بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
سپتامبر 1, 2021
7 دقیقه زمان مطالعه

شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در کالج کانادا چیست؟

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
سپتامبر 1, 2021
7 دقیقه زمان مطالعه

شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در کالج کانادا چیست؟

کشور کانادا از لحاظ سیستم آموزشی که دارد، در بین 10 کشور برتر جهان قرار گرفته است. بیشتر دانشجویان بین‌المللی پس از اتمام تحصیلات خود، تصمیم می‌گیرند برای ادامه زندگی اقامت دائم آن را اخذ کنند. اگر شما هم به دنبال اقامت پس از تحصیل در کانادا هستید، بهتر است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم تا راه‌های قانونی که شما می‌توانید پس از اتمام تحصیلات خود از آن طریق در کشور کانادا ماندگار شوید را معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در کالج کانادا چیست؟

بسیاری از دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود به دنبال اقامت پس از تحصیل در کالج های کانادا هستند. معمولا برای این روش اخذ اقامت راه‌های بسیار متفاوتی پیش روی دانشجویان قرار دارد. دانشجویان باید با توجه به شرایطی که دارند از طریق یکی از این راه‌ها نسبت به اخذ اقامت خود اقدام کنند. معمولا دانشجویان پس از سه سال کار در این کشور می‌توانند اقامت دائم خود را دریافت کنند و بعد از گذشت پنج سال هم پاسپورت کانادایی به آن‌ها تعلق می‌گیرد و به طور رسمی یک شهروند کانادایی می‌شوند.

اخذ اقامت از طریق سیستم اکسپرس اینتری( Express Entry)

Express Entry یک برنامه مهاجرتی برای کانادا نیست، در واقع یک سیستم آنلاین بوده که می‌تواند برنامه‌های اخذ اقامت را مدیریت کند. افرادی که خواهان اقامت در این کشور هستند با ساخت پروفایل و وارد کردن اطلاعات خود، درخواست پذیرش خود را ثبت می‌کنند. این سیستم آنلاین از طریق بررسی و تجزیه اطلاعات افراد، آن‌هایی را که واجد شرایط هستند را طبقه‌بندی می‌کند.

افرادی که درخواست خود را ارسال کرده‌اند درصورت انتخاب شدن از جانب دولت کانادا اطلاعات کامل و مورد نیاز خود را به Express Entry ارسال می‌کنند. سپس باید واجد شرایط یکی از برنامه‌های مهاجرتی کانادا باشند که در ادامه عنوان می‌کنیم.

Canadian Experience Class

معمولا افرادی از این روش برای اخذ اقامت استفاده می‌کنند که تجربه کار در کشور کانادا را داشته باشند. این تجربه کار باید در یکی از کارهای مدیریتی، حرفه‌ای، تدریس و حرفه‌ای باشد. به این ترتیب فرد می‌تواند هم اقامت خود و هم اقامت خانواده‌اش را دریافت کند. دانشجویان بین‌المللی بعد از اتمام تحصیلات خود در این کشور یک فرجه زمانی مشخص دارند تا به دنبال کار باشند و از این طریق بتوانند اقامت خود را دریافت کنند. دانشجویان می‌توانند با استفاده از این زمان اقدامات لازم برای اخذ اقامت از طریق CEC را انجام دهند.

 Federal Skilled Worker Class

این روش، یکی از پرطرفدارترین روش‌های مهاجرتی در سال 2020 بوده، افراد ماهر و کاربلد به راحتی می‌توانند از این طریق اقامت زندگی در کانادا را به دست آورند. اگر شما هم تخصص و تجربه بالایی در کار خود دارید و در حوزه کاری خود یک فرد ماهر و حرفه‌ای هستید می‌توانید از این طریق ویزای خود را دریافت کنید. کشور کانادا همواره به دنبال جذب افراد متخصص و ماهر است که بتوانند از مهارت و تخصص آن‌ها در بخش‌ها مختلف کشور استفاده کند. تسلط به زبان انگلیسی و داشتن مدرک تحصیلی معتبر لازمه اخذ این نوع اقامت کشور کانادا است. Skilled Worker یک نوع ویزای تخصصی برای کارگران ماهر و حرفه‌ای است که دولت فدرال کانادا آن را صادر می‌کند. این افراد می‌توانند از این طریق هم اقامت خود و هم اقامت خانواده خود را دریافت کنند، برای این کار بهتر است از طریق Express Entry اقدام کنید. این راه یکی از بهترین راه‌های اخذ اقامت پس از تحصیل در کالج کانادا است.

Provincial Nominee Programs

در این روش مهاجرت معمولا هر استان برنامه خاص خود را دارد و شما می‌توانید با توجه به برنامه هر استان و مهارت و تخصصی که دارید یکی از آن‌ها را برای اقامت و کار انتخاب کنید. بسیاری از دانشجویان هستند که مهارت آن‌ها در یک استان خاص مورد توجه قرار گرفته است، آن‌ها می‌توانند از این روش اخذ اقامت استفاده کنند. استان‌هایی که از این برنامه پیروی می‌کنند استان‌هایی چون آلبرتا، پرنس ادوارد، مانیتوبا، انتاریو، نیوبرانزویک، نیوفانلند، بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان، نورث‌وست و یوکان هستند. این استان‌ها برای دانشجویان خود برنامه‌ی ویژه‌ای در نظر گرفته‌اند تا پس از تحصیل به آن‌ها اقامت دائم این کشور را دهند. 

Quebec Experience Program

استان کبک برای اجازه کار دارای یک برنامه مجزا است، این استان به صورت جداگانه ساکنین خود را پذیرش می‌کند. اخذ اجازه کار و زندگی از این طریق بسیار سریع انجام می‌شود، دولت کبک به دانشجویان بین‌المللی و کارگران ماهر و حرفه‌ای اقامت موقت می‌دهد. البته این پروسه زمانی تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم ممکن است چند سال طول بکشد.
تنها افرادی می‌توانند اقامت دائم خود را دریافت کنند که برای حداقل سه سال در این استان تحصیل کرده باشند و یا برای یک سال یک کار تمام وقت را در این استان انجام داده باشند.

ازدواج 

یکی از راه‌های اخذ اقامت دائم کانادا، ازدواج با یک شهروند کانادایی است. شما می‌توانید در زمان حضور خود و در حین تحصیل در این کشور با یک فرد کانادایی ازدواج کنید، البته ازدواج حقیقی و واقعی. اگر قصد دور زدن دولت کانادا را داشته باشید عواقب بسیار سنگینی در انتظارتان خواهد بود.
برای ازدواج، دختر و پسر باید حداقل 18 ساله باشند و همسر کانادایی توانایی پرداخت هزینه‌ی زندگی دو نفر را داشته باشد. صرفا ازدواج کردن با یک فرد کانادایی ملاک نیست، علاوه بر داشتن یک خانه مشترک و زندگی در کنار یکدیگر باید بتواند از پس هزینه‌ زندگی دو نفر در کانادا برآید. اقامت دائم زمانی به فرد داده می‌شود که سه سال از ازدواج زوجین گذشته باشد.

سرمایه گذاری در کانادا

کشور کانادا همواره به داشتن یکی از امن‌ترین و بهترین سیستم‌های مالی و بانکداری دنیا شهرت پیدا کرده است. به همین دلیل سرمایه‌گذاری در این کشور می‌تواند یکی از راه‌های اخذ اقامت دائم کانادا باشد. برای این روش نیازی نیست که شما در کشور کانادا تحصیل کرده باشید، ادامه تحصیل در این کشور تنها به شناخت بهتر فرهنگ، زبان، آداب و رسوم و… کمک می‌کند. برای اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری، هرکدام از استان‌های کانادا برنامه خاص خود را دارند.

 به عنوان مثال اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری در استان بریتیش کلمبیا حدود 100 هزار دلار، در استان‌های دیگری چون کبک، ساسکاچوان و منیتوبا به 210 هزار دلار سرمایه نیاز دارید.

اخذ ویزای کار

یکی از رایج‌ترین و بهترین راه‌ها برای اقامت پس از تحصیل در کالج کانادا، اخذ اقامت از طریق کار است. دولت کانادا پس از اتمام تحصیل  به دانشجو اجازه می دهد تا به دنبال کار باشد و بتواند اقامت دائم خود را دریافت کند. اگر در این زمان توانست یک کار مرتبط با رشته تحصیلی خود پیدا کند می‌تواند نسبت به اخذ ویزای کار خود اقدام کند. در واقع با استفاده از Post Graduate Work Permit می‌توانید پس از اتمام تحصیلات خود در این کشور مشغول به کار شوید. البته در اخذ این نوع اقامت محل زندگی شما و دانشگاهی که از آن فارغ‌التحصیل شدید هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

کلام آخر

کانادا یکی از کشورهای پرطرفدار جهان است که سالانه دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان جذب دانشگاه‌های خود می‌کند. سیستم آموزشی سطح بالا و دانشگاه‌ها و کالج‌های معتبری که دارد ازجمله دلایل جذب دانشجو به این کشور شده است. در این مقاله سعی کردیم تا درباره اقامت پس از تحصیل در کالج کانادا اطلاعات جامعی را در اختیارتان قرار دهیم. با استفاده از این روش‌ها می‌توانید اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل یا پس از اتمام تحصیلات خود در کالج را به دست آورید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله ارزانترین شهرهای کانادا را نیز مطالعه کنید تا بهترین شهر را جهت زندگی، تحصیل انتخاب کنید.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

در کدامیک از استان‌های کانادا می‌توان به راحتی اقامت گرفت؟
استان نوا اسکوشیا، یکی از استان‌هایی است که به راحتی می‌توانید اقامت دائم خود را دریافت کنید. شرایط تحصیل برای دانشجویان در این استان به مراتب بسیار آسان‌تر از سایر استان‌های کانادا است.
آیا داشتن مدرک زبان فرانسوی برای اقامت در کبک لازم است؟
بله، کبک استانی فرانسوی زبان است و برای ادامه تحصیل یا زندگی در آن لازم است که به زبان فرانسوی تسلط کامل داشته باشد
آیا می‌توان برای فرزندان هم اقامت گرفت؟
بله درصورتی که نام فرزندان زیر 19 سال را در فرم درخواست خود ذکر کرده باشید، می‌توانید اقامت آن‌ها را هم اخذ کنید.
اگر درخواست پذیرش اقامت فرد رد شود، می‌تواند باز هم درخواست دهد؟
بله، در هر صورت فرد می‌تواند با برطرف کردن مشکلات و موانع موجود، درخواست خود را بار دیگر ارسال کند

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.