بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
نوامبر 8, 2022
8 دقیقه زمان مطالعه

دانشگاه یورک ویل کانادا (Yorkville University) + شرایط اپلای

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
نوامبر 8, 2022
8 دقیقه زمان مطالعه

دانشگاه یورک ویل کانادا (Yorkville University) + شرایط اپلای

دو شهر بزرگ و پرجنب‌وجوش کانادا، تورنتو و ونکوور میزبان بسیاری از مهاجران است. دانشگاه یورک‌ویل دارای پردیس‌هایی در این شهرها است. معمولا یورک‌ویل را با مدرک‌ سریع و دوره‌های کوتاه تحصیلی می‌شناسند. دانشجویان می‌توانند در تمام طول سال بدون وقفه درس بخوانند و یک دورۀ کارشناسی را که معمولا چهار ساله است، در کمتر از دو و نیم تا سه سال به پایان برسانند. اما این تمام مزیت تحصیل در این دانشگاه نیست.

در حال حاضر یورک ویل دانشجویان بیش از 35 کشور را در دل خود جای داده است و از دانشجویان سراسر دنیا استقبال می‌کند. اگر خواهان اطلاعات بیشتری از این دانشگاه کانادایی هستید و می‌خواهید دربارۀ شرایط، مدارک مورد نیاز و مراحل اپلای و پذیرش این دانشگاه بخوانید این مطلب برای شما نوشته شده.

بیشتر بخوانید:
کالج nyit کانادا
دانشگاه های مونترال کانادا
دانشگاه کنکوردیا کانادا
کالج سنتنیال کانادا

معرفی دانشگاه یورک ویل (Yorkville University)

دانشگاه یورک‌ویل (YU) یکی از دانشگاه‌های خصوصی و نسبتا تازه‌تاسیس در کانادا است؛ که در سال 2004 در فردریکتون نیوبرانزویک بنیان‌گذاری شد. هدف اصلی این مرکز آموزشی ارائه آموزش‌های منعطف، متمرکز و هدفمند همسو با آیندۀ شغلی دانشجویان است.

در واقع این دانشگاه به دنبال از بین بردن شکاف بین آموزش آکادمیک و نیازهای بازار کار است. نرخ اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاه یورک ویل 90 درصد است. به این ترتیب ضمن آماده‌سازی دانشجویان برای ورود به دنیای کار حرفه‌ای قدم موثری برای بهبود جامعه کانادا برداشته.

این دانشگاه بیش از 3000 دانشجوی بین‌المللی از 122 ملیت متفاوت دارد. خوب است بدانید هزینه تحصیل در یورک ویل نسبت به سایر دانشگاه‌های کانادا کمی مناسب‌تر است.

دانشگاه یورک ویل کانادا

معرفی دانشکده‌ها و پردیس‌ها

دانشگاه یورک ویل از سه پردیس یا دانشکده تشکیل شده است. پردیس اصلی در فردریکتون (نیوبرانزویک) واقع شده. دو پردیس دیگر آن در بریتیش کلمبیا (پردیس ونکوور) و انتاریو (پردیس تورنتو) هستند. هر سه دانشکده یورک ویل محیط آموزشی مناسب، کیفیت زندگی عالی، استادان باتجربه و فرصت‌های ارزشمند برای کسب تجربیات عملی و کار تیمی دانشجویان خود را فراهم کرده‌اند.

معرفی رشته‌ها

کورس‌ها و دوره‌های تحصیلی متنوعی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه YU به صورت حضوری و آنلاین ارائه می‌شود. مدیریت بازرگانی، مدیریت پروژه، مدیریت انرژی، مدیریت زنجیره تامین، هنرهای خلاق، معماری و کاردانی طراحی دکوراسیون داخلی از جمله برنامه‌های آموزشی این مرکز است.

در جدول زیر می‌توانید عناوین مهم‌ترین رشته‌های دانشگاه یورک ویل کانادا را ببینید.

Business Administration – Accounting (B.B.A.) Business Administration (B.B.A.)
Business Administration – Project Management (B.B.A.) Business Administration – Energy Management (B.B.A.)
Creative Arts (Bachelor) Business Administration – Supply Chain Management (B.B.A.)
Business Administration – Energy Management (B.B.A.) Interior Design (Bachelor)

 

شرایط اپلای دانشگاه یورک ویل کانادا

گفتیم که YU دوره‌های متنوعی برای مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی دارد. متقاضیان تحصیل در دانشگاه یورک‌ویل برای پذیرش باید حد نصاب نمره آیلتس برای اثبات تسلط بر زبان انگلیسی را کسب کنند.

دریافت مدرک زبان، به‌عنوان پیشنیاز پذیرش در اکثر کالج‌ها و دانشگاه‌ها یکی از مهم‌ترین مسائل متقاضیان بین المللی برای تحصیل در کانادا است. نمره زبان آزمون آیلتس، تافل، آزمون زبان انگلیسی آکادمی کانادا (CAEL-CE)، دولینگو و CEFR از مدارک مورد تایید این موسسه آموزشی کانادایی است.

مشاوران متخصص مهاجرتی کن اپلای می‌توانند روش‌های اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا بدون مدرک زبان را برای‌تان شرح دهند، تا فرایند مهاجرت شما سریع‌تر پیش برود.

مدارک لازم دانشگاه یورک‌ویل کانادا

اصلی‌ترین مدارک مورد نیاز برای پذیرش دانشگاه یورک ویل کانادا شامل موارد زیر می‌شود:

  • تکمیل فرم درخواست در وبسایت رسمی دانشگاه
  • – پاسپورت؛ صفحه اول به‌اضافه تمام صفحات مهرشده
  • پرداخت هزینه درخواست؛ مبلغ اپلیکیشن فی دانشگاه یورک‌ویل 75 دلار کانادا است
  • رزومه به زبان انگلیسی
  • انگیزه‌نامه و SOP
  • گواهی پایان دوره تحصیلی قبلی (دبیرستان یا کارشناسی) با حداقل نمره معدل 2.75 از 4 برای دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد همراه با ریز نمرات
  • نمره آزمون زبان؛ 6.5 به بالا در آزمون آیلتس و iBT- 80 تافل برای دوره کارشناسی (به‌طوری که امتیاز هیچ‌یک از مهارت‌ها کمتر از 5.5 نباشد)، حد نصاب نمره زبان 7 آیلتس و 92 تافل برای تحصیلات تکمیلی
  • دو توصیه‌نامه از اساتید (برای دوره‌های کارشناسی ارشد)
  • دو سال سابقه کار برای دوره‌های خاص

تمام مدارک مورد نیاز باید توسط یک دفتر ترجمه رسمی تائید شود.

دانشگاه یورک ویل کانادا

هزینه تحصیل

احتمالا می‌دانید تحصیل در کانادا نسبت به کشورهای انگلیسی‌زبان دیگر دنیا ارزان‌تر است. شهریه دانشگاه یورک‌ویل باز هم حدود 40 درصد ارزان‌تر از سایر دانشگاه‌های کانادا است. البته هزینه تحصیل دانشگاه یورک‌ویل برای رشته‌های مختلف با هم تفاوت دارد؛ اما به‌طور میانگین سالانه حدود 15000 دلار کانادا می‌شود.

به عنوان نمونه مدرک کارشناسی مدیریت بازرگانی در دانشگاه بریتیش کلمبیا، که یکی از دانشگاه‌های دولتی کانادا است، حدود 30000 دلار در سال هزینه دارد. این در حالی است که هزینۀ تحصیل همین رشته در دانشگاه یورک‌ویل سالانه حدود 20000 دلار است.

محل اقامت دانشگاه یورک ویل

دانشگاه یورک‌ویل خوابگاهی برای اقامت دانشجویان در پردیس دانشگاهی ندارد. دانشجویان در آپارتمان‌های اجاره‌ای 3 یا 4 خوابه، خانه‌های دانشجویی و خوابگاه‌های خارج از دانشگاه اقامت دارند. این اقامتگاه‌ها معمولا در فاصلۀ کمی از مراکز خرید، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و مسیرهای اصلی شهر هستند. میانگین اجارۀ آپارتمان مشترک در این مناطق ماهانه حدود 550 تا 650 دلار کانادا است.

ددلاین

بیشتر دانشگاه‌های کانادا برای یکی از ترم‌های ماه‌ سپتامبر (پاییز) و ژانویه (زمستان) دانشجویان بین المللی می‌پذیرند. دانشگاه یورک‌ویل در طول سال واحدهای درسی خود را در چهار ترم زمستان، بهار، تابستان و پاییز ارائه می‌دهد و چهار بار در سال پذیرش دارد.

زمان ددلاین آن‌ها به ترتیب یک ژانویه، یک آوریل، یک جولای و یک اکتبر است. پذیرش دوره‌های کارشناسی ارشد در ژانویه، می و سپتامبر صورت می‌گیرد و دوره‌های کارشناسی در ژانویه، آوریل، جولای و اکتبر آغاز می‌شود.

برای متقاضیان بین المللی معمولا سپتامبر بهترین زمان ورود به دانشگاه یورک‌ویل است؛ زیرا بیشترین تنوع برنامه‌های تحصیلی را در این ترم می‌بینیم. متقاضیان برای پذیرش این دانشگاه باید پیش از شروع دوره تمام مدارک لازم را همراه با درخواست خود به دانشگاه ارسال کنند.

دانشگاه یورک ویل کانادا

بورسیه های دانشگاه یورک‌ویل کانادا

دانشگاه بورس‌ها و کمک‌هزینه‌های زیادی برای دانشجویان دارد؛ که برخی مختص دوره‌های حضوری است. علاوه بر این بعضی از بورس‌ها تنها به دانشجویان کانادایی اختصاص می‌یابد. برای اطلاع از بورس‌های دانشگاه‌ یورک ویل به سایت اصلی دانشگاه مراجعه کنید.

به‌علاوه وزارت کانادا تمام برنامه‌های تحصیلی یورک‌ویل را، برای اعطای کمک‌ها یا حمایت‌های مالی دانشجویان دارای اقامت دائم یا شهروندی کانادا، تائید کرده است. این یعنی کل شهریه با وام دانشجویی بلندمدت و با نرخ سود بسیار پایین پوشش داده می‌شود.

دریافت نامه بورسیه دانشگاه در پرونده ویزا نقش موثری در جلب نظر افسر مسئول صدور ویزای تحصیلی دارد. کارشناسان کن اپلای آمادگی دارند تا برای دریافت بورس‌های تحصیلی کانادا به شما کمک می‌کنند.

لازم به ذکر است دانشجویانی که در پردیس‌های یورک‌ویل مشغول تحصیل هستند مطابق قانون کانادا می‌توانند در طول ترم تحصیلی کار دانشجویی انجام دهند. میزان مجاز ساعت کاری دانشجویان در طول ترم 20 ساعت در هفته و در تعطیلات بین ترمی تا 30 ساعت در هفته است.

مزایای تحصیل در Yorkville University

حال که اطلاعات خوبی دربارۀ این دانشگاه دارید خوب است به یک سوال مهم هم پاسخ دهیم. چرا دانشگاه یورک ویل انتخاب خوبی برای تحصیل در کانادا است؟

  • شرکت در دوره‌های آنلاین: گفتیم که YU در کنار دوره‌های حضوری کورس‌های آنلاین هم دارد که دسترسی به آن‌ها در تمام سال امکان‌پذیر است.
  • مدت تحصیل کوتاه‌تر: ترم‌های تحصیلی ارائه‌شده در تمام طول سال، این فرصت را به دانشجویان می‌دهد تا سریع‌تر از دانشجویان سایر دانشگاه‌ها دوره تحصیل‌شان را تمام کنند.
  • حمایت‌های دانشجویی: پردیس‌های مختلف دانشگاه یورک ویل کانادا منابع گسترده‌ای در دسترس دانشجویان قرار می‌دهند تا در مسیر تحصیلی و شغلی موفق‌تر ظاهر شوند. پشتیبانی آموزشی و خدمات مربوط به شغل و مسائل حرفه‌ای از این دست امکانات است. خدمات شغلی یورک‌ویل برای دانشجویان جویای کار شامل کمک به یافتن شغل، آماده‌سازی آن‌ها برای مصاحبه‌ شغلی و ورود به دنیای حرفه‌ای رشته خود، در هنگام تحصیل و بعد از فارغ‌التحصیلی است.
  • کلاس‌های درسی با تعداد مناسبی از دانشجویان: کلاس‌هایی با ظرفیت 20 نفر دانشجو امکان برقراری ارتباط موثرتر بین دانشجو و مدرس و همچنین تاثیرگذاری بیشتر استادان باتجربه در صنعت بر دانشجویان را فراهم می‌کند.
  • حداکثر مدت مجوز کار: دانش‌آموختگان یورک‌ویل، مانند سایر دانشجویان بین المللی در کانادا پس از فارغ التحصیلی با مجوز تحصیلی، می‌توانند اقدام به اخذ مجوز کار کنند. این مجوز بسته به مدت دوران تحصیل بین یک تا سه سال اعتبار دارد. یورک‌ویل مشمول حداکثر مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی، یعنی سه سال است. علاوه براین امکان دریافت مجوز کار برای همسر دانشجویان متاهل هم هست.
  • حداکثر امتیاز تحصیل در کانادا برای سیستم اکسپرس اینتری: متقاضیان اقامت دائم کانادا به‌واسطۀ تحصیل در این کشور، بین 15 تا 30 امتیاز در سیستم اکسپرس انتری کسب می‌کنند. یکی دیگر از برتری‌های تحصیل در دانشگاه یورک ویل کسب حداکثر امتیاز تحصیل در کانادا (30 امتیاز)، برابر با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری، است. امتیاز بالاتر این سیستم شانس شما را برای اخذ اقامت دائم کانادا افزایش می‌دهد.

کلام آخر

دانشگاه یورک‌ویل کانادا سه پردیس در شهرهای ونکوور، انتاریو و فردریکتون با محیطی امن، زیرساخت‌های آموزشی عالی و کیفیت آموزش بالا دارد. این دانشگاه علاوه بر دوره‌های کارشناسی رشته‌های کارشناسی ارشد هم برگزار می‌کند.

امتیاز YU دوره‌های تحصیلی منعطف، امکان کوتاه‌کردن دوران تحصیل و ارائه دوره‌های حضوری، آنلاین یا ترکیبی از هر دو است. خواندن دوره چهارساله در عرض دو و نیم سال با شهریه مقرون‌به صرفه، افزایش احتمال یافتن شغل در کانادا، دریافت مجوز کار و شانس اخذ اقامت دائم کانادا جز مهم‌ترین امتیازهای تحصیل در یورک‌ویل است.

در صورت تمایل موسسه مهاجرتی کن اپلای به شما کمک می‌کند باتوجه به توانایی‌ها و علاقمندی‌های‌ خود بهترین رشته دانشگاه یورک ویل کانادا را انتخاب کنید. همچنین در تمام مراحل اپلای برای آماده‌سازی مدارک، دریافت بورس و کم‌هزینه، نگارش رزومه و استادی پلن و گرفتن پذیرش دانشگاه همراه شما است.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

امتیاز تحصیل در دانشگاه یورک ویل کانادا چیست؟
یورک‌ویل برنامه‌های تحصیلی منعطفی دارد که امکان کوتاه‌کردن دوران تحصیل را ایجاد می‌کند. به‌علاوه دوره‌های خود را به‌صورت حضوری، آنلاین یا ترکیبی از هر دو در اختیار داوطلبانی از سراسر دنیا می‌گذارد. افزایش شانس مجوز کار و شانس اخذ اقامت دائم از امتیازهای دیگر تحصیل در یورک‌ویل کانادا است.
میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه یورک ویل چقدر است؟
میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه 15000 دلار کانادا در سال است. این دانشگاه از طریق مشارکت فعال دانشجویان در کلاس درس بهترین مکان را برای تحصیل در کانادا فراهم و آنان را برای ورود به عرصۀ حرفه‌ای آماده می‌کند.
دانشگاه یورک ویل کانادا چه رشته‌های تحصیلی ارائه می‌دهد؟
کارشناسی مدیریت بازرگانی (عمومی)، حسابداری، مدیریت انرژی، مدیریت پروژه، مدیریت زنجیره تامین و طراحی داخلی از رشته‌های تحصیلی ارائه‌شده توسط این دانشگاه است که به صورت حضوری و آنلاین ارائه می‌شود.
مدارک زبان مورد تایید دانشگاه یورک‌ویل چیست؟
آزمون آیلتس، تافل، آزمون زبان انگلیسی آکادمی کانادا (CAEL-CE)، دولینگو و CEFR از مدارک مورد تایید این موسسه آموزشی کانادایی است.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.