بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
نوامبر 14, 2022
7 دقیقه زمان مطالعه

فول فاند ارشد کانادا : معرفی بهترین ها و روش اخذ

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
نوامبر 14, 2022
7 دقیقه زمان مطالعه

فول فاند ارشد کانادا : معرفی بهترین ها و روش اخذ

امروزه افراد زیادی تلاش می کنند که با گرفتن پذیرش دانشگاه های خارج از کشور به کشور های دیگر مهاجرت کنند. این خواسته آن‌ها دلایل متعددی دارد مثل دانشگاه های معتبر، شرایط شغلی بهتر و…دریافت بورسیه یکی از بهترین و کم هزینه ترین روش های ادامه تحصیل است. زیرا با دریافت بورسیه و گرفتن کمک هزینه تحصیلی بخش بزرگی از هزینه های فرد کاهش می یابد.

کانادا هم می تواند یکی از بهترین مقاصد مهاجران برای ادامه تحصیل باشد. زیرا دانشگاه های این کشور سطح علمی بسیار بالایی دارند. شاید شما هم به فکر این باشید که چه طور فول فاند و یا فاند دانشگاه های کانادا را دریافت کنیم و چه شرایطی دارد و…، در این مقاله همراه باشید تا به جواب سوال هایتان برسید.

بیشتر بخوانید:

بورسیه یا فاند چیست؟

معنوی لغوی فاند، پولی است که جمع می‌شود تا برای هدف خاصی خرج شود. حال منظور از این هدف هر چیزی می تواند باشد. یکی از این اهداف دانشگاه یا کالجی است که پولی را برای اعطای بورسیه به دانشجویان کنار می گذارد و تمرکز اصلی ما هم در اینجا همین فاند یا بورسیه دانشجویی است.

فاند یعنی مبلغی که به عنوان حمایت مالی دانشجو در دوران تحصیل با شرایط متنوع ازطرف دانشگاه، کالج و یا حتی دولت پرداخت می شود. شرایط و انواع فاند متفاوت است.

روش دریافت فاند کارشناسی ارشد در کانادا چگونه است؟

دانشجویانی که متعلق به کشور کانادا نیستند و در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های کانادا به تحصیل می پردازند، می توانند برای گرفتن فاند ارشد کانادا اقدام کنند. زیرا کلا هزینه دانشگاه برای دانشجویان کانادایی کمتر از دانشجویان بین المللی است. و اخذ فاند ارشد کانادا میتواند از هزینه های زندگی دانشجویان به طور قابل توجهی بکاهد.  پرداخت کننده این هزینه ها دولت و دانشگاه های این کشور هستند. باید توجه داشت که در مقطع کارشناسی ارشد هزینه های تحصیل با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر و قوانین آن متفاوت است.

برای داشتن اطلاع از قوانین دانشگاه مورد نظرخود، به وبسایت دانشگاه مراجعه کرده واز شرایط دقیق دانشگاه برای اخذ بورسیه مطلع شوید. اما به طور کلی برای اخذ فاند تحصیلی کانادا به معدل کل، سوابق تحصیلی، شروط سنی، ارائه ریز نمرات قبلی، توصیه نامه، نمره زبان، داشتن برنامه تحصیلی، مقالات علمی و نداشتن گپ تحصیلی است. برای گرفتن فاند می‌توانید به طورهمزمان به چند دانشگاه درخواست دهید، زیرا شانس شما برای اخذ فاند در مقطع کارشناسی ارشد بیشتر است .

قبل از ارسال مدارک خود حتما تمام فرصت های گرفتن فاند تحصیلی  را بررسی کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ فاند کارشناسی ارشد در کانادا چیست؟

اگر قصد گرفتن فاند کارشناسی ارشد را دارید، شانس شما برای گرفتن فاند از دانشگاهی که مقطع دکتری ندارد بیشتر است.

شرایط اصلی اخذ فاند:

  • نمرات و معدل بالا
  • مدرک تحصیلی معتبر
  • سن مناسب و عدم گپ تحصیلی
  • مدرک معتبر زبان انگلیسی یا فرانسه و تسلط بالا برآن زبان
  • مدارک تمکن مالی کانادا
  • پاسپورت

شرایط فرعی اخذ فاند:

  • انگیزه نامه قوی
  • توصیه نامه قوی
  • انتشار مقاله ISI

به نکات زیر در هنگام درخواست برای اخذ فاند تحصیلی از اساتید توجه کنید:

  • خصوصیات خانوادگی، مذهبی و اطلاعات شخصی خود را بازگو نکنید
  • در رزومه خود مختصر و کوتاه بنویسید. از گفتن نکات اضافی پرهیز کنید
  • تمام مطالبی که در رزومه شما ثبت می شود، باید سند و مدرک داشته باشد
  • برای رزومه خود محتوای طرح دار و رنگی انتخاب نکنید
  • ازتمام توانمندی های خود به طور صحیح و دقیق در رزومه صحبت کنید
  • وقتی رزومه شخصی خود را ارائه می دهید، در نگارش انگیزه نامه از آرزوها و اهداف و برنامه های شغلی خود صحبت نکنید. چون که رزومه شما نشان دهنده برنامه شماست.

مبلغ فاند کارشناسی ارشد کانادا چقدر است؟

با توجه به دانشگاه، رشته، شرایط دانشجو و مقدار شهریه میزان فاند دریافتی می‌تواند متفاوت باشد. پس نمی‌توان برای همه یک مبلغ دقیق را گفت.

در صورتی که دانشجو بتواند فول فاند ارشد کانادا دریافت کند نیازی نیست مبلغی برای شهریه و … بپردازد. در غیر اینصورت باید به سایت هر دانشگاه مراجعه کرده و فاندهایی که دانشگاه پرداخت می‌کند را بررسی کنید.

نکته مهم این است دوره کارشناسی ارشد حدودا 2 ساله است. اگر شما موفق به اخذ فاند کارشناسی کانادا شوید ولی مدت تحصیل شما بیش از 2 سال طول بکشد باید برای هر ترم اضافه حدود 1000 دلار کانادا پرداخت کنید.

بهترین فاندهای دانشگاه های کانادا کدامند؟

در کشور کانادا، دولت و دانشگاه های این کشور کمک هزینه های تحصیلی فراوانی در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهند. اما بعضی از این کمک هزینه ها شرایط خیلی بهتری دارند و بخش بزرگتری از هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان در کشور کانادا در حین تحصیل را فراهم می کنند و شرایط بهتری برای زندگی دانشجویان تامین می کنند.  بورسیه های ‌کانادا به دو بخش دولتی و غیر دولتی تقسیم می شود.

یکی از بهترین بورسیه های دولتی کانادا، پسا دکترای بانتینگ است. این بورسیه دراختیار دانشجویان بین المللی قرار می گیرد و دولت به کسانی این فاند را می دهد که در رشته های علوم طبیعی، اجتماعی و یا تحقیقات بهداشت تحصیل کرده اند.  بورسیه تحصیلات تکمیلی وانیر هم یکی دیگر از بورسیه هایی است که در زمان دکتری می توانید آن را دریافت کنید و مخصوص دانشجویان بین المللی است.  یکی دیگر از بورسیه های خوب کانادا، بورسیه تحقیقات و پژوهش IDRC است. این بورسیه به کسانی داده می شود که از کشور های در حال توسعه به کانادا مهاجرت کنند و در دوره کارشناسی ارشد یا دکتری در یکی از دانشگاه های معتبر کانادا نام نویسی کرده اند.

در مورد بورسیه های غیر دولتی هم می توان گفت که سازمان های بسیار زیادی در کانادا هستند که بورسیه های مختلفی به دانشجویان ارائه می دهند. یکی از این بورسیه ها بورسیه امنیتی سرف شارک است. برای اخذ این فاند ابتدا باید یک مقاله علمی در اختیار نهاد قرار دهید تا بتوانید پول مورد نظر را دریافت کنید‌. افراد با هر ملیتی می توانند این فاند را دریافت کنند.

بورسیه غیر دولتی دیگر، صندوق اکولوژیکی آنه والی است. این بورسیه فقط در استان های کبک و بریتیش کلمبیا در دسترس است. و در اختیار کسانی قرار می گیرد که مدرک دکتری در رابطه با شرایط حیوانات داشته باشند.  این ها تنها بخشی از بورسیه های دولتی و غیر دولتی است که کانادا ارائه می دهد و تعداد بسیار زیاد دیگری از این مدل بورسیه ها وجود دارد.

فول فاند چیست؟

همانطور که می دانید فاند تنها هزینه های دانشگاه و تحصیل دانشجو را تامین می کند. که این مبلغ در ابتدای سال تحصیلی به خود دانشجو داده می شود، یا به طور مستقیم شهریه را به  دانشگاه پرداخت می کنند.  اما در فول فاند علاوه بر هزینه های تحصیل، مبلغی اضافی به عنوان هزینه های زندگی به فرد پرداخت می شود.

مقالات بیشتر برای مطالعه:

شرایط اخذ بورسیه فول فاند کارشناسی ارشد کانادا چیست؟

کسانی که قصد دریافت فول فاند ارشد کانادا را دارند باید بتوانند مدرک زبان مناسب با نمره بالا حداقل در حد آیلتس ۶.۵ را ارائه دهند. دانشجویان برای اینکه بتوانند درخواست فول فاند بدهند نیاز به معدل بالا، رزومه مناسب، مقالات داخلی، مقالات ISI و انگیره نامه خواهند داشت. علاوه بر این ها داشتن جوایز تحصیلی یا اختراع به شما کمک خواهد کرد. دریافت فول فاند در مقطع ارشد برای دانشجویان امکان پذیر است. اما میزان فاند تحصیلی بستگی به نظر دانشگاه و اساتید نیز دارد.

کلام آخر

دانشجویان بین المللی که علاقه به تحصیل در دیگر کشور هارا دارند، از طریق اخذ بورسیه تحصیلی کانادا و فول فاند می توانند بخشی از هزینه های تحصیلی و اقامتی خود را تامین کنند.

اگر رزومه درخشانی دارید؛ مثلا معدل بالا داشته باشید، مقالات متعدد داشته باشید یا آیلتس بالا ارائه کنید. می توانید نسبت به دریافت فول فاند وتامین اکثر هزینه های خود مطمئن باشید.  از طرفی دیگر اگر انگیزه نامه خود را به طور حرفه ای نگارش کنید؛ می توانید بورسیه دانشگاه های کانادا را دریافت کنید.البته فول فاند و فاند به نظر دانشگاه و اساتید دانشگاه هم مرتبط است. بورسیه فول فاند کارشناسی ارشد

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

انواع فاند های تحصیلی در کشور کانادا کدامند؟
scholarships, bursaries, grants
شرط سن برای اخذ فاند و فول فاند کارشناسی ارشد کانادا چگونه است؟
افراد بالای ۲۵ سال که ۲ سال یا بیشتر از زمان اخذ آخرین مدرک تحصیلی آنها گذشته است. شانس کمتری برای پذیرش دارند و باید دلیل قانع کننده ای برای پذیرش بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد داشته باشند.
مهاجرت از طریق بورسیه تحصیلی چگونه است؟
اگر بعد از اتمام تحصیل خود در کانادا، در همین کشور شروع به کار کنید و وارد بازار کار شوید، می توانید اقامت دائم و تابعیت این کشور را بگیرید.
داشتن مقاله برای اخذ فاند تحصیلی واجب است؟
یکی از مدارک مورد نیاز شما برای گرفتن فاند تحصیلی، مقاله است. اما الزامی بودن یا نبودن آن بسته به دانشگاه مورد نظر شما متفاوت است.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

دیدگاه سام:

سلام وقت بخیر چ رشته هایی برای‌دریافت فول فاند مناسب هستن ؟و مدارک ایران رو کانادا قبول داره؟مثلا زیر شاخه ی تجربی؟

دیدگاه آریان‌پور:

میگن سال آخر تحصیلی بهترین زمان برای گرفتن فاند هست. این موضوع درسته؟

دیدگاه نورا زارع:

بورسیه رو فقط افرادی که روزمه خیلی خوبی دارن میتونن بگیرن؟

دیدگاه SADRA:

تلاش برای گرفتن بورسیه‌هایی که مبلغشون زیاد نیست فایده‌ای داره؟

دیدگاه نیلان پیوندی:

این درسته که بورسیه فقط به افرادی که رزومه خوب و توان مالی پایین دارن اعطا میشه؟

دیدگاه تیام توسلی:

رقابت سر گرفتن بورسیه هم بالاست و همین مورد گرفتن بورسیه رو تقریبا غیرممکن میکنه

دیدگاه رامبد تبریزی:

چطوری شانس گرفتن بورسیه تحصیلی کانادا رو افزایش بدم؟

دیدگاه ساسان ابطحی:

به صورت کلی هزینه یه دانشجو در کانادا چقدر میشه؟

دیدگاه شهاب سرمد:

شرایط برای گرفتن فاند پزشکی چطوره؟

دیدگاه صمد حجتی:

کدوم دانشگاه ها بیشتر فاند ارائه میدن؟

دیدگاه کیارش باطنی:

راحت ترین بورسیه تحصیلی در کانادا کدام است؟

دیدگاه صدیقی:

کدام دانشگاه در کانادا برای دانشجویان بین المللی فول فاند می دهد؟

دیدگاه یزدان:

چه معدلی برای بورسیه تحصیلی کانادا لازم است؟

دیدگاه آرزو دانایی‌فر:

به جز کانادا کدوم کشور برای فول فاند گرفتن بهتره؟

دیدگاه ارنواز:

کدام دانشگاه در کانادا معدل پایین را قبول می کند؟

دیدگاه اهورا پازوکی:

آیا می توانم بدون آیلتس در کانادا بورس تحصیلی بگیرم؟

دیدگاه برديا:

آیا می توانم بدون پرداخت شهریه ویزای تحصیلی کانادا بگیرم؟

دیدگاه بهارک رسولی:

سلام من رشته ام کامپیوتره میخوام برای ارشد برم کانادا میتونم بورسیه بگیرم؟ شرایطش چیه؟

دیدگاه عاشوری:

چطور میشه از طریق بورسیه به کانادا مهاجرت کرد؟

دیدگاه پرديس شیخ‌الاسلامی:

چه زمانی باید درخواست بورسیه کنیم؟

دیدگاه باغچه‌بان:

چگونه برای بورسیه 100% در کانادا اقدام کنم؟

دیدگاه هانیه:

با سلام
اگر تو ایران در مقطع ارشد رتبه بشیم و دانشگاه سراسری قبول بشیم در قوی شدن رزومه تاثیری داره؟

دیدگاه ناهید:

وقت بخیر.
من سال 94 در رشته اتاق عمل فارغ التحصیل شدم، میخوام برای ارشد اقدام کنم. با توجه به اینکه‌ گپ زیادی افتاده میتونم با انتشار مقاله شانسمو بالا ببرم؟ میخوام بدونم انتشار مقاله ضروریه که روش وقت بذارم؟
درکل برای پوشش دادن این گپ چه راهی رو پیشنهاد میفرمائین؟
ممنون

دیدگاه یگانه:

سلام وقت بخیر من دانشجوی ترم اخر لیسانس هستم مقالات داخلی دو تا دارم چون دانشگاه پیام نور درس خوندم پایان نامه هم دارم و پروپوزال روش تحقیق هم دارم که از اینترنت سرچ کردم سوالم این هست ایا مدرک دانشگاه پیام نور معتبر هست برا کانادا؟ و مقالات داخلیم پایان نامه و پروپوزال و مقالاتisiکه همشون از اینترنت سرچ زدم قابل قبوله؟ و بعد اتمام لیسانس ایلتس شرکت میکنم ممنون از لطفتون

دیدگاه یگانه:

سلام وقت بخیر من دانشجوی ترم اخر روانشناسی کارشناسی هستم میخواستم بدونم مدرک پیام نور معتبر هست ؟ و چون لیسانس پایان نامه و پروپوزل و مقاله های داخلی میخواست همشونو از اینترنت سرچ کردم ایا کانادا قبولش داره؟و مقالات isiرو اگه از اینترنت بگیری قبول دارن؟ اگه ندارن چه جور مقالاتی رو قبول دارن؟ خیلی ممنونم از لطفتون

دیدگاه یگانه:

سلام وقت بخیر من دانشجوی رشته روانشانسی هستم ترم اخر لیسانس خواستم بدونم مدرک دانشگاه پیام نور برا کانادا معتبر و قابل قبول هست؟ و من برا لیسانس پایان نامه و مقاله و پروپوزال داشتم که ازاینترنت گرفتم ایا قابل قبول هست برا کانادا؟ و مقالهisi اگه از اینترنت بگیریم قابل قبوله اگر نه چه جور مقالاتisi قابل قبول هست؟ خیلی ممنونم از لطفتون

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.