بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
سپتامبر 1, 2021
5 دقیقه زمان مطالعه

زمان شروع کالج های کانادا برای مهاجرت تحصیلی

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
سپتامبر 1, 2021
5 دقیقه زمان مطالعه

زمان شروع کالج های کانادا برای مهاجرت تحصیلی

کالج‌های کشور کانادا هم همانند دانشگاه‌های این کشور از سیستم آموزشی بسیار با کیفیتی برخوردار هستند. در واقع تحصیل در کالج‌های کانادا افراد را برای ورود به بازار کار آماده می‌کنند. در پایان هر دوره مدرک و گواهینامه معتبری به دانشجو داده می‌شود که می‌تواند با استفاده از آن وارد بازار کار شود. کالج‌ها با وجود اینکه از دانشگاه‌ها بسیار کوچکتر هستند، دوره‌های فنی و مهارتی برگزار می‌کنند که بیشتر برای دانشجویانی مناسب است که قصد ورود به بازار کار فنی کشور کانادا را دارند. فارغ‌التحصیلان این دوره می‌توانند در زمینه‌های علمی، هنری، فنی و آموزشی وارد بازار کار شوند.

اما برای بسیاری از دانشجویان این سوال همواره وجود دارد که زمان شروع کالج های کانادا چه زمانی است؟ چه زمانی می‌توان برای اخذ پذیرش در کالج‌های این کشور اقدام کرد؟ با ما همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با زمان شروع کالج های کانادا، بتوانید مدارک و شرایط لازم را فراهم کنید.

بیشتر بخوانید:

زمان شروع ترم تحصیلی در کالج های کانادا

زمان شروع کالج های کانادا هرساله در سه ترم بهار، پاییز و زمستان است. پذیرش و ثبت نام دانشجویان در این سه ترم انجام می‌شود. بیشتر دانشجویان بین‌المللی در ترم پاییز هر سال قصد ورود به کالج‌های کشور کانادا را دارند به همین دلیل، می‌توان گفت که ترم پاییز کالج‌های این کشور یک ترم بسیار شلوغ و پرترافیک خواهد بود. ترم پاییز کالج‌های این کشور از هفته اول ماه سپتامبر(اواسط شهریور ماه) آغاز می‌شود، در این ترم دانشجویان در انتخاب رشته هیچ محدودیتی نخواهند داشت. به همین دلیل این ترم یک ترم شلوغ است و برای پذیرش در این ترم باید، حدود هشت ماه قبل از شروع ترم درخواست خود را ارسال کنید.

اجازه تحصیل در بسیاری از رشته‌ها، در برخی از کالج‌های کانادا تنها در ترم پاییز به دانشجویان داده می‌شود. به عنوان مثال رشته انیمیشن کالج شریدان تورنتو، تنها در ترم پاییز باز خواهد بود. این رشته به عنوان قطب انیمیشن سازی کانادا معرفی شده است. در ترم بهار به دلیل محدودیتی که وجود دارد نمی‌توان به همه رشته‌ها دسترسی داشت، معمولا کمترین میزان پذیرش در کالج‌های کشور کانادا، در فصل بهار است. این ترم از اول ماه می(اواسط اردیبهشت) آغاز می‎‌شود، اما با این حال شانس پذیرش دانشجویان در این ترم بسیار بیشتر از سایر ترم‌ها خواهد بود. تنها دلیل آن هم می‌تواند تعداد پذیرش پایین دانشجو در این ترم باشد.

دانشجویان بین‌المللی باید به این نکته توجه داشته باشند که ددلاین کالج‌های این کشور برای هر سه ترم بهار، پاییز و زمستان حدود 6 ماه قبل از شروع ترم است. اگر به دنبال اخذ پذیرش در کالج‌های کانادا هستید، بهتر است برای اطمینان خاطر هشت ماه قبل از شروع ترم تحصیلی برای اخذ پذیرش و ویزا خود اقدام کنید. در طی پروسه اخذ ویزا ممکن است کمی مدارکتان ناقصی داشته باشد و همین موضوع می‌تواند دلیلی برای ریجکت شدن ویزای شما از جانب افسر پرونده شود.

اما به طور کلی بهترین زمان برای ارسال درخواست پذیرش در کالج‌های کشور کانادا:

  1. ترم بهار: ارسال درخواست در مهر ماه
  2. ترم پاییز: ارسال درخواست در اسفند ماه
  3. ترم زمستان: ارسال درخواست در خرداد ماه

چه زمانی برای اپلای در کالج های کانادا اقدام کنم؟

برای اپلای در کالج‌های کشور کانادا باید حداقل 6 ماه قبل از زمان شروع کالج کانادا اقدام کنید. اما برای اپلای در کالج‌‌های کشور کانادا باید مدارکتان کامل و بی عیب و نقص باشد تا شانس پذیرش شما افزایش پیدا کند. در ادامه با شرایط اپلای در کالج‌های این کشور بیشتر آشنا خواهید شد:

آماده کردن مدارک

    • مشخصات هویتی فرد و مشخصات والدین
    • اسکن پاسپورت به همراه یک قطعه عکس
    • ارائه تمکن مالی
    • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات
    • ترجمه تمام مدارک مورد نیاز
    • ارائه مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی
    • داشتن انگیزه نامه
    • پرداخت هزینه‌های مربوط به اخذ پذیرش

درخواست پذیرش

بعد از اینکه مدارکتان را کامل با ترجمه آماده کردید باید درخواست پذیرش خود را برای کالج مورد نظر ارسال کنید. البته بهتر است قبل از هرگونه اقدامی بعد از اینکه کالج خود را انتخاب کردید به وب سایت کالج مراجعه کنید و با توجه به اطلاعات درج شده در آن، مدارک لازم را تهیه و ترجمه کنید. اگر به دنبال افزایش شانس قبولی خود در کالج‌های این کشور هستید بهتر است، مدارک خود را کامل کنید تا عیب و نقصی برای ریجکت شدن نداشته باشد.

اخذ ویزا

در صورتی که کالج مورد نظر با درخواست پذیرش شما موافقت کند، می‌توانید با تاییدیه رسمی خود از دانشگاه و پرداخت تمام هزینه‌های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی کانادا، به دنبال اخذ ویزای تحصیلی و سفر به کشور کانادا باشید.

کلام آخر

پذیرش در کالج‌های کشور کانادا در مقایسه با پذیرش در دانشگاه‌های این کشور کمی آسان‌تر خواهد بود. افرادی که در کالج‌های کشور کانادا ادامه تحصیل داده باشند بسیار راحت‌تر می‌توانند وارد دانشگاه‌های این کشور شوند. اما برای اخذ پذیرش از کالج‌های کانادا باید زمان شروع کالج های کانادا را بدانید و نسبت به آن آگاه باشید. در این مقاله سعی کردیم تا علاوه بر آشنایی با زمان شروع کالج های کانادا با شرایط و مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا هم آشنا شوید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله زمان شروع سال تحصیلی در کانادا را نیز مطالعه کنید.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

آیا با داشتن مدرک دیپلم هم می‌توان در کالج ادامه تحصیل داد؟
بله، می‌توانید برای دریافت مدرک فوق دیپلم در کالج ادامه تحصیل دهید.
آیا شهریه کالج‌های کانادا از دانشگاه‌های این کشور بیشتر است؟
خیر، شهریه کالج‌های این کشور بسیار کمتر از دانشگاه‌های کانادا است. به طور میانگین شهریه هر حدود ترم 8 هزار دلار است، البته این شهریه با توجه به کالج و شهر مورد نظر متفاوت خواهد بود.
تحصیل در کالج‌های کانادا چه مقدار طول می‌کشد؟
معمولا دوره‌های تحصیلی کالج‌های کانادا دو ساله، سه ساله و دوره بچلر کانادا که چهارساله است.
کالج‌های کشور کانادا در کدام شهرهای متمرکز هستند؟
تقریبا در تمامی شهرهای کانادا کالج‌ها قرار دارند.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.