بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
اکتبر 31, 2021
8 دقیقه زمان مطالعه

هزینه زندگی در تورنتو چقدر است؟

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
اکتبر 31, 2021
8 دقیقه زمان مطالعه

هزینه زندگی در تورنتو چقدر است؟

یکی از شلوغ‌ترین استان‌های کشور کانادا، استان انتاریو نام دارد. پایتخت این استان شلوغ و پر رفت و آمد شهری به نام تورنتو است یکی از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی است . این شهر که در قسمت جنوب شرقی کانادا قرار گرفته به دلیل جمعیت بالایی که دارد(بالغ بر سه میلیون نفر) به عنوان یکی از کلان‌شهرها و شهرهای مدرن کشور کانادا معرفی شده است. شرایط زندگی در این شهر به قدری ایده‌آل است که هرساله بسیاری از دانشجویان را برای ادامه تحصیل به سمت خود جذب می‌کند. البته وجود دانشگاه‌های معتبر در سطح جهان هم در این مورد بی تاثیر نیست. تورنتو یکی از گران‌ترین شهرهای کشور کانادا است و میزان هزینه زندگی در تورنتو در مقایسه با دیگر شهرهای کانادا بسیار بالاست. اما وجود اقتصاد با ثبات و مناسب دلیل بر آن شده تا افراد زیادی را از سراسر جهان برای زندگی به سمت خود جذب کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با هزینه زندگی در این کلان‌شهر بیشتر آشنا شوید. 

بیشتر بخوانید:

بررسی هزینه زندگی در تورنتو کانادا

به طور کلی باید بگوییم که هزینه زندگی هر شخصی در کشور کانادا به سبک و روش زندگی خود بستگی دارد. در واقع نوع تفریحات شما، محل سکونت شما و نوع خورد و خوراک شما می‌تواند روی هزینه زندگی در تورنتو تاثیر بسیاری داشته باشد. در ادامه با ابعاد مختلف هزینه زندگی در این شهر بیشتر آشنا خواهید شد:

هزینه خرید یا اجاره خانه

با اینکه تورنتو از  ارزانترین شهرهای کانادا نیست اما برای زندگی در شهر تورنتو می‌توانید یا خانه‌ای مجزا و مستقل برای خود خریداری کنید یا با توجه به بودجه‌ای که دارید یک خانه مناسب اجاره کنید. میانگین قیمت خرید یک خانه معمولی و در حد متوسط در شهر تورنتو حدود 883 هزار دلار می‌باشد، از این مبلغ حدود 15 درصد آن باید نقدا پرداخت شود و مابقی آن را می‌توانید در یک وام 25 ساله تسویه کنید. با توجه به این قیمت، باید ماهانه حدود سه تا چهار هزار دلار قسط وام را بپردازید.
اگر قصد خرید خانه در این شهر را دارید باید بیمه آن را هم خریداری کنید. به این ترتیب در زمان خرید خانه باید بیمه خانه را که حدود 500 هزار دلار در ماه است، خریداری کنید. خرید بیمه تنها مختص مالکان خانه است و مستاجرین نیازی نیست نسبت به پرداخت بیمه اقدام کنند. در بسیاری از مواقع مالکین خانه حق بیمه را ماهانه از مستاجر می‌گیرند، به این ترتیب ماهانه مبلغ 35 هزار دلار به اجاره‌بها آن‌ها اضافه خواهد شد.
اجاره خانه هم در شهر تورنتو بسیار متغیر است و به عوامل بسیاری چون منطقه مورد نظر، متراژ خانه، تعداد خواب و… بستگی دارد. به طور میانگین هزینه اجاره یک خانه تک خواب حدود 1800 دلار، خانه دو خواب حدود 2700 دلار و خانه سه خواب حدود 3600 دلار در ماه می‌باشد. 

هزینه حمل و نقل

وسایل حمل و نقل عمومی در شهر تورنتو کانادا به راحتی در اختیار عموم قرار گرفته‌اند و با استفاده از پرداخت هزینه می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. معمولا کسانی که ساکن این شهر کانادا هستند برای پرداخت هزینه حمل و نقل عمومی خود از کارت‌های Presto Pass استفاده می‌کنند. برای خرید این کارت باید ماهانه حدود 147 دلار بپردازید.
علاوه بر وسایل حمل و نقل عمومی و تاکسی‌های عمومی که در سطح شهر قرار دارند، می‌توانید از تاکسی‌های دربست هم استفاده کنید. هزینه این تاکسی‌ها در مقایسه با وسایل حمل و نقل عمومی کمی بالاست.
دولت کانادا با تدابیری که اندیشیده، برای دانشجویان و دانش‌آموزان طرح‌های مختلفی را در نظر گرفته است. دانشجویان و دانش‌آموزان با ارائه کارت دانشگاه یا مدرسه خود می‌توانند از تخفیفات بسیاری بهره‌مند شوند. در بسیاری از مواقع هزینه تهیه کارت برای دانشجویان نصف خواهد شد. 

هزینه خورد و خوراک

مردمی که در شهر تورنتو زندگی می‌کنند به طور میانگین ماهانه حدود 500 هزار دلار بابت تهیه مواد غذایی و رفتن به رستوران خرج می‌کنند. از این میزان هزینه حدود 220 دلار آن مربوط به خرید مایحتاج ماهانه می‌باشد و مابقی آن مربوط به هزینه‌های کافه و رستوران است.
میزان هزینه خورد و خوراک هر خانواده‌ای به سبک زندگی آن‌ها بستگی دارد. به عنوان مثال بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای آشپزی در خانه غذای خود را از رستوران و فست‌فود تهیه کنند. در اینصورت هزینه ماهانه‌ای که بابت خورد و خوراک قرار داده‌اند بیش از حد تصور شما خواهد رفت. در ادامه با قیمت برخی از مواد غذایی در شهر تورنتو آشنا خواهید شد: 

    • یک کیلو برنج: 4 دلار 
    • 12 عدد تخم مرغ: 3.5 دلار 
    • یک لیتر شیر: 3 دلار 
    • 500 گرم نان: 3 دلار 
    • یک کیلو گوشت: 21 دلار 
    • یک کیلو فیله مرغ: 15 دلار

 

هزینه تلفن و اینترنت

هزینه تلفن و اینترنت در شهر تورنتو با توجه به نوع اپراتور، حجم و سرعت اینترنت متفاوت است. در میان شهرهای کشور کانادا، ارزان‌ترین هزینه موبایل و اینترنت مربوط به شهر تورنتو و منطقه GTA  است. اپراتورChatr  این منطقه را تحت پوشش قرار داده است، تنها با پرداخت 35 دلار در ماه می‌توانید از خدمات اینترنت و تلفن همراه آن برخوردار شوید. این میزان هزینه در اپراتورهای مختلف با توجه به امکاناتی که ارائه می‌دهند متفاوت خواهد بود.

هزینه قبوض مختلف

از دیگر هزینه‌های جانبی زندگی در شهر تورنتو کانادا می‌توان به هزینه قبوض آب و برق اشاره کرد. میزان هزینه پرداختی بابت قبض آب، برق و گاز در این کشور با توجه به متراژ خانه متفاوت است. اما معمولا میزان هزینه پرداختی بین 50 تا 120 دلار کانادا خواهد بود. البته هرچه متراژ خانه بیشتر باشد مانند خانه‌های ویلایی، میزان هزینه آب، برق و گاز آن هم افزایش پیدا می‌کند. 

هزینه تفریح

کشور کانادا کشوری است که اماکن تفریحی و توریستی بسیاری را درون خود جای داده است. بازدید از این اماکن به سلیقه فرد بستگی دارد. البته لازم به ذکر است که طبیعت کانادا دارای نقاط بکر و دیدنی می‌باشد که برای بازدید از آنجا نیازی به پرداخت هزینه نیست. ازجمله تفریحات در شهر تورنتو می‌توان به بازار کنزینگتون، بازدید از برج سی ان، شرکت در فستیوال‌ها و کنسرت‌های مختلف و.. اشاره کرد. هزینه تفریح در شهر تورنتو بستگی به اماکنی دارد که از آن‌ها دیدن می‌کنید. 

هزینه درمان و بیمه

افرادی که اقامت دائم این کشور را دارند می‌توانند به صورت رایگان از امکانات و خدمات درمانی استفاده کنند. اما افرادی که اقامت تحصیلی، کاری، موقت و… دارند باید برای استفاده از این خدمات هزینه آن را جداگانه بپردازند. شهرهای بسیاری از کانادا دارای خدمات بیمه رایگان هستند و بدون پرداخت هزینه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، اما در برخی از شهرها باید از خدمات بیمه خصوصی استفاده کنید و ماهانه حق بیمه خود را بپردازید. در این میان دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به این کشور سفر کرده‌اند می‌توانند از بیمه خدمات درمانی دانشجویان بین‌المللی برخوردار شوند.
یکی از مهم‌ترین کارها در بدو ورود به کشور کانادا بعد از دریافت سین نامبر، دریافت بیمه درمانی رایگان است. همانطور که گفتیم در برخی از شهرها(بریتیش کلمبیا، انتاریو و…)برای دریافت این بیمه باید حدود سه ماه در لیست انتظار باشید.

هزینه خرید ماشین و بیمه

ساکنین این شهر برای کاهش هزینه زندگی در تورنتو می‌توانند به دنبال خرید ماشین باشند. با خرید ماشین دیگر نیازی نیست برای تردد در سطح شهر و رفت و آمد خود کرایه تاکسی یا وسایل حمل و نقل عمومی را بپردازید. در حال حاضر برای خرید یک ماشین معمولی باید حدود 25 تا 30 هزار دلار هزینه کنید، البته اگر پرداخت این هزینه برایتان سنگین است می‌توانید بخشی از هزینه خرید ماشین را به صورت اقساطی پرداخت کنید. پرداخت این اقساط به مدل ماشین و فروشگاه مورد نظر بستگی دارد.
مانند هر کشور دیگری در کانادا هم همزمان با خرید ماشین باید نسبت به خرید بیمه آن اقدام کنید. شیوه خرید بیمه ماشین در تورنتو به صورت ماهانه است و حق بیمه پرداختی با توجه به نوع ماشین و سابقه رانندگی مالک خودرو مشخص خواهد شد. البته هزینه‌های خرید خودرو تنها به این دو مورد منتهی نمی‌شوند بلکه هزینه بنزین، سرویس ماشین، هزینه جای پارک و… از دیگر هزینه‌هایی هستند که در زمان خرید ماشین باید نسبت به پرداخت آن‌ها آگاه باشید.

هزینه تحصیل در تورنتو

هزینه تحصیل در شهر تورنتو کانادا در مقایسه با دیگر شهرهای جهان بسیار مناسب است. البته مقدار این هزینه به عواملی چون پایه تحصیلی، رشته، شهر مورد نظر، دانشگاه مورد نظر و… بستگی دارد. دولت کانادا این امکان را فراهم کرده است تا دانشجویان برای کاهش هزینه زندگی در تورنتو بتوانند به صورت پاره وقت یا تمام وقت کار کنند. هزینه تحصیل در مقاطع کارشناسی، ارشد، دکتری و… تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند. برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور باید حدود 20 هزار تا 30 هزار دلار هزینه کنید. به این ترتیب هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی حدود حدود 29 هزار دلار، هزینه تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری حدود 17 هزار دلار خواهد بود. این میزان هزینه با توجه به نوع رشته و تعداد دروس عملی می‌تواند متغیر باشد.

کلام آخر

اگر قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید بی شک شهر تورنتو می‌تواند یکی از گزینه‌‌های مناسب باشد. هزینه زندگی در این شهر زیبا بسیار بالاست اما با سطح درآمد مردم ساکن آن تناسب درستی دارد. هزینه زندگی در کشور کانادا در مقایسه با دیگر کشورهای هم رده خود چون استرالیا، آمریکا و… بسیار مناسب‌ است. 

همچنین پیشنهاد میکنیم مقاله هزینه زندگی دانشجویی در کانادا از سایت کن اپلای را مطالعه کنید.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

محبوب‌ترین شهر کانادا کدام شهر است؟
در حال حاضر شهر تورنتو به دلیل شرایط اقتصادی با ثبات و امکانات بالایی که به مردم عرضه کرده به عنوان یکی از محبوب‌ترین شهرهای کشور کانادا شناخته شده است.
در دانشگاه تورنتو چه رشته‌های برای دانشجویان ارائه شده است؟
در این دانشگاه بیش از 700 رشته تحصیلی وجود دارد. پزشکی، زیر شاخه‌های پزشکی، مهندسی، ستاره شناسی، ریاضی، فیزیولوژی و… از رشته‌های موجود در این دانشگاه هستند.
آیا راهی وجود دارد که بتوان هزینه زندگی در این شهر را کاهش داد؟
بله، دانشجویان با کار پاره وقت یا تمام وقت می‌توانند بخشی از هزینه‌های زندگی در تورنتو را پوشش دهند. دولت کانادا این امکان را فراهم کرده است تا دانشجویان بتوانند در حین تحصیل مشغول به کار شوند.
آیا تورنتو یکی از شهرهای گران کاناداست؟
بله، در حال حاضر شهر تورنتو به عنوان یکی از گران‌ترین شهرهای کشور کانادا معرفی شده است، به طوری که هزینه زندگی در آنجا از 71 درصد شهرهای آمریکای شمالی بیشتر است. هزینه زندگی در تورنتو حدود 35 درصد بالاتر از میانگین ملی است.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.