بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
اکتبر 13, 2021
7 دقیقه زمان مطالعه

راهنمای اخذ ویزای همراه دانشجویی کانادا

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
اکتبر 13, 2021
7 دقیقه زمان مطالعه

راهنمای اخذ ویزای همراه دانشجویی کانادا

کانادا کشوری است که به اتحاد خانواده اهمیت زیادی می‌دهد. به این معنی که به دانشجو این فرصت را می‌دهد که خانواده خود را نیز به عنوان همراه به کانادا بیاورد. این کار به میزان زیادی به کم شدن استرس دانشجو کمک می‌کند و از نظر روحی تاثیر مثبتی نیز در فرد می‌گذارد. اگر هم صاحب فرزند هستید او نیز می‌تواند بدون ویزای تحصیلی از مدارس دولتی کانادا استفاده کند. در ادامه با ما باشید تا با ویزای همراه دانشجویی کانادا و شرایط اخذ آن بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

ویزای همراه کانادا  

ویزای همراه به ویزایی می‌گویند که برای افراد همراه درخواست‌کننده اصلی صادر می‌شود. ویزای همراه یکی از بهترین فرصت‌هایی است دولت کانادا در اختیار افراد قرار داده است. این ویزا به اعضای درجه یک خانواده فرد اصلی تعلق می‌گیرد.

ویزای همراه کانادا را برای چه کسانی می‌توان گرفت؟

در ابتدا باید بپرسیم همراه کیست؟ همانطور که گفتیم همراه به معنی اعضای خانواده درجه یک(همسر، فرزند و والدین) است که در این بخش درباره آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

ویزای همراه همسر

زمانی که فرد برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام می‌کند فرصتی پیش می‌آید که بتواند حق شهروندی کانادا را داشته باشد. یکی از مزیت‌های کانادا این است که همسر فرد به عنوان همراه می‌‌تواند از طریق ویزای همراه دانشجویی کانادا از همان روز اول در کانادا حضور داشته باشد و به صورت تمام‌وقت کار کند. نکته مهم این است که 90 روز قبل از تمام شدن ویزا باید برای تمدید اقدام کند. از دیگر مزیت‌های این نوع ویزا می‌توان به این مورد اشاره کرد که ویزای همسر دانشجو به عنوان همراه، بدون نیاز به شغل قبلی و تایید کارفرما صادر خواهد شد و حضور او می‌تواند مقدار زیادی از هزینه‌های زندگی و تحصیل را تامین کند.

ویزای همراه فرزندان

در ابتدا باید بگوئیم فرزند مجرد با سن کمتر از 22 سال فرزندان وابسته شمرده می‌شوند. حال اگر فرزند بالای 22 سال دارید که از نظر فیزیکی یا ذهنی مشکلاتی دارند نیز فرزند وابسته محسوب می‌شود. فرزندانی که به سن قانونی رسیده باشند را فرزند minor می‌گویند اما موضوع مهم این است که در استان‌های مختلف کانادا سن قانونی متفاوت است. برای مثال در آلبرتا، کبک و ساسکچوان و چند استان دیگر سن قانونی 18 سال است اما در استان‌هایی مثل کلمبیا، نوناووت و چند استان دیگر سن قانونی 19 سال است.
اگر دانشجو قصد داشته باشد فرزندان وابسته‌اش را همراه خود به کانادا بیاورد باید از این ویزا اقدام کند که در این صروت فرزان می‌توانند کنار والدینشان در از تحصیل در کانادا بهره‌مند شوند. اما اگر فرزندان وابسته نباشند و به سن قانونی رسیده باشند باید از گزینه تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌ها اقدام کنند.

ویزای همراه والدین

ویزای همراه والدین نیز یکی دیگر از انواع ویزای همراه دانشجویی کانادا است. برای اخذ ویزای همراه کانادا برای والدین، فرد اصلی باید از یکی از موسسات آموزشی کانادا نامه پذیرش داشته باشد تا والدین وی بتوانند از فرصت حضور در کانادا در کنار فرزندشان بهره‌مند شوند. اما برای اخذ ویزا برای والد نکاتی وجود دارد:

  1. در این نوع ویزا فرد متقاضی حتما باید زیر سن قانونی باشد. قبل‌تر درباره سن قانونی در استان‌های مختلف کانادا توضیحات لازم را داده‌ایم. در این شرایط والدین فرد متقاضی یا حتی یکی از اقوام و آشنایان وی می‌تواند به عنوان سرپرست درخواست ویزای همراه گاردین دهد. اما این سرپرستی حتما باید قانونی و محضری باشد.
  2. ویزای گاردین این فرصت را برای فرد متقاضی فراهم می‌کند که فردی را به عنوان سرپرست در کانادا همراه خود داشته باشد. دیگر والد فرد می‌تواند توسط ویزای توریستی برای دیدن اعضای خانواده در کانادا حضور داشته باشد. نکته مهم این است که مدت زمان این ویزا 5 سال است و از زمان ورود به کانادا می‌تواند 6 ماه در آنجا بماند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه تحصیلی

همانطور که قبل‌تر گفتیم دانشجو می‌تواند توسط ویزای همراه دانشجویی کانادا همراه خود را به این کشور ببرد. این کار کاملا قانونی بوده و هیچ منعی برایش وجود ندارد اما نکته مهم این است که مدارک فرد همراه می‌تواند روی ویزای تحصیلی دانشجو تاثیر مثبت و منفی داشته باشد. در ادامه مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا برای همراه دانشجو بررسی میکنیم.

مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه همسر دانشجو

  • ترجمه رسمی سند ازدواج با مهر تایید وزارت دادگستری، مدارک هویتی
  • پاسپورت دارای اعتبار و برابر با مدت زمان اقامت در کانادا
  • مدارک لازم جهت اثبات تمکن مالی
  • تکمیل فرم اطلاعات هویتی و خانوادگی و همینطور درخواست ویزای همراه همسر دانشجو
  • دو قطعه عکس پاسپورتی با ابعاد 3.5*4.5 با زمینه سفید
  • مدارکی که نشان‌دهنده پیشنهاد کار از سوی یک کارفرمای کانادایی باشد در صورتی که برای open work permit اقدام کرده‌اید.
  • ارائه تاریخچه سفرها

مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه فرزندان دانشجو

  • پاسپورت دارای اعتبار و برابر با مدت زمان اقامت در کانادا
  • مدارک پذیرش برای یکی از موسسات آموزشی کانادا در صورتی که برای پذیرش وی اقدام کرده باشید
  • دو قطعه عکس پاسپورتی با ابعاد 3.5*4.5 با زمینه سفید
  • تکمیل فرم اطلاعات هویتی و خانوادگی و همینطور درخواست ویزای همراه همسر دانشجو
  • ارائه تاریخچه سفرها
  • مدارک تمکن مالی والدین
  • اگر تنها یکی از والدین همراه فرزند باشند باید مدارک اثبات رضایت والدی که در سفر حضور ندارد وجود داشته باشد.
  • ترجمه مدارک هویتی والدین و فرزند

مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه والدین دانشجوی زیر سن قانونی

  • دو قطعه عکس پاسپورتی با ابعاد 3.5*4.5 با زمینه سفید
  • تکمیل فرم اطلاعات هویتی و خانوادگی و همینطور درخواست ویزای تحصیلی دانشجو و ویزای همراه والدین
  • مدارک لازم جهت اثبات تمکن مالی والدین
  • ارائه تاریخچه سفرها
  • اگر تنها یکی از والدین همراه فرزند باشند باید مدارک اثبات رضایت والدی که در سفر حضور ندارد وجود داشته باشد.
  • مدارک پذیرش برای یکی از موسسات آموزشی کانادا
  • ترجمه مدارک هویتی والدین و فرزند
  • پاسپورت تمامی اعضای خانواده که فصد سفر به کانادا را دارند با اعتبار مدت زمان حضور در کانادا

چطور می‌توان ویزای همراه تحصیلی گرفت؟

ویزای (TRV) ویزای مختص همراه در کانادا است که در این بخش نحوه دریافت آن را توضیح خواهیم داد.
برای دریافت این ویزا باید به آفیسر ثابت کنید که بعد از اتمام آن به کشور خود بازخواهید گشت و هزینه کافی را برای حمایت از خانواده و بازگشت به کشور خودتان دارید. برای دریافت این ویزا نباید پرونده قضایی داشته باشید و باید از نظر جسمی نیز در سلامت کامل باشید. شما باید ثابت کنید که حضور شما در کانادا خطری ندارد و امنیت کشور کانادا را به خطر نمی‌اندازید. از طرفی؛ قصد تحصیل یا کار را ندارید مگر اینکه اجازه‌اش به شما داده شده باشد.

ویزای همراه توریستی

دریافت ویزا از طریق توریستی سقف شش ماهه دارد و پروسه دریافت آن حدود 167 روز زمان می‌برد. دریافت این ویزا برای هر نفر 100 دلار و برای یک خانواده 500 دلار هزینه خواهد داشت. از طرفی؛ مراحل انگشت نگاری هر فرد 85 دلار و خانواده 175 دلار هزینه دارد.
ویزای توریستی کانادا معمولا به دو صورت ارائه می‌شود. نوع اول ویزای توریستی یک بار ورود است که همانطور که از نام پیداست یعنی شما اجازه یک بار ورود به کانادا را با این ویزا خواهید داشت. نوع دوم ویزای مولتی اینتری است که با اعتبار ده ساله به شما این امکان را می‌دهد که هر تعداد باری که بخواهید بتوانید وارد کانادا شوید.

ویزای همراه کاری

دریافت ویزا از طریق کار که به شما اجازه می‌دهد مادامی که دانشجو در کانادا هست شما نیز در کنار او باشید و شغل تمام وقت داشته باشید. برای دریافت این ویزا حداقل 155 دلار باید هزینه کنید، بعلاوه هزینه انگشت‌نگاری که 85 دلار است.

ویزای همراه تحصیلی

دریافت ویزای همراه تحصیلی که به شما اجازه می‌دهد تا پایان زمان تحصیل فرد اصلی آنجا باشید و اجازه کار Open work permit داشته باشید. برای دریافت این ویزا فرد باید ثابت کند که از نظر مالی وضعتی خوبی دارد و می‌تواند هزینه‌های زندگی را تامین کند.

چطور ویزای همراه تحصیلی را تمدید کنیم؟

اگر فرد دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی برای ویزای کار فارغ‌التحصیلی اقدام کند همراه او نیز می‌تواند به اندازه مدت زمان ویزای کار فارغ‌التحصیلی فرد، ویزای کار خود را تمدید کند. برای اطمینان و دوری از هر خطری حداقل 90 روز قبل برای انجام این پروسه اقدام کنید.

کلام آخر

کشور کانادا همواره یکی از بهترین کشورها برای ادامه تحصیل و زندگی است. هرساله تعداد بسیاری از دانشجویان برای اخذ اقامت تحصیلی و اپلای کانادا از دانشگاه‌های این کشور درخواست خود را ارسال می‌کنند. در این میان بیش از نیمی از آن‌ها پذیرفته خواهند شد.
در این مقاله سعی کردیم نحوه اخذ ویزای همراه دانشجو را برایتان شرح دهیم. اکنون اگر قصد اخذ پذیرش تحصیلی این کشور را دارید به راحتی می‌توانید با اخذ ویزای همراه همسر یا خانواده خود را همراه خود به کشور کانادا ببرید.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

مدارک لازم برای ویزای همراه دانشجویی کانادا چیست؟
تکمیل فرم‌های درخواست، مدارک مورد نیاز، مدارک اثبات روابط خانوادگی، پاسپورت، بایومتریک و مجوز تحصیل فرد دانشجو
چه کسانی می‌توانند ویزای تحصیلی همراه دریافت کنند؟
اگر از طریق ویزای همراه دانشجویی کانادا بخواهید اقدام کنید؛ همسر و فرزندان وابسته می‌توانند برای همراهی شما از این نوع ویزا استفاده کنند.
ویزای همراه تحصیلی کانادا چیست؟
ویزایی که به دانشجوی متقاضی کمک می‌کند اعضای خانواده درجه یک خود را در کانادا کنار خود داشته باشد.
بهترین زمان برای دریافت ویزای همراه تحصیلی کانادا چه زمانی است؟
معمولا اقدام همزمان کمی پرونده را پیچیده می‌کند چرا که ممکن است حتی باعث رد شدن نیز بشود از این رو بهترین زمان برای اقدام به دریافت ویزای همراه دانشجویی کانادا بعد از صادر شدن ویزای فرد متقاضی اصلی است.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.