بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
نوامبر 22, 2021
6 دقیقه زمان مطالعه

ددلاین دانشگاه های کانادا برای اپلای و اخذ ویزا

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
نوامبر 22, 2021
6 دقیقه زمان مطالعه

ددلاین دانشگاه های کانادا برای اپلای و اخذ ویزا

کشور کانادا همواره یکی از کشورهای پرمتقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی است. بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان خواهان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور هستند. دانشگاه‌های کشور کانادا با توجه به سیستم آموزشی معتبری که دارند در رنکینگ جهانی توانسته‌اند، رتبه‌های خوبی را کسب کنند. در حال حاضر 26 دانشگاه کشور کانادا در رنکینگ جهانی قرار دارند، ادامه تحصیل در این دانشگاه‌ها هم حدود سه تا چهار سال طول می‌کشد.
بسیاری از دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارند، در رابطه با ددلاین‌های دانشگاه های کانادا اطلاعات کاملی ندارند. بهتر است قبل از هرگونه اقدامی ددلاین دانشگاه را از وب‌سایت آن چک کنید. در صورتی که ددلاین دانشگاه و رشته مورد نظر با شرایط شما سازگاری داشته باشید می‌توانید نسبت به ادامه تحصیل در دانشگاه و اخذ پذیرش آن اقدام کنید.
اگر شما هم به دنبال ددلاین دانشگاه های کانادا هستید در این مقاله با ما همراه باشید تا علاوه بر زمان شروع سال تحصیلی در کانادا با بهترین زمان ددلاین دانشگاه های کانادا آشنا شوید. 

بیشتر بخوانید:

ددلاین دانشگاه‌های کانادا در پاییز

یکی از پرمتقاضی‌ترین و شلوغ‌ترین ددلاین دانشگاه‌های کانادا، در پاییز است. فرد متقاضی در این دوره می‌تواند به تمام رشته‌های تحصیلی در دانشگاه دسترسی داشته باشد. در واقع دانشگاه‌ها بیشترین پذیرش را در این دوره خواهند داشت. دانشجویانی که در این دوره ثبت نام می‌کنند نسبت به ورودی‌های فصل زمستان چهار تا پنج ماه جلوتر هستند. دانشجویان در این فصل زمان مناسبی برای سازگار شدن با محیط زندگی و آب و هوای کشور کانادا را دارند.
ددلاین دانشگاه‌های کانادا در پاییز در ماه‌های سپتامبر، نوامبر و دسامبر است. افرادی که قصد دارند در این فصل وارد دانشگاه‌های کشور کانادا شوند باید در ماه‌های آگوست تا اکتبر درخواست پذیرش خود را ارسال کنند. البته دانشگاه‌های کانادا در هر استانی ممکن است ددلاین‌های متفاوتی داشته باشد. برای افزایش شانس قبولی خود در دانشگاه، در صورتی که از طرف دانشگاه ایمیلی دریافت کردید بهتر است بدون تاخیر به آن پاسخ دهید.

ددلاین دانشگاه‌های کانادا در زمستان

به ددلاین دانشگاه‌های کانادا در فصل زمستان، پذیرش ژانویه هم گفته می‌شود. معمولا پذیرش در این دوره در ماه‌های ژانویه، فوریه، مارس و آوریل انجام می‌شود. تعداد بسیار کمتری از دانشگاه‌های کانادا در این فصل پذیرش در تمام رشته‌های خود را انجام می‌دهند. پذیرش در زمستان با محدودیت‌هایی در انتخاب رشته همراه است، بسیاری از دانشجویان که نتوانسته‌اند بنا به دلایل مختلف در پذیرش پاییز وارد دانشگاه شوند به جای انتظار یک ساله، ترجیح می‌دهند که در پذیرش زمستان شرکت کنند. ددلاین دانشگاه‌های کانادا در زمستان بین ماه‌های سپتامبر تا نوامبر است، البته شاید این زمان در دانشگاه‌های دیگر کمی متفاوت باشد.  

ددلاین دانشگاه‌های کانادا در بهار

نام دیگر ددلاین دانشگاه های کانادا در بهار، پذیرش می است. در این دوره معمولا کمترین دانشگاهی پذیرش دانشجویان جدید را انجام می‌دهد و در مقایسه با پذیرش در زمستان، برای انتخاب رشته تعداد بسیار کمتری از رشته‌ها در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. از این رو بسیاری از دانشجویان ترجیح می‌دهد در ددلاین‌های زمستان و پاییز شرکت کنند. پذیرش در این دوره در ماه‌های می، ژوئن، ژوئیه و آگوست انجام می‌شود. البته تاریخ ددلاین برخی دانشگاه‌ها با یکدیگر متفاوت است. 

ددلاین کالج های کانادا

همانطور که پذیرش در دانشگاه‌های کشور کانادا دارای ددلاین‌های مختلفی است، کالج‌های این کشور هم دارای برای ثبت نام و پذیرش زمان مشخصی دارند. برای پذیرش در کالج‌های کشور کانادا بهتر است 7 ماه قبل از شروع ترم اخذ پذیرش از کالج موردنظرتان را انجام دهید. دانشگاه‌های کشور کانادا ممکن است در هر استانی قوانین متفاوتی داشته باشند. زمان ورود به کالج‌ها هم از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه با ددلاین کالج‌های کانادا بیشتر آشنا خواهید شد:

ترم پاییز: 

ددلاین پاییز کالج‌های کشور کانادا در ماه ژوئن بوده، از طرفی شروع ترم پاییز در ماه سپتامبر است. 

ترم زمستان:

ددلاین ترم زمستان کالج‌های کانادا در ماه اکتبر است و شروع ترم دانشجویان در کالج‌های کشور کانادا از ماه ژانویه خواهد بود. 

ترم بهار:

ددلاین ترم بهار و تابستان دانشجویان در کالج‌های کانادا در ماه فوریه خواهد بود، دانشجویان می‌توانند تحصیلات خود را از ماه می در کالج‌های کانادا آغاز کنند. 

آیا ددلاین دانشگاه های مختلف کانادا متفاوت است؟

با وجود اینکه تاریخ دقیقی برای ددلاین دانشگاه‌ها و کالج‌های کشور کانادا معرفی شده است، اما هر دانشگاهی با توجه به قوانین استان مورد نظر و نوع دانشگاه می‌تواند ددلاین متفاوتی داشته باشد. البته نوع رشته هم در تغییر ددلاین دانشگاه‌های کشور کانادا بی تاثیر نیست. برای اینکه بتوانید تاریخ دقیق ددلاین دانشگاه‌های کشور کانادا را پیدا کنید، می‌توانید به وب‌سایت دانشگاه مراجعه کنید. در وب‌سایت دانشگاه علاوه بر تاریخ دقیق شروع ترم‌های تحصیلی، زمان مناسب ددلاین‌ را عنوان کرده‌اند. 

بررسی بهترین زمان اپلای دانشگاه های کانادا

نوع رشته تحصیلی، دانشگاه مورد نظر و قوانین استانی که دانشگاه در آن قرار گرفته است نمی‌تواند اجازه دهد که برای تمام دانشگاه‌های کشور کانادا ددلاین مشخصی اعلام کرد. معمولا دانشگاه‌های کشور کانادا دارای دو نیم سال تحصیلی هستند. سال تحصیلی در دانشگاه‌های این کشور از ماه سپتامبر آغاز خواهد شد و تا ماه آوریل یا می ادامه دارد. دانشجویانی که در دانشگاه‌های کشور کانادا ادامه تحصیل می‌دهند باید در هر نیمسال تحصیلی پنج درس که برابر با 15 واحد است را با نمره قابل قبولی پاس کنند. در برخی از دانشگاه‌های کشور کانادا ادامه تحصیل در دو نیم سال بهار و تابستان اجباری است، البته این موضوع تنها در رابطه با برخی از رشته‌ها صدق می‌کند. 

در میان ددلاین‌های مختلفی که دانشگاه‌های کشور کانادا دارند، ترم پاییز یکی از پرمتقاضی‌ترین ترم‌های تحصیلی است. ترم پاییز در دانشگاه‌های کانادا تا اوایل فصل زمستان ادامه خواهد داشت. سپس بعد از تعصیلات دو هفته‌ای کریسمس ترم زمستان آغاز می‌شود. بیشتر دانشجویان به دلیل تعطیلات کریسمس، نداشتن محدودیت در انتخاب رشته ترجیح می‌دهند ترم پاییز را برای ورود به دانشگاه‌های این کشور انتخاب کنند. 

همانطور که می‌دانید پروسه صدور ویزای تحصیلی کانادا ممکن است کمی زمان‌بر باشد، از این رو اگر قصد اخذ پذیرش در دانشگاه‌های کشور کانادا را دارید بهتر است از یک سال قبل نسبت به اخذ درخواست پذیرش از دانشگاه و ویزای تحصیلی خود اقدام کنید. 

کلام آخر

کانادا به دلیل داشتن سیستم آموزشی معتبر، رفاه اقتصادی، نرخ پایین تورم، امنیت بالا و… به عنوان یکی از محبوب‌ترین کشورهای جهان شناخته می‌شود. زندگی در این کشور می‌تواند یکی از ایده‌آل‌ترین شرایط را برای دانشجویان داشته باشد. بسیاری از دانشجویان ترجیح می‌دهند که پس از اتمام تحصیلات خود با داشتن یک کار مناسب زندگی خود را در این کشور ادامه دهند. زیرساخت‌های مناسب و شرایط زندگی ایده‌آل باعث شده تا بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیل جذب دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور شوند. دانشگاه‌های کشور کانادا در جهان از اعتبار بالایی برخوردار هستند، از این رو مدرک تحصیلی آن هم از اعتبار بالایی برخوردار است. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با ددلاین دانشگاه های کانادا بیشتر آشنا کنیم، پس اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را دارید به ددلاین دانشگاه های کانادا بیشتر توجه کنید و بر اساس آن دانشگاه و رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید. 

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

اگر متقاضی موفق به پذیرش در ترم زمستان نشد می‌تواند در ترم بعدی اقدام کند یا باید یک سال از درخواست آن بگذرد؟
اگر زمانی دانشجویی نتوانست در رشته مورد نظر خود پذیرش دریافت کند، می‌تواند در ددلاین ترم بعدی شرکت کند. در این رابطه هیچ محدودیتی برای دانشجو وجود ندارد.
اخذ پذیرش از کالج‌های کشور کانادا زمان‌بر است یا دانشگاه‌های این کشور؟
با توجه به شرایط رقابتی که برای ورود به دانشگاه‌های معتبر کشور کانادا وجود دارد، قطعا ورود به دانشگاه می‌تواند پروسه زمان‌بر و طولانی‌تری نسبت به ورود به کالج‌های کشور کانادا داشته باشد.
بعد از ارسال درخواست پذیرش چه مدت زمانی طول می‌کشد تا جواب پذیرش شما ارسال شود؟
معمولا ارسال جواب پذیرش در ترم پاییز کمی طولانی‌تر از ترم‌های دیگر است، تنها دلیل آن هم می‌تواند شلوغی ترم پاییز و تعداد بالای متقاضیان باشد. به طور کلی مدت زمان پاسخ‌دهی به استاد مورد نظر و تعداد متقاضیان آن بستگی دارد. در ترم زمستان پروسه پاسخ‌دهی کمی کوتاه‌تر خواهد بود.
آیا همه رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های کانادا در همه‌ی ترم‌ها ارائه می‌شود؟
خیر، تنها در ترم پاییز است که تمامی رشته‌های دانشگاهی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. در ترم بهار و زمستان تعداد کمتری از رشته‌ها در اختیار دانشجویان قرار دارد.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.