بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
اکتبر 9, 2022
5 دقیقه زمان مطالعه

دانشگاه کنکوردیا کانادا Concordia University

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
اکتبر 9, 2022
5 دقیقه زمان مطالعه

دانشگاه کنکوردیا کانادا Concordia University

کانادا سرزمین فرصت‌هاست. بسیاری از دانشجویان آرزوی تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را در سر دارند. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای توسعه یافته و پیشرفته کمتر می‌باشد. از طرفی مدارک این دانشگاه‌ها هم از اعتبار بسیار بالایی برخوردار هستند، از این رو رقابت بر سر پذیرش در دانشگاه‌های کشور کانادا بسیار بالاست.
این مقدمه کوتاه را عنوان کردیم تا درک بهترین از تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا و مزایای زندگی در این کشور داشته باشید. در ادامه قصد داریم تا اطلاعات جامع و کاملی را درباره دانشگاه کنکوردیا Concordia University در اختیارتان قرار دهیم.

بیشتر بخوانید:

هزینه ویزای تحصیلی کانادا

بهترین دانشگاه های ونکوور کانادا

دانشگاه های مونترال کانادا

کالج لسل کانادا

معرفی دانشگاه کنکوردیا  Concordia University

دانشگاه کنکوردیا  Concordia University دانشگاهی دولتی و عمومی است که در شهر مونترال استان کبک قرار گرفته است. دانشگاه کنکوردیا در کنار دو دانشگاه مک گیل و بیشاپ قرار دارد و تنها دانشگاه انگلیسی زبان در استان کبک می‌باشد. زبان مردم استان کبک فرانسوی بوده و اما در این دانشگاه تمام دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. ادامه تحصیل در دانشگاه کنکوردیا  Concordia University در کنار دانشگاه مک گیل یک انتخاب عالی برای دانشجویان است.

دانشگاه کنکوردیا در سال 1974 با کالج لویولا ادغام شد و فعالیت خود را آغاز کرد. در سال 2020 نزدیک به 50 هزار دانشجو در این دانشگاه ثبت نام کردند. در حال حاضر نزدیک به 47 هزار دانشجو در این دانشگاه به صورت تمام وقت و پاره وقت در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل می‌باشند.
دانشگاه کنکوردیا  Concordia University دارای دو پردیس در شهر مونترال است. پردیس‌های لاویولا و سر جورج ویلیامز دو پردیس این دانشگاه هستند و هرکدام دارای چندین ساختمان و دپارتمان می‌باشند. دانشگاه کنکوردیا  Concordia University دارای 5 دانشکده(دانشکده هنر و علوم، دانشکده هنرهای زیبا، دانشکده تحصیلات تکمیلی، دانشکده تجارت جان مولسون، دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر جینا کودی) است که دانشکده تجارت جان مولسون آن در بین 10 دانشکده برتر جهان قرار گرفته است.

در این دانشگاه رشته‌های مختلفی چون تاریخ، روزنامه نگاری، الهیات، تاریخ هنر، فیلم شناسی، زبان شناسی، جامعه شناسی، مهندسی ساختمان، مهندسی هوافضا، مدیریت، بیزینس، فناوری تجارت و….. به دانشجویان ارائه شده است. این رشته‌ها محدود به یک مقطع تحصیلی نیست و در تمام مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌شوند.

 دانشگاه کنکوردیا

شرایط اپلای دانشگاه کنکوردیا  Concordia University

پذیرش در این دانشگاه هم مانند دیگر دانشگاه‌های کانادا، دارای شرایط و ضوابط خاصی می‌باشند. از جمله شرایط مورد نیاز برای پذیرش مقطع مقاطع مختلف می‌توان به ارائه مدرک دیپلم 12 ساله، ارائه مدرک زبان معتبر، پیشنهاد تحقیقاتی یا پروپوزال، معرفی نامه، ترجمه تمام مدارک مورد نیاز، انگیزه نامه و توصیه نامه معتبر، رزومه تحصیلی، مقالات علمی معتبر، پایان نامه، نتیجه تحقیقات و…. اشاره کرد.

برای ادامه تحصیل در این دانشگاه لازم است تا تمام مدارک و شرایط را به صورت کامل داشته باشید. تکمیل بودن مدارک می‌تواند موجب تسریع روند اپلای تحصیلی شما شود. پذیرش در این دانشگاه هم به صورت مستقیم و هم به صورت مشروط انجام می‌شود.

ددلاین دانشگاه کنکوردیا  Concordia University در مقاطع مختلف تحصیلی یکسان است. ددلاین اپلای بیشتر رشته‌های تحصیلی در ماه مارس(ترم پاییز) می‌باشد. به همین ترتیب بهتر است دانشجویان بین‌المللی در ماه‌های ژانویه یا فوریه اپلای تحصیلی خود را انجام دهند. رشته‌هایی که نیاز به سوپروایزر یا استاد راهنما دارند در مقایسه با دیگر رشته‌ها ددلاین جلوتری دارند. ددلاین این رشته‌ها در ماه دسامبر می‌باشد.
برخی از رشته‌های تحصیلی که در ماه ژانویه پذیرش ندارند، می‌توانند در ماه ژوئن تا اوایل ماه ژوئیه(پذیرش زمستان) اقدام کنند.

بورسیه های دانشگاه دانشگاه کنکوردیا  Concordia University

بورسیه‌های تحصیلی تمام هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجویان را پوشش خواهد داد. این بورسیه‌های تحصیلی بیشتر برای دانشجویانی می‌باشد که در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا در حال ادامه تحصیل هستند. به همین دلیل است که رقابت برای اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه کنکوردیا  Concordia University بسیار بالاست. دانشجویانی که نتوانسته‌اند از طریق موسسه خاص یا دولت کانادا بورسیه تحصیلی خود را دریافت کنند، بهتر است مستقیما درخواست بورسیه تحصیلی خود را به نهادهای دانشگاهی ارائه دهند. در ادامه بورسیه‌های دانشگاه کنکوردیا  Concordia University را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا معرفی خواهیم کرد.

بورسیه‌های مربوط به مقطع کارشناسی:

بورسیه the concordia international scholars، بورسیه the concordia presidential scholarship، جایزه jmsb undergraduate student life awards

بورسیه مربوط به مقطع کارشناسی ارشد و دکتری:

بورسیه concordia merit scholarship، بورسیه concordia international yuition award of excellence، فلوشیپ concordia university doctoral graduate fellowships، بورسیه استانی master’s research scholarship b1z، بورسیه doctoral researche schilarships b2z

Concordia University

مزایای تحصیل در دانشگاه کنکوردیا  Concordia University

ادامه تحصیل در دانشگاه کنکوردیا  Concordia University می‌تواند مزایای بسیاری برای دانشجویان به همراه داشته باشد. ازجمله مزایای تحصیل در این دانشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این دانشگاه یکی از 50 دانشگاه برتر در آمریکای شمالی می‌باشد، از این رو مدرک دانشگاه کنکوردیا Concordia University از اعتبار بالایی برخوردار است.
  • در این دانشگاه رشته‌هایی که بازار کار خوبی در کبک دارند، ارائه شده است. رشته‌های مهندسی مخابرات، مهندسی عمران و اتوماسیون از رشته‌های پرطرفدار در این دانشگاه می‌باشند.
  • نزدیک به یک پنجم دانشجویان کنکوردیا در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در حال تحصیل می‌باشند.
  • حدود 15 درصد دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه از دانشجویان ایرانی هستند.

رنکینگ و افتخارات دانشگاه کنکوردیا

بر اساس آخرین آمار منتشر شده، رتبه جهانی این دانشگاه 522 می‌باشد، دانشگاه کنکوردیا  Concordia University توانسته جایگاه خوبی را در بین سایر دانشگاه‌های جهان کسب کند.
رنک جهانی QS دانشگاه کنکوردیا  Concordia University هم 477 می‌باشد. بر اساس مقاله منتشر شده در times higher education رتبه این دانشگاه بین 601 تا 800 است.
در رتبه‌بندی ARWU جایگاه دانشگاه کنکوردیا Concordia University بین 18 و 19 است.

افتخارات دانشگاه کنکوردیا

کلام آخر

کشور کانادا یکی از جذاب‌ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی می‌باشد. این کشور یکی از مرفه‌ترین کشورهای جهان است که رفاه اجتماعی در آن بسیار بالاست. از طرفی بسیاری از دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات خود می‌توانند در بازار کار این کشور مشغول به کار شوند. بدین ترتیب می‌توانند اقامت پس از تحصیل خود را از این کشور دریافت کنند. در این بلاگ سعی کردیم تا اصلاعات جامعی را در رابطه با دانشگاه کنکوردیا و شرایط پذیرش در آن در اختیارتان قرار دهیم.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

آیا دانشگاه کنکوردیا خوابگاه دارد؟
بله، این دانشگاه برای دانشجویان اتاق‌های تک نفره، دو نفره یا سوئیت فراهم کرده است. دانشجویان تنها باید هزینه غذای هر وعده را در هر ترم و در دو قسط پرداخت کنند.
آیا امکان اخذ بورسیه تحصیلی در دانشگاه کنکوردیا وجود دارد؟
همانطور که در این بلاگ عنوان کردیم امکان اخذ بورسیه تحصیلی در این دانشگاه وجود دارد. اما اخذ بورسیه شرایط رقابتی را بین دانشجویان ایجاد می‌کند، از این رو دانشجویان باید برای اخذ بورسیه تحصیلی شرایط خاص و منحصر به فردی داشته باشند.
رنک جهانی و رتبه دانشگاه کنکوردیا Concordia University چند می‌باشد؟
دانشگاه کنکوردیا  Concordia University در رنک جهانی رتبه 522 و در بین دانشگاه‌های کانادا رتبه 22 را دارد.
دانشگاه کنکوردیا در کدام استان کبک قرار گرفته است؟
این دانشگاه در شهر مونترال استان کبک قرار دارد.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.