مهاجرت تحصیلی به کانادا در سال 2023 صفر تا صد

آماده شدن برای آینده و پیشرفت می‌تواند مرحله مهیجی از زندگی باشد. گزینه‌ها و راه‌های بسیار زیادی برای انتخاب وجود دارد!

آماده شدن برای آینده و پیشرفت می‌تواند مرحله مهیجی از زندگی باشد. گزینه‌ها و راه‌های بسیار زیادی برای انتخاب وجود دارد! برای گسترش افق دید و کسب تجربه‌ و موفقیت‌های بیشتر در زمینه تحصیلی، بسیاری از دانشجویان ترجیح می‌دهند در خارج از کشور تحصیل کنند. از میان کشورهای زیادی که برای تحصیل، دانشجویان بین‌المللی می‌پذیرند، کانادا در رتبه اول قرار دارد. در واقع طی چند سال گذشته تعداد دانشجویان بین‌المللی در این کشور به طرز چشمگیری افزایش یافته است. اما چرا؟ دلایل بسیاری از شرایط ساده، مزایای زیاد و هزینه معقول وجود دارد. در ادامه به بررسی همه مزایا و مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا میپردازیم.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل چه شرایطی دارد؟

حالا که با مزایای تحصیل و زندگی در کانادا آشنا شدید شاید برایتان سوال پیش آید شرایط مهاجرت تحصیلی به این کشور زیبا چیست؟ در ادامه به تفکیک مقاطع تحصیلی تمام شرایط را به طور کامل توضیح داده‌ایم.

برای تحصیل در مدارس کانادا چه مراحلی را باید طی کنیم؟

در اکثر استان‌های کشور کانادا، تحصیلات ابتدایی از سن ۶ سالگی آغاز می‌شود و دانش‌آموزان باید ۱۲ سال تحصیلات پایه و متوسطه را با موفقیت بگذرانند تا بتوانند وارد کالج یا دانشگاه شوند.
قوانین استان کبک با سایر استان‌های کانادا کمی تفاوت دارد. طول تحصیلات پایه و متوسطه در این استان ۱۱ سال است. دانش آموزان بعد از ۱۱ سال و اخذ دیپلم می‌توانند نسبت به ادامه تحصیلات خود در کالج یا دانشگاه اقدام کنند.  و به مدت ۱۲ سال برای اخذ دیپلم ادامه دارد. دانش آموز بین سن ۶ تا ۱۸ سالگی می‌تواند برای تحصیل در مدارس کانادا اقدام کند.

زبان

خوشبختانه تحصیل در مدارس کانادا نیازی به اخذ مدرک زبان ندارد اما دانش‌آموز برای شرکت در کلاس‌ها و گذراندن دوره تحصیل باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی مسلط باشد. برخی از مدارس کانادا به منظور تعیین سطح زبان انگلیسی دانش‌آموزان، از آن‌ها تست زبان می‌گیرند.

هزینه‌های تحصیل

تحصیل در مدارس و کالج‌های کشور کانادا با پرداخت هزینه امکان‌پذیر است. هزینه تحصیل هر دانشجویی با توجه به نوع رشته تحصیلی، شهر محل سکونت، نوع کالج و….. متغیر خواهد بود.
به طور میانگین هزینه تحصیل دانش آموزان و دانشجویان بین‌المللی به شرح زیر است(این هزینه‌ها با توجه به نوع رشته، کالج و…) متغیر است:

  • مدارس سالانه ۱۳ تا ۲۰ هزار دلار در سال
  • کالج ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار در سال

هزینه‌های فوق شامل هزینه تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه‌های این کشور است. هزینه رفت و آمد، خوراک، پوشاک، تفریح و…. به صورت جداگانه محاسبه خواهد شد.

تمکن مالی و تعداد همراهان

برای تحصیل در کشور کانادا یکی از شروط اصلی و مهم، اثبات تمکن مالی است. در صورتی که دانش‌آموزان و دانشجویان نتوانند تمکن مالی خود را ثابت کنند، قطعا ویزای آن‌ها ریجکت خواهد شد. ویزای تحصیلی صادر شده برای همان سال تحصیلی است و تنها یک سال اعتبار دارد.
در حال حاضر میزان تمکن مالی دانشجویان بین‌المللی در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۸ هزار دلار برای افراد مجرد و ۳۴ هزار دلار برای افراد متاهل در نظر گرفته شده است. البته در صورت داشتن هر فرزند ۳ هزار دلار به این مبلغ اضافه می‌شود.

بهترین مدارس کانادا

در کانادا مدارس خوب زیادی وجود دارد. در ادامه بعضی از آنها را معرفی می‌کنیم.

• مدرسه بادول (Bodwell) در ونکوور

• مدرسه اشبری (Ashbury) در اوتاوا

• مدرسه دخترانه برنکسوم هال ( Branksome Hall) در تورنتو

• مدرسه سنت جورج در ونکوور

• مدرسه بیشاپ (Bishop’s) در شربوک کبک

برای تحصیل در کالج های کانادا چه مراحلی را باید طی کنیم؟

تمامی دانش‌آموزان برای ورود به کالج‌ها و دانشگاه‌های کشور کانادا، باید ۱۱ یا ۱۲ سال تحصیلات مقدماتی داشته باشند. در استان کبک دانش‌آموزان باید ۱۱ سال تحصیلی بگذرانند، به همین دلیل تحصیل در کالج برای این دسته از دانش‌آموزان اجباری و ضروری است. دانش‌آموزان باید ۲ سال در کالج‌های این کشور تحصیل کنند تا بتوانند وارد دانشگاه‌های کانادا شوند. در سایر استان‌های کشور کانادا دانش‌آموزان باید ۱۲ سال تحصیلات مقدماتی در مدارس این کشور داشته باشند تا بتوانند یا وارد کالج یا وارد دانشگاه‌های این کشور شوند.

دانشجویانی که به دنبال یادگیری رشته‌های عملی و حرفه‌ای هستند می‌توانند وارد کالج شوند، اما برای تحصیلات آکادمیک می‌توانید دانشگاه را انتخاب کنید.
متقاضیان بین‌المللی هم در صورت اخذ مدرک دیپلم می‌توانند هم در کالج و هم در دانشگاه‌های این کشور ادامه تحصیل دهند.

زبان

برخی از کالج‌های کانادا برای پذیرش نیاز به مدرک آیلتس با حداقل نمره ۶ را دارند. البته پذیرش مشروط در کالج‌های کانادا امکان‌پذیر است. دانشجویان می‌توانند پذیرش مشروط انجام دهند و در صورتی که دوره‌های پیش نیاز زبان را با موفقیت بگذرانند، پذیرش مشروط آن‌ها به پذیرش قطعی تبدیل می‌شود.

هزینه

شهریه کالج‌های کشور کانادا با توجه به نوع کالج، نوع رشته و.. متغیر است. به طور میانگین شهریه تحصیل در کالج‌های این کشور حدود ۸ هزار دلار است.

محدودیت سنی

محدودیت سنی برای اخذ پذیرش و دریافت ویزای کانادا وجود ندارد. با این حال همه چیز به نوع بررسی افسر اداره مهاجرت و شرایط متقاضی بستگی دارد. معمولا بیشتر آمار قبولی در الج‌های کشور کانادا مربوط به متقاضیانی است که بین ۱۸ تا ۳۰ سال سن دارند. احتمال اخذ ویزا برای افرادی که بین ۳۰ تا ۴۰ سال سن دارند هم بسیار کمتر از سایر متقاضیان است.

ویزای همراه

امکان اخذ ویزا برای همراهان به صورت ویزای کاری یا ویزای بازدید کننده وجود دارد و متقاضی می‌تواند برای همسر و فرزندان خود نیز اقدام به دریافت ویزا کند.

بهترین کالج‌های کانادا

در ادامه بعضی از کالج‌های معتبر و معروف کانادا را معرفی می‌کنیم.

• Camosun College در بریتیش کلمبیا

• Alberta Vocational College در استان آلبرتا

• Algonquin College در انتاریو

• Cumberland College در ساسکاچوان

• Assiniboine community college در منیتوبا

برای تحصیل در دانشگاه های کانادا در مقطع کارشناسی چه مراحلی را باید طی کنیم؟

برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی باید مدارک خود را برای دانشگاه مورد نظر ارسال کرده و هزینه‌ای پرداخت کنید. در صورت اخذ پذیرش باید برای درخواست ویزا اقدام کنید و پس از اخذ ویزا به کانادا مهاجرت کنید. اما برای اخذ پذیرش و ویزا باید شرایطی را داشته باشید یا فراهم کنید.

زبان

متقاضی باید به یکی از دو زبان انگلیسی یا فرانسوی مسلط باشد. داشتن مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۶ نیز برای بسیاری از دانشگاه‌ها ضروری است.
در حال حاضر امکان پذیرش مشروط در برخی از دانشگاه‌های کانادا وجود دارد. در این نوع پذیرش دانشجو بدون ارائه مدرک زبان می‌تواند انتخاب رشته کند و وارد دانشگاه شود، اما پذیرش آن به عنوان پذیرش مشروط ثبت می‌شود. در صورتی که بتواند دوره پیش نیاز زبان را با موفقیت بگذراند، پذیرش مشروط آن به پذیرش قطعی تبدیل می‌شود.
اما این نوع پذیرش برای متقاضیان ایرانی می‌تواند دلیلی بر ریجکت شدن ویزای تحصیلی آن‌ها شود. پذیرش مشروط در دانشگاه‌های کانادا برای متقاضیان ایرانی به صورت رقابتی است.

هزینه

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا هم مانند کالج‌های این کشور به عوامل مختلفی چون نوع دانشگاه، نوع رشته، محل سکونت و… بستگی دارد. به طور میانگین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی هر ترم ۱۰ هزار دلار است.

برای تحصیل در دانشگاه های کانادا در مقطع کارشناسی ارشد چه مراحلی را باید طی کنیم؟

مراحل اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی ارشد کاملا شبیه به مقطع کارشناسی است. البته داشتن رزومه علمی و تحصیلی قوی و ثبت مقالات علمی در این مقطع مهم است. این دوره در کانادا ۱ یا ۳  ساله است.

زبان

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد زبان یک فاکتور بسیار مهم است. دانشجویان باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی مسلط باشند. تدریس در اکثر دانشگاه‌ها به زبان انگلیسی است و دانشجو باید مدرک زبان با حداقل نمره آیلتس ۶.۵ داشته باشد.

هزینه

هزینه تحصیل در این مقطع هم با توجه به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی و… هر ترم به صورت میانگین حدود ۸ هزار دلار است.

برای تحصیل در دانشگاه های کانادا در مقطع دکتری چه مراحلی را باید طی کنیم؟

دوره دکترا ۳ تا ۵ ساله و بیشتر به صورت تحقیقاتی است. برای اخذ پذیرش در دوره دکترا باید مستقیما با استاد مربوطه در ارتباط باشید و از یکی از اساتید دانشگاه موردنظر توصیه نامه بگیرید.

معدل بالای دوره کارشناسی ارشد (حدود بالای ۱۳) در این دوره مهم است.

زبان

زبان در این دوره از اهمیت بالایی برخوردار است و دانشجو باید مدرک آیلتس با حداقل نمره ۷ را داشته باشد.

هزینه

برای تحصیل در این مقطع هم اصل بر این مبنا است که دانشجویان با فاند تحصیلی وارد این مقطع شوند. بیشتر دانشجویان یا با فول فاند یا پارت فاند وارد مقطع دکترا می‌شوند.

چگونه بورس تحصیلی کانادا را دریافت کنیم؟

بورسیه نوعی کمک هزینه تحصیلی یا وام برای تامین تمام یا بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجویان بخصوص دانشجویان برتر است. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی که رزومه خوبی داشته ولی توان مالی مناسبی ندارند سعی می‌کنند پذیرش تحصیلی همراه با اخذ بورسیه تحصیلی کانادا دریافت کنند.

بورسیه‌های دولتی، بورسیه‌های دانشگاهی و بورسیه‌های خصوصی همگی انواع مختلفی دارند. برخی فول فاند بوده و برخی فقط بخشی از شهریه دانشجو را پوشش می‌دهند. برای دریافت هر یک از انواع از بورسیه‌ باید شرایط دانشگاه موردنظر خود را بررسی کنید زیرا شرایط دانشگاه‌ها متفاوت است اما شرایط زیر در اکثر بورسیه‌های تحصیلی سنجیده می‌شود:

• رزومه تحصیلی

• رزومه کاری

• مدرک زبان با نمره بالا

• نوشتن و ثبت مقالات علمی در مجلات معتبر

•شرکت در فعالیت‌ها و اجتماعات مختلف و فوق برنامه

هزینه زندگی در کانادا چگونه است؟

هزینه‌های زندگی در کانادا نسبت به بسیاری از کشورها معقول و مناسب است. بزرگ یا کوچک بودن شهر می‌تواند اندکی در هزینه‌های کلی تاثیرگذار باشد.

اگر هزینه شهریه دانشگاه را در نظر نگیریم میانگین هزینه برای یک سال زندگی در کانادا با توجه به شهر و استان متغیر است. به عنوان مثال یکی زا شهرهای ارزان کانادا مونترال استان کبک است که هزینه زندگی در آن بسیاری کمتر از سایر شهرهای کاناداست. ونکوور هم یکی از گران‌ترین شهرهای کاناداست که هزینه زندگی در آن در مقایسه با سایر شهرهای این کشور بسیار بالاست. میانگین هزینه زندگی در کشور کانادا به صورت زیر است:

نوع هزینهمیانگین هزینه در شهرهای بزرگمیانگین هزینه در شهرهای کوچک
محل اقامت۱۱۳۰ دلار کانادا۷۰۰ دلار کانادا
خوراک۳۲۰ دلار کانادا۲۴۰ دلار کانادا
حمل و نقل۹۸ دلار کانادا۷۸ دلار کانادا
درمان۴۰ دلار کانادا۴۰ دلار کانادا
خرید کتاب و …۴۰ دلار کانادا۳۵ دلار کانادا
تفریحات۸۰ دلار کانادا۷۰ دلار کانادا

میانگین هزینه زندگی یک دانشجو در شهر مونترال ماهانه حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار است. بدین ترتیب هزینه یک سال زندگی یک دانشجو در این شهر نزدیک به ۱۴ تا ۱۵ هزار دلار کاناداست. این هزینه بدون در نظر گرفتن شهریه دانشگاه بوده و تنها شامل هزینه خورد و خوراک، پوشاک و رفت و آمد دانشجو است.
هزینه زندگی در شهر ونکوور استان بریتیش کلمبیا هم به طور میانگین ماهانه ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار است.

آیا کار دانشجویی در کانادا مجاز است؟

خوشبختانه امکان کار دانشجویی در کانادا برای دانشجویان اکثر مقاطع به صورت نیمه وقت وجود دارد. اما دانشجو برای اینکه اجازه کار درکانادا را داشته باشد باید SinNumber را که به منزله کد ملی در کاناداست دریافت کند. در این صورت دانشجو اجازه 20 ساعت کار در هفته را خواهد داشت.

درآمد در کانادا به ازای هر ساعت بین ۱۴ تا ۱۶ دلار است. اما کار تخصصی به ازای هر ساعت درآمدی بالغ بر ۳۰ تا ۵۰ دلار دارد

مراحل اپلای و اخذ ویزای تحصیلی کانادا

انتخاب دانشگاه و رشته

رشته مورد نظر خود را انتخاب کنبد. سپس در بین دانشگاه‌های کانادا که کد DLI دارند دانشگاه‌هایی را انتخاب کنید که رشته مد نظر شما را برای ادامه تحصیل دارند. سپس باید با توجه به هزینه‌های هر دانشگاه، شرایط اخذ پذیرش هر دانشگاه و حتی شهر موردنظر خود انتخاب‌هایتان را محدود کنید تا در انتها یک دانشگاه خوب متناسب با شرایط خود انتخاب کنید.

تکمیل مدارک لازم

تمامی مدارک لازم برای اخذ پذیرش را در سایت دانشگاه مربوطه مطالعه کرده و آنها را برای اپلای کردن فراهم کنید.

ترجمه مدارک

تمامی مدارک لازم برای اخذ پذیرش و اخذ ویزا را که با توجه به شرایط پذیرش دانشگاه یا مراحل اخذ ویزا نیاز به ترجمه رسمی دارند، ترجمه کنید.

اپلای

درخواست خود را همراه با مدارک لازم برای دانشگاه مورد نظر در قالبی که دانشگاه بیان کرده ارسال کنید و هزینه اپلیکیشن فی را پرداخت کنید. سپس باید منتظر نتایج بررسی درخواست خود باشید به همین دلیل بهتر است ۶ ماه قبل از شروع ترم تحصیلی پاییز یا بهار اقدام به اپلای کنید. اگر با درخواست شما موافقت شود، مجوزی از دانشگاه برای سایر مراحل صادر خواهد شد.

اخذ ویزا

بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه باید مدارک مورد نیاز را طبق چک لیست ارائه شده از طرف اداره مهاجرت کانادا آماده کنید. این مدارک شامل مدارک شغلی، تحصیلی، مدارک زبان، نامه پذیرش دانشگاه، مدرک تمکن مالی، استادی پلن و… هستند. سپس در سایت اداره مهاجرت کانادا IRCC و در اکانت خود مدارک را آپلود کنید.
برای نوشتن استادی پلن هم باید از یک مشاوره کمک بگیرید تا بتوانید بک استادی پلن اصولی و استاندارد ارائه دهید. سپس درخواست ویزا را ارسال کنید.
بعد از تکمیل این مدارک، پرونده متقاضی برای بررسی به سفارت کانادا ارسال می‌شود. به دلیل عدم فعالیت سفارت کانادا در ایران، پرونده‌های ایرانیان در سفارت کانادا و در شهر آنکارا مورد بررسی قرار می‌گیرد.
بعد از گذشت دو ماه پاسخ درخواست پذیرش، برای شما ارسال می‌شود. در صورتی که پاسخ مثبت باشد، باید پاسپورت را برای لیبل ویزا به سفارت کانادا در آنکارا ارسال کنید. بعد از اخذ ویزا و سفر به کشور کانادا، آفیسر داخل فرودگاه استادی پرمیت متقاضی را به توجه به طور تحصیل صادر می‌کند.
در صورتی که ریجکت شوید باید بعد از حل مشکل مجددا اقدام کنید.

مهاجرت

استادی پرمیت و سایر مدارک لازم را برای اخذ ویزا ارسال کنید تا بررسی شوند. اگر با درخواست شما موافقت شد، ویزای تحصیلی صادر می‌شود و باید به کانادا سفر کنید. پس از ورود به خاک کانادا باید برای دریافت استادی پرمیت (study permit) که نوعی مجوز تحصیل در کانادا است درخواست دهید.

مزایای مهاجرت تحصیلی به کانادا چیست؟

در نهایت به به بررسی مزایای تحصیل در کانادا بپردازیم. چرا دانشجویان برای تحصیل، کانادا را انتخاب می‌کنند؟

زندگی در یک محیط دو زبانه

کانادا یک کشور دوزبانه است. تحصیل در این کشور فرصتی عالی برای توسعه مهارت‌های زبانی را ایجاد می‌کند. دوره‌های آموزشی به زبان فرانسه و انگلیسی بخشی جدایی ناپذیر از سیستم آموزشی کانادا است که زندگی فرهنگی و اجتماعی آن را غنی می‌سازد.

بهره‌مندی از آموزش در سطح استاندارد جهانی

مدارک دانشگاهی کانادا در سراسر جهان معتبر است. سیستم آموزشی کانادا توسعه مهارت‌های مختلف (برای مثال تفکر انتقادی، کار گروهی و ارتباطات) را تشویق کرده و آموزش می‌دهد. همچنین در دانشگاه‌های این کشور از رسانه های دیجیتال استفاده مفید و کاربردی می‌شود.

پس از فارغ التحصیلی تجربه کار در کانادا را کسب کنید

دانشجویان و دانش‌آموزان بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانند به صورت موقت مشغول به کار شوند. فارغ‌التحصیلان می‌توانند بعد از اتمام تحصیلات خود، با مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (Post-graduation work permit)در بخش‌های مختلف اجازه کار کسب کنند. مجوز کار به صورت موقت بوده و به اندازه مدت زمان تحصیل(طول سال تحصیلی) به متقاضیان اجازه کار خواهد داد.

سوار موج فناوری کانادا شوید

صنایع ارتباطات از راه دور، رسانه‌های دیجیتال، بازی‌های ویدیویی، بیوتکنولوژی و مهندسی هوافضا در کانادا قوی هستند. علاوه بر این کانادا اولین کشوری بود که مدارس و کتابخانه‌های خود را از طریق برنامه ابتکاری SchoolNet به اینترنت متصل کرد. بنابراین تعجب آور نیست که نزدیک به 90٪ از خانوارهای کانادایی به اینترنت متصل هستند. در حقیقت، طبق مطالعه‌ای که توسط اداره ثبت اینترنت کانادا (CIRA) انجام شد، کانادایی‌ها با متوسط تعداد ساعات آنلاین به ازای هر کاربر 41.3 ساعت در ماه، در رتبه دوم جهان قرار دارند. در میان کشورهای G8، کانادا از نظر میزان گسترش اینترنت مقام دوم را دارد. علاوه بر این، Wi-Fi در هر نقطه از کشور قابل دسترسی است.

در میان کشورهای G8، کانادا از نظر میزان گسترش اینترنت مقام دوم را دارد. علاوه بر این، Wi-Fi در هر نقطه از کشور قابل دسترسی است.


از کیفیت عالی زندگی لذت ببرید

بر اساس رتبه بندی QS World University ، تورنتو، مونترال، کلگری و ونکوور در لیست 50 شهر برتر دانشجویی قرار گرفتند. این رتبه بندی براساس معیارهای مختلفی از جمله وضعیت اقتصادی، تنوع جمعیت دانشجویی و بازارکار فارغ التحصیلان انجام شد.
کانادا از کیفیت زندگی بالایی برخوردار است. هزینه زندگی در کانادا (مسکن، حمل و نقل، شهریه) کمتر از سایر کشورها مانند ایالات متحده آمریکا، فرانسه و انگلیس است و امنیت، ثبات و احترام به حقوق شهروندی بسیار بالاست.

از زیبایی طبیعت کانادا استفاده کنید

کانادا کشوری بسیار پهناور است. مساحت آن 14 برابر فرانسه است. این کشور طبیعت بسیار زیبایی در هر چهار فصل دارد. بسیاری از کانادایی‌ها از زمستان‌های سخت این کشور شکایت دارند اما فصل سرما فرصتی را برای اسکی بازان به وجود آورده است تا در محیط‌های باشکوه، ورزش‌های هیجان انگیز را امتحان کنند. سواحل بکر جزیره پرنس ادوارد، آبشارهای چشمگیر Saguenay و صخره Perce of the Gaspé در کبک، Rockies جذاب و دریاچه لوئیز در آلبرتا، آبشارهای نیاگارا در انتاریو، پارک ملی جاسپر در آلبرتا و کوه ویستلر در بریتیش کلمبیا از مناطق دیدنی کانادا هستند. از دریا گرفته تا کوه‌ها، چمنزارها و جنگل‌های کانادا منبع بی پایان زیبایی طبیعی است!

کلام آخر

کشور کانادا از نظر سطح زندگی و تحصیلات کیفیت بالایی دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد علاقه دارند به کانادا مهاجرت کنند. یکی از ساده‌ترین راه‌های مهاجرت و اخذ اقامت کانادا، تحصیل در کاناداست. همچنین هزینه معقول تحصیل در کانادا این کشور را تبدیل به بهترین انتخاب برای بسیاری از افراد کرده است. با این حال با بالا رفتن قیمت دلار شاید این هزینه برای ایرانی‌ها کمی سنگین باشد.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

در صورت داشتن استادی پرمیت و تمام شدن ویزا می‌توان از کانادا خارج شد؟
این کار درست نیست. استادی پرمیت تنها اجازه برای تحصیل در کاناداست و ویزا اجازه ورود به خاک
مهاجرت تحصیلی به کانادا بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟
نداشتن مدرک زبان شانس اخذ ویزا را کاهش می‌دهد اما پذیرش از برخی دانشگاه‌ها بدون مدرک زبان با شرط گذراندن دوره زبان در کانادا ممکن است.
برای مهاجرت تحصیلی به کانادا چه هزینه‌هایی باید پرداخت شود؟
هزینه‌های دولتی، هزینه‌های دانشگاه، شهریه دانشگاه، ترجمه مدارک، هزینه انگشت نگاری و... را باید پرداخت کنید.
مزایا مهاجرت تحصیلی به کانادا چیست؟
آموزش باکیفیت در سطح استاندارد جهانی، زندگی در یک کشور دو زبانه و تقویت زبان، تجربه کار در کانادا پس از اتمام تحصیلات، دریافت اقامت دائم پس از تحصیل، لذت استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا، تجربه کیفیت بالای زندگی، استفاده از طبیعت زیبای کانادا و هزینه‌های معقول تحصیل از مهمترین مزایای تحصیل در کاناداست.

سوالات شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.