بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
اکتبر 9, 2022
6 دقیقه زمان مطالعه

معرفی کالج سنتنیال کانادا Centennial college Toronto

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
اکتبر 9, 2022
6 دقیقه زمان مطالعه

معرفی کالج سنتنیال کانادا Centennial college Toronto

کانادا یکی از کشورهای پیشرفته است که توانسته از نظر جایگاه علمی رتبه بالایی را کسب کند. همچنین این کشور در بین دیگر کشورهای جهان در بخش آموزش و پرورش جایگاه بالایی دارد. بسیاری از دانشجویان به دلیل سیستم آموزشی قوی و سطح بالایی که دارند این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می‌کنند.

آیا با دانشگاه‌های و کالج‌های این کشور آشنایی دارید؟ کالج سنتنیال کانادا Centennial college Toronto یکی از بهترین کالج‌های کشور کاناداست. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی به دنبال تحصیل در این کالج هستند. در این بلاگ همراه ما باشید تا با کالج سنتنیال کانادا Centennial college Toronto و شرایط ثبت نام در آن بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

دانشگاه کنکوردیا کانادا

بهترین دانشگاه های ونکوور کانادا

دانشگاه های مونترال کانادا

کالج لسل کانادا

معرفی کالج سنتنیال کانادا

یکی از کالج‌های معتبر کشور کانادا، کالج عمومی آنتاریو است. این کالج در سال 1966 تاسیس شده و در 54 سال گذشته توانسته عملکرد بسیار خوب و مناسبی داشته باشد. این کالج به عنوان یکی از منتخب‌ترین موسسات بین دانشجویان بین‌المللی می‌باشد. کالج سنتنیال کانادا Centennial college Toronto دارای 5 پردیس و 7 مدرسه علمی است، این دانشگاه توانسته بیش از 160 برنامه دیپلم، لیسانس و تحصیلات تکمیلی به صورت تمام وقت و پاره وقت به دانشجویان ارائه دهد. تمرکز این کالج بیشتر روی آماده سازی دانشجویان برای ورود به بازار کار و مشارکت پایدار با جوامع محلی است. این کالج هر ساله میزبان بیش از 5 هزار دانشجو بوده و در حال حاضر هم حدود 27 هزار دانشجوی تمام وقت در آن مشغول به تحصیل هستند، حدود 12 هزار نفر از این دانشجویان را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده است.

مدارک زبان قابل قبول در این دانشگاه تنها آیلتس، تافل آنلاین، تافل کتبی، PTE، ITEP، دولینگو MELAB، CAEL، CE و… می‌باشند.

از رشته‌های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه می‌توان به اعتیاد سلامت روانی، زبان انگلیسی، خدمات فنی خودرو، آموزش‌های اولیه کودکان، علوم و هنرهای عمومی، تکنسین نیروی محرکه، انتقالات شغلی و محیطی، کارمند خدمات اجتماعی، تعمیر خودکار بدنه خودرو، مبانی نیروی محرکه، کارمند توسعه خدمات، تکنسین هوانوردی، مونتاژ بدنه هواپیما، مهندسی ساخت هوا و فضا و… اشاره کرد.

دانشجویان بهتر است برای ثبت نام در دوره‌های آموزشی این کالج 4 تا 6 ماه قبل از شروع ترم تحصیلی، سبت به ثبت نام اقدام کنند.

کالج سنتنیال

شرایط پذیرش در کالج سنتنیال کانادا

ثبت نام و ادامه تحصیل در کالج سنتنیال کانادا Centennial college Toronto هم مانند هر کالج و دانشگاه دیگری دارای شرایط و ضوابط خاص خود است. برای ثبت نام در این کالج با توجه به نوع رشته به مدارک مختلفی نیاز دارید. در ادامه با شرایط ثبت نام و مدارک لازم در هر رشته بیشتر آشنا خواهید شد.

مدارک لازم

برای ثبت نام در کالج سنتنیال کانادا Centennial college Toronto مانند ثبت نام در دانشگاه‌های این کشور باید مدارک کاملی داشته باشید. این مدارک عبارتند از ارائه مدرک دیپلم، دبیرستان و پیش دانشگاهی، ارائه مدرک زبان بر اساس مقطع تحصیلی، اسکن پاسپورت و مدارک شناسایی و….
این مدارک از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در این کالج می‌باشد. برخی از رشته‌ها مدارک خاصی نیاز دارند که بهتر است قبل از هرگونه اقدامی با تمام مدارک لازم برای ثبت نام با آن رشته آشنا شوید.

هزینه و شهریه

کالج سنتنیال برنامه جدید و آموزشی خود را در سال 2021 و 2022 معرفی کرد. در این برنامه تحصیلی تمام هزینه مربوط به تحصیل در کالج سنتنیال کانادا Centennial college Toronto ذکر شده است. این هزینه‌ها شامل هزینه‌های پایه و هزینه‌های جانبی دانشجویان است. هزینه و شهریه تحصیل دانشجویان در کالج سنتنیال به شرح زیر می‌باشد:

  • شهریه تحصیل در رشته فناوری اطلاعات کاربردی سال اول 19484 دلار، سال دوم 19201 دلار ، سال سوم 19201 دلار و سال چهارم 18921 دلار می‌باشد.
  • شهریه تحصیل در مدرسه مهندسی تکنولوژی و علوم کاربردی در سال اول 16377 دلار، سال دوم 16138 دلار و در سال سوم 15904 دلار
  • شهریه تحصیل در رشته مدیریت روابط عمومی سال اول 18521 دلار، سال دوم 18521 دلار، سال سوم 18251 دلار و سال چهارم 17985 دلار
  • شهریه تحصیل در رشته پرستاری 28350 دلار است. رشته پرستاری در این کالج دو ساله بوده و این شهریه به ازای هر سال است.

 Centennial college Toronto

مراحل اخذ پذیرش

اگر دانشجوی بین‌المللی هستید و قصد ادامه تحصیل در کالج سنتنیال کانادا Centennial college Toronto را دارید باید با مراحل ثبت نام و پذیرش آن آشنا شوید. این مراحل به شرح زیر می‌باشند:

  • انتخاب رشته مورد نظر در سایت کالج سنتنیال
  • تکمیل فرم آنلاین
  • ارسال فرم درخواست و ساخت شماره شناسایی
  • آماده کردن مدارک مورد نیاز بر اساس رشته و اسکن مدارک
  • بررسی وضعیت پذیرش با تماس با اعضای تیم پذیرش
  • پرداخت شهریه و ثبت نام اولیه
  • ذخیره کردن نامه پذیرش، مدارک پرداخت شهریه و سایر مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی
  • ارائه نتیجه ویزا به تیم تحصیلی

بورسیه های کالج سنتنیال

دولت کانادا هر ساله بودجه‌هایی را برای دانشجویان بین‌المللی در نظر می‌گیرد. کالج سنتنیال هم یکی از کالج‌هایی است که با ارائه بورسیه و کمک هزینه تحصیلی شرایط را برای ادامه تحصیل دانشجویان مهیا می‌کند.
معمولا بعد از دریافت بورسیه تحصیلی کانادا ، ایمیلی برای شما ارسال می‌شود که در آن از دانشجو خواسته شده تا مدارک لازم را ارسال کند. زمانی که بورسیه تحصیلی شما در کالج تایید شود یک چک 14 روزه در اختیار شما قرار می‌گیرد. این چک‌ تنها تا 6 ماه بعد از صدور انقضا خواهند داشت. اما از بورسیه‌های ارائه شده در کالج سنتنیال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بورسیه part time general bursary
ارزش این بورسیه تحصیلی 400 دلار است و برای 200 دانشجو در نظر گرفته شده است.

بورسیه full time general bursary
ارزش این بورسیه تحصیلی حدود 500 دلار است و به 525 دانشجو  تمام وقت تعلق می‌گیرد.

بورسیه engineered to succeed entrance bursary
این بورسیه به 15 دانشجو به ارزش 500 دلار اهدا خواهد شد. این نوع بورسیه تنها به دانشجویانی که در رشته فناوری اطلاعات و علوم کاربردی فعالیت داشته باشند تعلق می‌گیرد.

بورسیه centennial college part time special bursary program
ارزش این بورسیه بیش از 2500 دلار است و بیشتر با هدف پرداخت شهریه و خرید لوازم اولیه به دانشجویان تعلق می‌گیرد.

افتخارات کالج سنتنیال

مشاهیر بسیاری از این کالج فارغ‌التحصیل شده‌اند. می‌توان به هنرمندان و بازیگران بزرگی چون گابریلا ساندرا، جسیکا جین، جنیفر والنتینه، الینور کاپلن و… اشاره کرد.

افتخارات کالج سنتنیال

رنک کالج سنتنیال کانادا

این کالج توانست در همان ابتدای فعالیت خود رتبه بسیار خوبی را به خود اختصاص دهد. یکی از پردیس‌های عالی و شناخته شده کالج سنتنیال ، پردیس هوا و فضای آن است. این پردیس در بین مراکز تحقیقاتی و موسسات توانسته رتبه  را کسب کند. این کالج توانست از دیگر جایگاه‌های کالج سنتنیال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنکینگ جهانی کالج سنتنیال بر اساس webometrics: 5637
  • رنکینگ جهانی کالج سنتنیال بین کالج‌های کانادا بر اساس webometrics: 78
  • رنکینگ جهانی کالج سنتنیال بین کالج‌های کانادا بر اساس unipage: 33
  • رنکینگ جهانی کالج سنتنیال بر اساس unipage: 1089

کلام آخر

در این بلاگ سعی کردیم تا اطلاعات جامع و کاملی درباره کالج سنتنیال کانادا Centennial college Toronto در اختیارتان قرار دهیم. ادامه تحصیل در این کالج قطعا انتخاب درستی است و می‌توان به راحتی بعد از اتمام تحصیلات وارد بازار کار شد. دوره‌های کوتاه مدت کالج‌های کانادا این امکان را فراهم کرده تا بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن در مقایسه با دانشگاه‌های کانادا وارد بازار کار این کشور شد.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

ددلاین کالج سنتنیال کانادا Centennial college Toronto چه زمانی است؟
ترم‌های مختلف کانادا، ددلاین مختلفی دارد. ددلاین کالج سنتنیال کانادا Centennial college Toronto به نوع رشته بستگی دارد.
چه مدارک زبانی در این دانشگاه قابل قبول هستند؟
طبق آنچه در این بلاگ عنوان شد مدارک زبان تافل، آیلتس، دولینگو و... در این دانشگاه قابل قبول هستند.
آیا کالج سنتنیال کانادا Centennial college Toronto دانشکده تجارت هم دارد؟
بله، ازجمله دانشکده‌های این کالج می‌توان به دانشکده تجارت، دانشکده گردشگری، دانشکده جهانگردی، دانشکده هنر و طراحی و... اشاره کرد.
کالج سنتنیال کانادا Centennial college Toronto در کدام شهر قرار گرفته است؟
این کالج در شهر تورنتو که یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای کانادا است قرار دارد.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.