18سالگی الی 35 سالگی بیان گردیده است و اما گپ تحصیلی اعلام شده در بازه سنی 2 الی 5 سال در نظر گرفته شده و در این بازه برای دانشجو قابل توجیه  و مورد قبول واقع می گردد. هم چنین دامنه سنی بیان شده و محدوده سنی تحصیل در کشور کانادا اکثرا مربوط به مقاطع کارشناسی و ارشد در دانشگاه ها و یا کالج های این کشور است و محدودیت سن مرتبط با مقاطع دکترا و فوق دکترا تا  45 سال به عنوان حداکثر سن و یا گاها بیش از این  هم امکان تحصیل را دارند.

مزایای تحصیل در کانادا با سن بالا چیست؟

پذیرش دانشجویان و متقاضیانی که سن بالایی دارند کمی سخت است. در واقع در برخی مقاطع دانشگاهی محدودیت سن وجود دارد و تنها افرادی که دارای شرایط لازم باشد را مورد پذیرش قرار می‌دهند. ازجمله مزایا تحصیل در سنین بالا در کشور کانادا می‌توان به بازار کار مناسب با رشته تحصیلی، حقوق و درآمد مناسب، ایجاد زندگی با رفاه کامل برای خانواده و…. اشاره کرد.

آیا امکان پذیرش برای تحصیل در کانادا با سن بالا کم است؟

اگر به جداول تنظیم شده که دارای پارامتر های سن و شانس یا امتیاز برای فرد مهاجر پی باشند توجه کنید متوجه خواهید شد برای سنین 47 سالگی تا بالا تر امتیازی در نظر گرفته نشده ولیکن این ملاک تمام موضوع نمی باشد و در جداول امتیاز بندی با معیار های دیگر مشاهده خواهد شد که پارامترهای فراوانی علاوه بر سن شخص مطرح شده و می توان سن را نادیده گرفت و روی آنها متمرکز شد. امتیازات در نظر گرفته شده در سایر موارد سن را می پوشانند .

بهترین سن برای اپلای تحصیلی کانادا چیست؟

در کشور کانادا برای اشخاص در سنین ۱۴ الی ۱۸ سالگی امکانات و برنامه های ایده آلی در نظر گرفته می شود و دانش آموزان می توانند والدین خود را هم داشته باش و این مورد مهم و مطلوبی جهت انتخاب این کشور برای تحصیل است .

برای تحصیلات پیش از سن ۱۸ سالگی مناسب ترین موقع برای ادامه دادن تحصیل سن ۱۶ سال می باشد که دانش آموزان بدنبال ساختن آینده شان در سایر کشورها  هستند و این سن به عنوان سن پایه برای برنامه ریزی شناخته شده است. دوره های دیپلم و پیش دانشگاهی در انتخاب کردن رشته و دانشگاه تاثیر ویژه ای دارد.

برای بعد از سن ۱۸ سالگی اشخاص با در نظر گرفتن شرایط خود برای مقاطع تحصیلی:

 کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اقدام کرده ولی در بعضی حالات جهت ادامه دادن تحصیل امکان برای دانشجویان امکان انتخاب کردن فراهم شده است.

آیا تحصیل در کانادا با سن بالا و بدون مدرک زبان ممکن است؟

باعث خوشحالی است که اکثر هموطنان ما که تقاضای مشغول شدن به تحصیل در کشور کانادا می باشند دارای تحصیلات دانشگاهی می باشند. اما متاسفانه تعداد زیادی از آن ها، مدرک زبان آیلتس آکادمیک که یکی از موارد لازم و از مدارک لازم جهت  پذیرش در بیشتر دانشگاه ها و کالج های کانادا می باشد را ندارند.

اما با وجود بالا بودن درخواست برای مهاجرت تحصیلی از سوی ایرانیان که به طور چشم گیری هم افزایش داشته است، شاهد افزایش نرخ بازگشت خوردن ویزا های ی تحصیلی کشور کانادا اللخصوص در همین سال های گذشته و اخیر می باشیم. درنتیجه آن دسنه از افرادی که نقاضای تحصیل کردن در کشور کانادا می باشند و مدرک زبان ندارند مخصوصا اگر سن آنها بیش تر از 25 سال باشد باید با برنامه‌ریزی و با دقت خیلی بیشتری و هم چنین بهره گیری از وکیل و یا مشاور مهاجرت تحصیلی اقدام کنند.

مقالات بیشتر برای مطالعه:

کلام آخر

درست است که مهاجرت در سنین بالا امری امکان پذیر می باشد ولیکن باید بسیار احتیاط کرد.

توجه کنید در جدول امتیازات مربوطه به سن فرد مهاجر برای افراد در سنین 47 به بالا امتیازی در نظر نگرفته اند و برای مهاجرت می توان توانایی ها و امتیازات دیگری را در نظر گرفت.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

حداکثر سن مهاجرت به کانادا برای نیروی کار چیست ؟
سن 25 الی 54 سالگی برای این عنوان در نظرفته گرفته شده است.
آیا حداکثر سن در امتیازدهی مهاجرت سرمایه گذاری برای مهاجرت به کانادا موثر است؟
بله، امتیاز های بالایی براب سنین 21 الی 49 سال در نظر گرفته شده است.
آیا شرایط سنی برای تحصیل در کانادا مهم است؟
بله؛ ولی برای مقطع های دانشگاهی و کارشناسی و بالاتر، شرایط سنی خاصی مطرح نیست.
حداکثر سن مهاجرت به کانادا چه قدر است؟
طبق قانون کشور کانادا هیچ محدودیت سنی جهت تحصیل درمقطع لیسانس و دریافت ویزا جهت این امر در سن بالا وجود ندارد ولیکن قانع کردن مامور اداره مهاجرت این کشور امری دشوار است.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.