بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
ژوئن 23, 2021
5 دقیقه زمان مطالعه

مهاجرت تحصیلی به کانادا بدون مدرک زبان

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
ژوئن 23, 2021
5 دقیقه زمان مطالعه

مهاجرت تحصیلی به کانادا بدون مدرک زبان

بیش از 7000 موسسه آموزشی، آژانس‌های دولتی و سازمان‌های مختلف در سراسر جهان نمرات آیلتس را برای تشخیص تسلط فرد به زبان انگلیسی معتبر می‌دانند. برای مهاجرت تحصیلی به کانادا باید در آزمون‌های زبان مثل آیلتس و تافل شرکت کنید. این آزمون‌ها سطح زبان متقاضی را مشخص می‌کند. متاسفانه همه متقاضیان، حتی کسانی که کاملا مسلط به انگلیسی یا فرانسوی صحبت می‌کنند، نمی‌توانند در آزمون قبول شوند و نمرات لازم را کسب کنند. به همین دلیل قبولی در آزمون می‌تواند یک مانع خیلی جدی برای برخی افراد باشد. اما همین افراد اگر در محیط انگلیسی زبان قرار بگیرند، پس از مدتی به راحتی می‌توانند آزمون‌ها را پشت سر بگذارند. اما چطور می‌توان بدون مدرک زبان به کانادا مهاجرت کرد؟ آیا این امکان وجود دارد؟

خوشبختانه برای مهاجرت تحصیلی به کانادا بدون مدرک زبان شرایط خاصی وجود دارد. آگاهی از این شرایط باعث می‌شود تا شانس بیشتری برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا تمامی شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا بدون مدرک زبان را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید:

آیا امکان پذیرش تحصیلی بدون مدرک زبان در دانشگاه‌های کانادا وجود دارد؟

بله امکان پذیرش تحصیلی بدون مدرک زبان در دانشگاه‌های کانادا وجود دارد. برای تحصیل در کانادا در دوره دبستان و دبیرستان نیازی به مدرک زبان نخواهید داشت. اما برای سایر دوره‌ها مثل کارشناسی یا کارشناسی ارشد در بعضی دانشگاه‌ها پذیرش بدون مدرک زبان نیز انجام می‌شود. اما در دروه دکتری داشتن مدرک زبان الزامی است. بااین‌حال داشتن مدرک زبان تاثیر مثبتی در اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی دارد و به همین دلیل معمولا توصیه می‌شود که مدرک زبان خود را دریافت کنید.

پذیرش در مقطع دبستان و دبیرستان بدون مدرک زبان

در دوره دبستان و دبیرستان، دانش‌‌آموز باید پذیرش یک مدرسه بین‌المللی را دریافت کرده و همراه با قیم خود به کانادا سفر کند. قیم باید ثابت کند توانایی پرداخت هزینه‌ زندگی دانشجو یا دانش آموز را در تمامی دوران تحصیل را دارد.

اگر دانش‌‌آموز در یک مدرسه شبانه‌‌روزی مشغول به تحصیل شود، نیاز به همراهی قیم نیست؛ اما اثبات تمکن مالی اهمیت دارد.

شاید در این دوره داشتن مدرک زبان اهمیتی نداشته باشد، اما دانش‌‌آموز برای یادگیری بهتر و موفقیت در امتحانات باید به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشد.

پذیرش در مقطع کارشناسی بدون مدرک زبان

برای اپلای کانادا بدون مدرک زبان باید به سایت دانشگاه موردنظر مراجعه کنید. اکثر دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان، مدرک زبان را الزامی می‌دانند. اما بعضی دانشگاه‌ها امکان پذیرش بدون مدرک زبان را در شرایط خود قرار داده‌اند. این نوع پذیرش مشروط به گذراندن دوره آموزشی زبان قبل از شروع کلاس‌های دانشگاه است.

دوره‌های زبان برای متقاضی هزینه خواهد داشت. به‌علاوه دانشجو در این زمان، اجازه انجام کار دانشجویی در کانادا به صورت پاره‌‌وقت هم ندارد.

پیشنهاد ما اخذ حداقل نمره زبان 6 در آیلتس آکادمیک است. چراکه داشتن مدرک زبان تاثیر مثبتی در روند پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی شما خواهد داشت.

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بدون مدرک زبان

در دوره کارشناسی ارشد امکان اخذ پذیرش تحصیلی و مهاجرت بدون مدرک زبان وجود دارد. در چنین حالتی دانشجو باید قبل از شروع کلاس‌ها یک دوره زبان در کانادا بگذراند. البته در این مقطع تحصیلی اکثر دانشگاه‌هایی که رنکینگ بالایی دارند، بدون مدرک زبان دانشجو نمی‌پذیرند و دانشجو باید مدرک زبان با حداقل نمره 5/6 داشته باشد. پس اگر قصد تحصیل در یک دانشگاه خوب را دارید، بهتر است با جدیت تمام برای آزمون زبان تلاش کنید.

پذیرش در مقطع دکتری بدون مدرک زبان

در دوره دکتری رزومه تحصیلی و علمی دانشجو بسیار مهم است. دانشجو باید توانایی مکاتبه با استادان و دانشگاه را داشته باشد. ثبت مقالات علمی و تحقیقاتی به زبان انگلیسی در ژورنال‌های معتبر نیز شانس اخذ پذیرش را بیشتر می‌کند.

در دوره دکتری اولویت پذیرش با دانشجویان کانادایی است. پس معدل بالا، داشتن رزومه تحصیلی و علمی قوی و داشتن مدرک زبان (آیلتس) با حداقل نمره 7 برای اخذ پذیرش تحصیلی ضروری است. در این مقطع تحصیلی امکان اخذ پذیرش بدون مدرک زبان وجود ندارد.

دریافت ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان ممکن است؟

برای دریافت ویزای تحصیلی باید مدارکتان کامل باشد. نبود مدارک زبان یکی از دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا است. یعنی ممکن است بتوانید پذیرش دانشگاه را اخذ کنید، ولی در مراحل دریافت استادی پریمیت و آفیسر به علت نداشتن مدرک زبان و کامل نبودن مدارک، درخواست ویزای شما رد شود.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان چیست؟

برای اینکه بتوانید بدون مدرک زبان و بدون هیچ مشکلی ویزای تحصیلی دریافت کنید، بهتر است شرایط زیر را داشته باشید:

  • داشتن پاسپورت معتبر
  • اخذ پذیرش از برترین دانشگاه‌های کانادا همراه با ارائه مکاتبه به زبان انگلیسی با استادان (ترجیحا مکاتبه تصویری در اسکایپ برای اثبات تسلط مکالمه به زبان انگلیسی)
  • اخذ ویزای توریستی کانادا

کلام آخر

با اینکه مهاجرت تحصیلی به کانادا بدون مدرک زبان هم ممکن است، اما اگر می‌خواهید در بهترین دانشگاه‌های کانادا پذیرش بگیرید، یا می‌خواهید به‌سرعت و بدون هیچ مشکلی پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید؛ بهتر است مدرک زبان خود را با نمره قابل‌قبول بگیرید.

آیا برای شما هم پیش آمده به دلیل نداشتن مدرک زبان درخواست پذیرش یا ویزای تحصیلی‌تان برای دانشگاه‌های کانادا رد شود؟ لطفا تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

آیا تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان ممکن است؟
بله شانس اخذ ویزای کاندیشنال وجود دارد. تحصیل در کانادا از مقطع ابتدایی تا کارشناسی ارشد بدون مدرک زبان و مشروط به گذراندن دوره‌های زبان در کانادا ممکن است.
آیا باید برای دوره‌های زبان دانشگاه‌ها برای اخذ پذیرش بدون مدرک زبان هزینه‌ای پرداخت کنیم؟
بله این دوره‌ها هزینه‌ای جدا از شهریه دانشگاه دارند.
آیا امکان اخذ بورسیه تحصیلی بدون مدرک زبان در کانادا وجود دارد؟
ازآنجایی‌که کانادا برای دانشجویان بین‌المللی امکان تحصیل رایگان را در نظر نگرفته است، رقابت برای گرفتن بورسیه بسیار بالاست. پس نداشتن مدرک زبان با نمره خوب شانس گرفتن بورسیه را کاهش می‌دهد.
برای اخذ پذیرش بدون مدرک زبان از کجا باید شروع کنم؟
ابتدا باید قوانین و شرایط دانشگاه‌های معتبر را که اجازه پذیرش دانشجوی بین‌المللی دارند را بررسی کنید. سپس از بین دانشگاه‌هایی که شرایط اخذ پذیرش بدون مدرک زبان دارند، بهترین گزینه را برای اپلای انتخاب کنید.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.